Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-10-25, 00:30
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Är du möjligtvis son till pizzabagaren?
Tack för pizzan.

Man kanske hade önskat sig att ha varit son till pizzabagaren, då hade jag fått smarra på fri pizza så länge jag lever.
Jag är långt ifrån arabisk.

Men tack för din nyfikenhet.
Citera
2018-10-25, 00:35
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Och då skriver du att "svenskar" är just snåla när det är vi som (något motvilligt) erbjuder ett helt nytt liv åt personer vars samlade karaktärsegenskap är att de flyr från sina problem.

Är det du som erbjuder nya medborgare uppehållstillstånd elelr är det pajaspolitikerna som ger tillstånd till höger o vänster helt utan kontroll och vansinne?

Nu handlar tråden om svenskar och utlänningar.
För att veta vad det handlar om måste man skriva svenskar eller utlänningar.
Du kanske har ett bättre förslag så att man inte sammanblandar härkomst i diskussionen?

Dom värsta och snålaste typerna på mitt jobb är faktiskt svenska personer, inte ens på fredgsfikat vill dom bju på något vettigt fast alla övriga ur personalen bjur på smörgåstårta och annat fetagott när det är deras tur.
Snålisarna kommer med kakor!
Vissa människor har inte det i sig det sociala betendet vid tex fikabjudandet och det säger en hel del.
Men alla är helt klart olika.

Man vet vilka personer man trivs bättre med och vilka man inte har något gemensamt med.

Jag föredrar hellre människor med ett gott och varmblodigt generöst hjärta som pizzabagaren i artikeln än kallablodiga svinböldar som inte har något alls att ge.
Tur att vi alla är olika till mentalitet och sätt.
__________________
Senast redigerad av pinguinen 2018-10-25 kl. 00:53.
Citera
2018-10-25, 11:19
  #75
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Är det du som erbjuder nya medborgare uppehållstillstånd
Öh, ja? Jag och du.

1974 års regeringsform, 1 kap. Statsskickets grunder, 1 §
All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

Det är sist och slutligen du och jag, eller jag i alla fall om du nu saknar medborgarskap, som bestämmer om vi vill släppa in folk eller ej.
Att pizzabagaren där vill betala tillbaka med det enda han är hyfsat bra på är ju bara rätt.
Citera
2018-10-25, 16:46
  #76
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Vidrig person som går ut i tidningen för att hylla sig själv.
Hade han inte varit en vidrig person så hade han aldrig varit med i blaskan för att visa hur "god" han är genom att bjuda på lite käk, han hade även nekat intervju.
Istället står han glatt och poserar "titta vad god jag är, visst är jag fantastisk, köp nu lite pizza av mig!"

En god man kommer ge sina gåvor under stort hemlighetsmakeri, syftet ska aldrig vara att blåsa i en trumpet om att man utfört en god gärning, det är det dessa vidriga hycklare aldrig fattat.

Därför föraktar jag den här invandraren.
Jag föraktar även TS för TS hat mot svenskarna, ta Nicolas och stick härifrån, varken du eller Nicolas är önskvärda i Sverige.

ja du har helt rätt, gör man en god gärning så varför gå ut i media och fjanta sig? bjud dom varje dag på pizza om han så vill men håll käften och spela inte självgod då! jäkla invandrare alltid ska söka uppmärksamhet.. sen är väl pizza inte direkt bra mat för gamla pensionärer heller för den delen.. bjud dom på bra riktig mat istället för flottig turk-pizza...

han gjorde det ju bara för att för att locka mer folk till hans sketna pizzeria...
Citera
2018-10-25, 16:53
  #77
Medlem
Mr Bs avatar
Fantastiskt, nu glömmer vi alla hundra tusentals våldtäkter, rånöverfall, mord, dödsskjutningar, bilbränningar och resten av hela samhällets förfall, för en jävla invandrare har bjudit någon på pizza och tyckte sig själv vara så jävla god, så han vill skryta om det för alla att läsa om hur jävla god han är.
Citera
2018-10-25, 17:37
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja du har helt rätt, gör man en god gärning så varför gå ut i media och fjanta sig? bjud dom varje dag på pizza om han så vill men håll käften och spela inte självgod då! jäkla invandrare alltid ska söka uppmärksamhet.. sen är väl pizza inte direkt bra mat för gamla pensionärer heller för den delen.. bjud dom på bra riktig mat istället för flottig turk-pizza...

han gjorde det ju bara för att för att locka mer folk till hans sketna pizzeria...

Om han inte hade gått ut i media och välkomnat alla pensionärer på gratis mat, hur skulle bagaren då gå till väga?
Skulle han ha sätta upp stora billboards i centrum eller stå i dörren och gasta ut på gatan "kom och ät gratis pizza"
Han måste gå ut i media för att få respons på sin generositet att vilja bjuda dom äldre, kanske kan djungeltelegrafen föra vidare info från mun till mun?

Självgod verkar du vara som tror en massa negativ skit om andra människor.
Det verkar som att det mest gör ont i dig av ren och skär avundsjuka att en invandrare gör något bra för andra människor medans du bara klarar av att spy galla på alla svartingar.
Du hade nog blivit jätteglad om blatten hade bjudit dina gamla släktingar på mat, det är nog där skon klämmer på dig att dom inte fick något då dom inte bor i Svenljuga?

Det är bara sånna inskränkta typer som du som har ont av goda saker o ting.
Inavlad svensk avundsjuka det är vad det handlar om.
Det är inte bara menafolk som bedriver inavel i släkten.

Jag slår vad om att du inte ens skulle våga uttrycka dig såhär äckligt på din arbetsplats inför chäfern din på jobbet.

Har du gjort något gott till en annan människa någongång?
Kan du svara ärligt på denna fråga?
Om du gjort något gott till en annan människa, vad gjorde du då om jag får fråga?
__________________
Senast redigerad av pinguinen 2018-10-25 kl. 18:07.
Citera
2018-10-25, 17:39
  #79
Medlem
Denoms avatar
Varför bjuder han någon pensionär på pizza? Betalar han av en skuld?
Citera
2018-10-25, 17:42
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Fantastiskt, nu glömmer vi alla hundra tusentals våldtäkter, rånöverfall, mord, dödsskjutningar, bilbränningar och resten av hela samhällets förfall, för en jävla invandrare har bjudit någon på pizza och tyckte sig själv vara så jävla god, så han vill skryta om det för alla att läsa om hur jävla god han är.

Tomten Erik som mördade fångvaktartjejen, Lottamördaren, hagamannen, Malexandermördarna, Peter Mangs och alla andra sopor dessa var bara missförstådda och psykiskt sjuka och det är bara förmildrande omständigheter för att dom har svensk nationalitet.

Skit ömsom skit bland svennar och blattar som lever som kriminella
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback