Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-22, 17:26
  #1
Medlem
japanskbruds avatar
köpte en såndär form med 1kg ica fryst texmex kyckling igår . .efter 70 min i ugnen
åt jag upp nästan allt för det smakade helt ok.
Jag har luktat extemt illa hela dagen idag .. Svettas en stark lukt av sopor, texmex-krydda och grillad härsken kyckling .. Hjälper inte att duscha och går inte dölja med parfym.
Alla har tittat konstigt på mig och sen gick jag hem från jobbet kl 12 och duschade igen för 2:a gången.. Provade diskmedel som tvål... Men stanken kom tillbaks direkt..
Hur länge kommer det va såhär ? Jag orkar snart inte leva längre..

Är det normalt att man blir sån av att äta kyckling ? jag äter det ungefär var 10;e år..
Citera
2018-10-22, 17:40
  #2
Medlem
Jogens avatar
Låter som att du har ett väl fungerande luktsinne till att börja med
Att folk tittar konstigt på dig pga. denna lukt tror jag däremot du inbillar dig, mer än något annat. Mitt råd blir: drick vatten och svettas/pissa mycket. Det är enda sättet att få ur dig denna "soprumskyckling"
Citera
2018-10-22, 17:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Låter som att du har ett väl fungerande luktsinne till att börja med
Att folk tittar konstigt på dig pga. denna lukt tror jag däremot du inbillar dig, mer än något annat. Mitt råd blir: drick vatten och svettas/pissa mycket. Det är enda sättet att få ur dig denna "soprumskyckling"
Matdoft sätter sig mer i kläder och kropp än man tror. Alla som gått förbi en indier har ju märkt doften av currygryta.
Citera
2018-10-22, 17:43
  #4
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Matdoft sätter sig mer i kläder och kropp än man tror. Alla som gått förbi en indier har ju märkt doften av currygryta.

Jag antog nog att bruden bytt kläder. Matlagningsos bör alla känna till. Starka kryddor/kryddblandningar sätter sig i kropp och hud, ingen nyhet det heller.

tillägg: men för att förtydliga... lukten kommer inifrån
__________________
Senast redigerad av Jogen 2018-10-22 kl. 17:47.
Citera
2018-10-22, 17:44
  #5
Medlem
DigglerNicks avatar
Ät typ sparris och lök, kanske dricka sura drycker tex citronvatten lär sätta fart på systemet!
Citera
2018-10-22, 20:06
  #6
Medlem
sfrges avatar
Du sög i dig nästan ett kilo tex mex gryta bara för att det smakade rätt schysst.
Du kanske skall fundera över dina matvanor.
Plus att du kanske skall äta nått mindre kryddstark nästa gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback