Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-25, 01:12
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Tusen tack till allt stöd och alla tips jag fått här i tråden, det värmer oehört mycket! Jag ska kolla in han på Youtube som någon i tråden nämnde för jag behöver verkligen alla tips jag kan få! <3

Men en liten update:

Vaknade idag vid ett och missade ett tandläkarbesök pga av att jag åt för mycket benso igår vilket gjorde att jag sov alldeles för länge och han sjukanmäla mig från jobb i sista sekund..
Rent fysiskt mådde jag helt okej, men tror det mest berodde på subben som satt kvar i kroppen, men psysiskt mådde jag skit, brain zaps och allmän deppighet. Det kändes som jag ville skjuta mig själv helt ärligt. Jag och min flickvän började bråka och jag fick skuldkänslor pga av missbruket som klart påverkar henne på många sätt, trots att hon är världens mest förstående och finaste person. Jag insåg även att benson inte kommer hjälpa mig egentligen då jag bara blir hjärndöd på ett obehagligt sätt(har egentligen aldrig gillat benso) så jag gjorde mig av med dem och lyckades byta bort det mot ett gram tramadol i 100mg tabletter.
Så nu idag har jag intagit 200mg tramadol och mår ganska bra men samtidigt är jag arg på mig själv då jag egentligen bara vill köra cold turkey men det går fan inte. Delvis pga av jobbet men även för den extrema deppressionen jag drabbas av.
Så nu sitter jag med 800mg tramadol i 100mg tabletter och en halv B8(sub)
Hur jag ska jag använda detta för att trappa ut så humanast så möjligt?
Och jag vet att det kommer göra ont ändå och att detta är en resa som går upp och ner och som inte är enkel. Risken finns att jag kommer köpa mer tramadol och fucka upp nertrappningen som den missbrukare jag är, men jag vill verkligen den här gången. Som tur är väntar jag på behandlingsbesked från soc också. Det jag mest hoppas på är en öppenvårdsmottagning där jag får träffa en läkare som kan hjälpa mig trappa ur trammet så humanast så möjligt.

Och ännu en gång, tack för allt stöd och alla fina tips!! <3

mvh

Den hårda sanningen är att det finns ingen genväg. Vare sig du trappar ner eller inte så kommer du att må skit. Du ska bli kvitt med skiten nu och du måste ha inställningen att du ska bli frisk till vilket pris som helst. Jag antar att du kommit till det stadiet att du käkar tramadolen idag för att bli ”normal”, för så slutar det för alla. Det är helt meningslöst.

Det kan även vara bra och veta varför man mår som man gör när man hoppar av medicinen. Nivåerna i din hjärna är i obalans just nu men du kan vara säker på att hjärnan till slut kommer att återhämta sig. Du kommer inte må så här för alltid, se det som en investering. Låt det ta den tid det tar. Prata ut med dina nära o kära om hur du känner det hjälper oerhört mycket.

Jag hoppas att du hittar styrkan till att ta dig igenom det här för jag vet hur det känns. Det är det jobbigaste jag någonsin gått igenom. Men allt har verkligen varit värt det. Jag känner mig mycket starkare som person idag och ser saker på ett annat sätt. All lycka till dig!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback