Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-01-01, 22:38
  #49
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag har ätit olika ssri kombinerat med annan psykofarmaka i 20 år. Mår sämre än nånsin men nu har jag hopp om adhd medicin eftersom jag fått den diagnosen. Har fruktansvärd ångest, skakar o gråter bara utan ssri. Mår du så pass bra att du kan sluta är det väl bara att sluta? Annars ser jag inte poängen med att INTE försöka må ok om medicinen hjälper.
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
”Börjat få adhd-symptom”?
Nix. ADHD-”symptomen” hade jag som värst fram till 15 års ålder. Som de flesta. Eftersom jag var tjej och duktig i skolan togs det inte tag i då. Som många andra har jag fått fel diagnoser och sannolikt fel mediciner under årens lopp.
Min tanke var att ge en ny medicinering samt terapi en chans innan jag somnar in. Alternativet är att trilla av pinn direkt. Har inget att förlora på att ge ny behandling en chans även om du inte tycker det är någon idé. Jag är glad för din skull om du nu mår bättre efter att ha slutat med mediciner. För så tolkar jag dig.
Hmm, svårt att tro att enbart ADHD-medicin skulle hjälpa dig. Har du testat en irreversibel MAO-hämmare, t ex Nardil eller Parnate? Parnate är förmodligen den starkaste antidepressiva som finns på marknaden, och lustigt nog även en av de som har minst jobbiga biverkningar så länge man följer kostrestriktionerna. Man kan även försiktigt lägga till ADHD-medicinering senare till dessa om det så skulle behövas. Går även att kombinera med andra psykotropiska mediciner så länge det inte är någon SRI.
Citera
2019-01-09, 22:12
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Hmm, svårt att tro att enbart ADHD-medicin skulle hjälpa dig. Har du testat en irreversibel MAO-hämmare, t ex Nardil eller Parnate? Parnate är förmodligen den starkaste antidepressiva som finns på marknaden, och lustigt nog även en av de som har minst jobbiga biverkningar så länge man följer kostrestriktionerna. Man kan även försiktigt lägga till ADHD-medicinering senare till dessa om det så skulle behövas. Går även att kombinera med andra psykotropiska mediciner så länge det inte är någon SRI.

Tack! Har läkarbesök om ngra dagar och då ska min medicinering ses över.
Citera
2019-01-10, 21:39
  #51
Medlem
twigulzs avatar
Skulle trappa ner väääldigt långsamt på mirtazapinet om jag vore du, kommer bli jobbigt att hoppa av medicinen oavsett hur du gör. Hur ser ditt liv ut för övrigt? Har du nära vänner, ett jobb du tycker om, bra relation med familjen osv? Om du inte har det så kommer troligtvis ingen medicin att hjälpa.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback