Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-22, 18:56
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customizedthing
Dumpade min senaste flickvän just pga detta, det enda hon kunde erbjuda till relationen var sex. Det var helt enkelt inte värt det, numera ska jag vara singel fram tills min död, det är mycket fridfullare, slipper en massa drama och vara barnvakt till en vuxenbebis.

Kvinnor numera är helt värdelösa, det är som en kvarnsten runt halsen till ingen nytta.

Jag förstår din frustration och nu kommer jag förmodligen låta som en typisk frustrerad flashbackskribent, men svenska tjejer är i regel inget att ha. Det finns däremot andra länder än Sverige där äktenskapet värderas väsentligt högre än det gör här, men måste man mot förmodan till varje pris ha en kulturellt svensk tjej i den moderna bemärkeseln blir det väldigt knivigt.

Ukraina, Polen, Portugal, Litauen etc, det finns många länder och vill man av någon anledning träffa någon utanför den europeiska kontinenten finns också många länder att välja mellan, Thailand verkar populärt här på flashback tex
Citera
2018-10-22, 18:59
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Tvivlar inte en sekund på att du är amerikan eftersom amerikanska män brukar vara vuxna bebisar i en relation.

Hänger fortfarande hos mamsen när man är 50 år gammal och mamma som är betydligt äldre får laga maten så det är väl inte konstigt att du söker dig till kvinnor likt din egna morsa som fixar mat åt dig och drar en bira åt dig när det behövs medan du är en slacker.

Detta gäller även sydeuropeiska män.
I detta vinner svenska män på att göra rätt för sig och ta sitt ansvar som riktiga män.

Grattis till att du är en slacker

Ser liksom ingen vinning i att jag kommer hem och inter tar den där biran, utan istället gör en spaghettin bolognesen. Då lägger jag hellre upp benen på fatet och inväntar henne, är hon extra påhittig ger jag beröm och ibland lagar vi tillsammans men det är lite vanan att hon alltid gör maten.

Tror faktiskt fler skulle gillat detta.
Citera
2018-10-22, 19:23
  #39
Medlem
Enzymes avatar
Jag gillar att göra hushållssysslor! Då vet jag att det blir rätt. Jag får den mat jag vill äta och jag blandar inte ljus och mörk tvätt. Många tjejer gnäller om hushållsarbete och får det att bli en stor grej men saken är att om man inte är helt handikappad så är det inte speciellt mycket jobb utslaget per dag. Jag lägger nog fyra gånger så mycket tid på träning som på att städa, tvätta, laga mat, handla osv. Bara offerkofta att påstå att det är jobbigt!
Citera
2018-10-22, 19:43
  #40
Medlem
SektenAnderssons avatar
är man i ett förhållande som man, utan att ställa krav på kvinnan får man ju skylla sig själv.
Citera
2018-10-22, 19:48
  #41
Medlem
Nihennas avatar
Det där är inget könsspecifikt problem. Hade någon sagt "Nej gud vad äckligt!" när jag sa att jag lagade mat åt den personen så hade jag reagerat ungefär likadant. "Okej, men laga egen mat då som inte är "äcklig" om det inte passar..."

För övrigt är det rent ohyfs att kalla någon mat äcklig. Det finns ingen äcklig mat, däremot man man kanske personligen inte uppskattar. Din chef låter som en 5-åring mentalt.
Citera
2018-10-22, 19:49
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Det är ju bara han och jag. Jag är den enda anställda men sen om han är chef eller inte får ni avgöra. men det är ju hans företag, hantverkare om ni undrar. Det roliga är att varken om du är chef eller egen företagare verkar inte spela någon roll längre då tjejer skiter oså idet. Även om min "chef" kolega är mycket äldre än sin sambo spelar heller ingen roll även om han tjänar det dubbla.

Min sambo verkar vara tvärt emot normen men kanske för att hon är född slutet 80-talet och jag är början av 80-talet. Men tjejer från 1990 och yngre har blivit bortskämda av sina päron och lärt sig att aldrig ta något skit från killen och det spelar ingen roll vilken status man än har. Att bara klicka sin sambo sådär och sen oförskämt säga att laga sin egen mat plus till henne och sen lägga på luren var för mycket. Men han tog det som inget hade hänt medan jag börja as garva var rätt roligt och lyssna på

Han kanske var väl lite spydig mot sin tjej då han skrek att maten är äckligt och varför inte något annat gott. Jag hade blivit rädd att leva med en sådan tjej
Jag är egenföretagare och tjänar betydligt mer än min man, men kan inte se någon som helst anledning till varför det skulle ge mig mandat för att bete mig illa och otacksamt mot honom. Så varför skulle din chefs otrevliga, otacksamma sätt ursäktas av att han är egenföretagare och tjänar mer?

Du tycker alltså att en tjej ska ta skit från sin kille om han har ”hög status”. Varför? Anser du även att en kille ska ta skit från sin tjej om hon har ”hög status”?

En regel vi har hos oss är att den som klagar på maten får laga maten istället. Funkar utmärkt på tonåringar så även din chef skulle nog kunna lära sig något av en sån regel.
Citera
2018-10-22, 19:51
  #43
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Många kvinnor mår nog bra av att få passa upp män, feminismen tillåter inte kvinnor göra detta och därför mår många dåligt.
Hahaha- i dina drömmar.... Vi behöver er inte - vi vill inte ha med er att göra!
Citera
2018-10-22, 19:55
  #44
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Många kvinnor mår nog bra av att få passa upp män, feminismen tillåter inte kvinnor göra detta och därför mår många dåligt.

Det stämmer. När en kvinna inte får det, eller har en man som är oduglig på att även ta hand om henne, så blir hon en bitter och sur ragatta.
Citera
2018-10-22, 19:55
  #45
Avstängd
David.Miscaviges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Är det bara jag som faktiskt har läst hela TS?

Vissa läser mellan raderna medan andra måste läsa hela inlägg, och ibland är gruppen som ägnar sig åt förstnämnda betydligt bättre på att komma på rätta svaret.
Citera
2018-10-22, 20:37
  #46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Customizedthing
Dumpade min senaste flickvän just pga detta, det enda hon kunde erbjuda till relationen var sex. Det var helt enkelt inte värt det, numera ska jag vara singel fram tills min död, det är mycket fridfullare, slipper en massa drama och vara barnvakt till en vuxenbebis.

Kvinnor numera är helt värdelösa, det är som en kvarnsten runt halsen till ingen nytta.

Ungefär samma här med mina två senaste. Helt värdelöst. Jag är inställd på att leva ensam resten av livet och det känns 95% av tiden riktigt bra. När det inte känns bra tänker jag på de krävande, lata, näriga, tärande, gnällkärringarna som jag försörjt och då känns det genast bättre igen. Skulle en kvinna av riktiga sorten korsa min väg i framtiden så à la bonne heure.




Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Dejta en äldre kvinna. Problem solved.
Nu ska jag hem och avnjuta en utmärkt middag tillagad från grunden av en mogen kvinna.

Jag har gjort det och hon var också kass i köket.

När jag växte upp på 80-talet fanns det fortfarande enstaka tjejer som gick "husmorsskola" efter gymnasiet. Jag kan inte tänka mig att det existerar idag.
Citera
2018-10-23, 20:37
  #47
Medlem
Adriadnes avatar
Det var ju "chefen" som var otrevlig. Han kunde väl själv ha kommit med något bra förslag, och sett till att det var möjligt och att ingredienser fanns hemma osv om han nu inte gillade hennes förslag. Att säga att mat är äcklig är något som 4-åringar qr gör. Inte konstigt att hon blev sur.

I vår familj så försöker vi se till att vi ägnar lika mycket tid åt det gemensamma var, även om vi inte delar på alla sysslor 50/50 så ska tidsåtgång, ansvarsbörda och energi vara detsamma. Vi försöker också att ge varandra uppskattning och visa respekt, ha en trevlig ton och undvika tjat och klagomål.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback