Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-22, 21:10
  #1
Medlem
frasselitos avatar
Jag sökte men hittade bara denna:
(FB) Betyg på medlemmar och deras inlägg samt Gilla-knappar (Sammanfogad)

Och detta förslag har inget med det där att göra.

I långa trådar så finns det vissa inlägg som utmärker sig. Det kan vara värdefull information, ny information, välskrivna inlägg eller sammanfattningar.

Mitt förslag är att man(mods?) ska kunna klistra vissa inlägg som användare enkelt ska kunna navigera till. Då kan man läsa en tråd som man har ytligt intresse av för att på ungefär förstå diskussionen.

Fördelar och nackdelar med detta förslag?
Citera
2018-10-22, 21:32
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Jag sökte men hittade bara denna:
(FB) Betyg på medlemmar och deras inlägg samt Gilla-knappar (Sammanfogad)

Och detta förslag har inget med det där att göra.

I långa trådar så finns det vissa inlägg som utmärker sig. Det kan vara värdefull information, ny information, välskrivna inlägg eller sammanfattningar.

Mitt förslag är att man(mods?) ska kunna klistra vissa inlägg som användare enkelt ska kunna navigera till. Då kan man läsa en tråd som man har ytligt intresse av för att på ungefär förstå diskussionen.

Fördelar och nackdelar med detta förslag?

Mod kan lägga till sammanfattningar i trådstarter. Vanligt i ABoK.

När det gäller "inlägg som utmärker sig" i övrigt blir det bara subjektivt. Vem ska avgöra vad som utmärker sig? Då vore vi tillbaka på en form av "gilla".
Citera
2018-10-22, 21:38
  #3
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Mod kan lägga till sammanfattningar i trådstarter. Vanligt i ABoK.

När det gäller "inlägg som utmärker sig" i övrigt blir det bara subjektivt. Vem ska avgöra vad som utmärker sig? Då vore vi tillbaka på en form av "gilla".
Det är inget konstigt att det sker kvalitativ analys på forumet. Det görs hela tiden.

Jag tänker dessa klistrade inlägg skulle vara de inlägg som är av allmänt intresse och som ger svar på TS.

Så man som användare slipper läsa igenom en tråd på 500 sidor. Personligen så skiter jag i att klicka på dessa trådar.

Hade det funnits klistrade inlägg så hade jag förmodligen läst dom för att kunna förstå diskussionen och vad som hänt. Nu läser jag bara rubriker utan att klicka.
Citera
2018-11-20, 10:29
  #4
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det är inget konstigt att det sker kvalitativ analys på forumet. Det görs hela tiden.

Jag tänker dessa klistrade inlägg skulle vara de inlägg som är av allmänt intresse och som ger svar på TS.

Så man som användare slipper läsa igenom en tråd på 500 sidor. Personligen så skiter jag i att klicka på dessa trådar.

Hade det funnits klistrade inlägg så hade jag förmodligen läst dom för att kunna förstå diskussionen och vad som hänt. Nu läser jag bara rubriker utan att klicka.

Om svaret på frågan är subjektivt då, det finns flera möjliga svar beroende vem som frågar? :) Den typen av trådar hittar man ofta under delforumet 'Fonder'.

Att kunna lyfta fram inlägg som ger mer än vissa andra är dock ett återkommande problem då det för närvarande inte är möjligt. Precis som du är det förmodligen därav många som skippar trådar som är för långa och utöver det gör det dessutom att det finns mindre incitament att skriva vettiga inlägg, även detta ett återkommande problem.

Ledningen här verkar dock vara 100% mot alla idéer som avser kvantifiera inlägg på olika vis. Förstår inte riktigt varför då användare när de går igenom trådar ändå kommer att göra detta per automatik (vi är människor, att sålla information är typ det vi gör hela dagarna).
__________________
Senast redigerad av sinewave 2018-11-20 kl. 10:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback