Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-21, 21:18
  #61
Medlem
Stormcatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Beror väl på vilken V40 du menar, idag byggs de i Belgien och håller samma kvalitet som övriga volvobilar.

Den första generationen V40 byggdes i Holland. Jag skulle inte köpa en bil som är byggd av Belgare...
Citera
2018-11-21, 21:26
  #62
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Den första generationen V40 byggdes i Holland. Jag skulle inte köpa en bil som är byggd av Belgare...
Varför inte?
Citera
2018-11-21, 23:33
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Rostar friskt under med. Inte enbart på själva karossen
Här tillför du ny fakta om den modellen.
Kan du styrka denna fakta lite mer än att du säkert ägt en som någon skrapat rostskyddet på?
För jag själv har ägt fyra st av den generationen där den första var ett par år gammal när jag köpte den o där den senast såldes för två år sedan. Ingen av dessa hade de problem du informerar om.
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Den första generationen V40 byggdes i Holland. Jag skulle inte köpa en bil som är byggd av Belgare...
Du kanske skulle börja i rätt ände genom att återgå till mellanstadiet i grundskolan innan du ger dig på att analysera bilar, konstruerade i Sverige?
Citera
2018-11-25, 17:40
  #64
Medlem
Stormcatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0

Du kanske skulle börja i rätt ände genom att återgå till mellanstadiet i grundskolan innan du ger dig på att analysera bilar, konstruerade i Sverige?

Förstår inte ett ord av vad du vill förtälja. Ditt svar är lika obegripligt som din kunskap om Volvo generellt.
Citera
2018-11-25, 21:22
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Förstår inte ett ord av vad du vill förtälja. Ditt svar är lika obegripligt som din kunskap om Volvo generellt.
Förstår det då det i din värld importeras människor från Belgien för att bygga Volvobilar i Holland.
Får jag hoppas inte att du tror att det bor Belgare i Holland.
Citera
2018-11-26, 20:50
  #66
Medlem
Fanndiss avatar
Här i krokarna ser man hur många Volvo V40/S40 som helst. Anledningen är väl att de har blivit "halvgamla" dvs att de har tappat mycket andrahandsvärde men inte fått något samlarvärde än.
Många som vill ha en hyffsat modern bruksbil för småpengar sneglar nog på modellen.
Jag kan inte uttala mig alltför mycket dock, då jag inte befattat mig med Volvon annat är att ha åkt som passagerare i såna några gånger, och det var väl hyffsade bilar men inga åkturer man lade på minnet direkt.
Citera
2018-11-26, 22:51
  #67
Medlem
Stormcatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Förstår det då det i din värld importeras människor från Belgien för att bygga Volvobilar i Holland.
Får jag hoppas inte att du tror att det bor Belgare i Holland.

Din meningsuppbyggnad och val av ord är helt osammanhängande. Får jag hoppas inte att du tror att.... Hur bygger du upp dina meningar för att få fram något av förståeligt innehåll egentligen?

Första generationen tillverkades i Holland och delade bottenplatta med Mitsubishi. Senare tillverkning i Belgien. Förövrigt är de tidiga modellerna en uselt ihopsatt bil med låg kvalitet då Volvo drabbades av samma syndrom som Mercedes gjorde mellan 1999-2006, dvs håll så låg tillverkningskostnad som möjligt och använd tredjepartsdelar men ta fullt pris för alltihop. Detta gjorde att Volvo tjänade bra med pengar i början, men bilarna rostade snabbt och fick kvalitetsproblem. För Mercedes del var de tvungna att agera efter några år eftersom det höll på att slita sönder bolagets rykte negativt. För Volvos del minns jag inte hur tongångarna gick mer än att det är skillnad på en tillverkad V40 i Holland eller Belgien kontra en 940 tillverkad i Sverige.
Citera
2018-11-27, 12:24
  #68
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Din meningsuppbyggnad och val av ord är helt osammanhängande. Får jag hoppas inte att du tror att.... Hur bygger du upp dina meningar för att få fram något av förståeligt innehåll egentligen?

Första generationen tillverkades i Holland och delade bottenplatta med Mitsubishi. Senare tillverkning i Belgien. Förövrigt är de tidiga modellerna en uselt ihopsatt bil med låg kvalitet då Volvo drabbades av samma syndrom som Mercedes gjorde mellan 1999-2006, dvs håll så låg tillverkningskostnad som möjligt och använd tredjepartsdelar men ta fullt pris för alltihop. Detta gjorde att Volvo tjänade bra med pengar i början, men bilarna rostade snabbt och fick kvalitetsproblem. För Mercedes del var de tvungna att agera efter några år eftersom det höll på att slita sönder bolagets rykte negativt. För Volvos del minns jag inte hur tongångarna gick mer än att det är skillnad på en tillverkad V40 i Holland eller Belgien kontra en 940 tillverkad i Sverige.
S/V40 av första generationen byggdes aldrig i Belgien. De byggdes i Born, Holland, av Nedcar.

Andra generationen S40 och V50 byggdes i Volvos egen fabrik i Ghent, Belgien.

Nuvarande generation V40 byggs också i Volvos fabrik i Ghent, Belgien.
Citera
2019-01-24, 21:46
  #69
Medlem
Samowiedzas avatar
(första modellen av) V40 har fått lite oförtjänt dåligt rykte p.g.a. Mitsubishis direktinsprutare (1.8 GDI).
I denna motor sköljer inte bensinen över ventilerna, utan sprutas direkt in i förbränningsrummet med bl.a. avlagringar i ventilsätena som följd; avgasvärdena blir lidande och det finns inte mycket att göra åt det. Sotar igen i insuget, spjällhuset m.m.

Rätta mig om jag har fel.

Ganska tråkiga bilar, men hyffsat billiga att köpa, äga & köra. (även 2.0T)
Antagligen därför de har fått WT/pundarstämpel.
Citera
2019-10-17, 19:08
  #70
Medlem
sebno1s avatar
En bil som har ett oförtjänt dåligt rykte p.g.a. av fas 1 vilket är bilar byggda innan modellår -01 och Gdi-dieselmotorn som det nog inte finns så många kvar av på vägarna.

Håller man sig till 2.0, 2.0T och T4 så får man svenskbyggd motor som satt i Volvo 850 och tidigare modeller.
Och angående rosten som är "vanlig" i framskärmarna så sitter dessa med 3 bult och går fort att byta för vem som helst.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback