Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-24, 16:44
  #37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Wikipedia ("Utländsk bakgrund"). Bygger på SCB.

Ja, tittar man där så ser man att det kan gå ännu snabbare än vad jag skrev ovan om de senaste årens takt håller i sig:

Citat:
Utländsk bakgrund

https://sv.wikipedia.org/wiki/Utl%C3%A4ndsk_bakgrund

Jag gjorde antagandet att effekten från massinvasionen år 2015 klingar av om några år, men om så inte är fallet utan takten fortsätter att vara lika hög även framöver så dröjer det bara 20-25 år innan de etniska svenskarna är i minoritet i landet.
Citera
2018-10-24, 16:52
  #38
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Om det inte är ett folkmord att ersätta en grupp människor med en annan grupp, vad är det då?
Och varför måste det inte stoppas?
Det är ju inte så,att några tyskar ersätts eller tas bort eller så. Och som jag skrev förrut. Siffran 42% står inte för muslimska iskrigare...
Citera
2018-10-24, 16:56
  #39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Har själv tänkt så. Men märk väl att andelen svenskar numer minskar med en procentenhet per år. Rätt sjukt egentligen. I den takten utgör vi under 50% om mindre än 20 år. Antag att det gällde ett relativt homogent afrikanskt land och motsvarande process med inflyttande européer. Samma reaktion då?
Nu pratar vi iofs inte om Sverige utan om Tyskland. Jag skrev tidigare att det är ett stort problem. Det jag inte håller med om är att det är ett folkmord.

Men problemet är uppenbart i Sverige också. Kommer det 100 000 invandrare om året så minskar såklart siffrorna som du skriver med en procent om året. Det är alldeles uppenbart inte hållbart i längden.
Citera
2018-10-24, 17:06
  #40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nu pratar vi iofs inte om Sverige utan om Tyskland. Jag skrev tidigare att det är ett stort problem. Det jag inte håller med om är att det är ett folkmord.

Men problemet är uppenbart i Sverige också. Kommer det 100 000 invandrare om året så minskar såklart siffrorna som du skriver med en procent om året. Det är alldeles uppenbart inte hållbart i längden.

Så du är också bekymrad över att svenskarna riskerar att bli en minoritet i sitt eget land? Och det relativt snabbt?
Citera
2018-10-24, 17:46
  #41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så du är också bekymrad över att svenskarna riskerar att bli en minoritet i sitt eget land? Och det relativt snabbt?
Nä jag är inte bekymrad för att vi ska bli en minoritet. Men jag är bekymrad över integrationen av de invandrare som kommer. Jag bekymrar mig för relaistiska saker, inte för utopier.
Citera
2018-10-24, 18:23
  #42
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nä jag är inte bekymrad för att vi ska bli en minoritet. Men jag är bekymrad över integrationen av de invandrare som kommer. Jag bekymrar mig för relaistiska saker, inte för utopier.

Fast det är inte en utopi. Utopierna är det våra verklighetsfrämmande politiker som står för, såsom 30 miljoners-Annie. Bara att hoppas att deras, likaså de tyska politikernas, omdöme snabbt förbättras men 2010-talet har visat att all skit är möjlig under deras styre.
Citera
2018-10-24, 18:31
  #43
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Den marxistglobalistiska fascist-agendan kan sluta i inbördeskrig.

Ja. Men det är inte säkert. Det är å andra sidan inte säkert att en bestående, någorlunda, fred i alla länder utsatta för massinvandringen är något positivt.

(Jag rättade lite vad du skrev, rent språktekniskt. Är petig.)
Citera
2018-10-24, 19:59
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är ju inte så,att några tyskar ersätts eller tas bort eller så. Och som jag skrev förrut. Siffran 42% står inte för muslimska iskrigare...

Nej några is krigare är det ju inte alltihop. Men slutresultatet är det samma, den lilla gruppen blandas in i den stora och sen finns den inte kvar.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback