Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-22, 20:09
  #1
Medlem
mrmario12s avatar
Jag försöker bestämma mig om jag ska ha en samsung s8 eller en Sony Xperia XZ3. S8an kostar 349 kr i månaden i 24 månader och xz3an kostar 399 kr i månaden. Vilken ska jag ha?
Citera
2018-10-22, 20:36
  #2
Medlem
saganshuss avatar
XZ3 är ju betydligt modernare. Jag skulle välja Sony.
Citera
2018-10-22, 21:24
  #3
Medlem
aaerligs avatar
Comviq har en bra deal på Samsung s9+ just nu. Jag har en s8 och är väldigt nöjd. Jag betalar 395 inklusive abonnemang, men den dealen fick jag för över ett år sedan. Jag hade inte köpt den nu.
Citera
2018-10-22, 21:27
  #4
Medlem
saganshuss avatar
Om det inte är akut så föreslår jag att du väntar på Black Friday den 23 November. Det brukar komma riktigt bra erbjudande då.
Citera
2018-10-22, 21:44
  #5
Avstängd
Sonys såklart, den är ju splice ny. Varför jämför du inte S9 åtminstånde. men även den är gammal nu med 2år gamma design.
Citera
2018-11-07, 21:58
  #6
Medlem
ormbitens avatar
Fick min Xperia Z5 Premium stulen så det blev en ny Xperia XZ3.

Första intrycket är att det är en bra telefon, lagom stor, dock väldigt hal utan skal.

Dock jävligt pissig batteritid jämfört med Z5:an.
Tycker den äter väldigt mycket batteri när den bara ligger oanvänd.
Om man hade Z5:an fulladdad vid midnatt och lät den ligga till klockan 07:00 så hade batteritiden bara gått ner från 100 procent till typ 97.
XZ3:an har på samma tid tappat ned till 89-90 procent.

Personligen klarar jag inte en full dag utan att ladda under dagen. Det gjorde jag utan problem med Z5an.

Stör mig också på att skärmen kräver onödigt hårt och bestämt tryck när man skriver. Längst ut på skärmens avrundning får man trycka väldigt bestämt...

För övrigt är jag väldigt nöjd... Men jag har ju å andra sidan aldrig haft annat än Sony telefoner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback