Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-22, 19:32
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dunia

Hur kan man vara otrogen?

Om man vänder på det, "varför skulle man inte vara otrogen?". svar (fyll i) eller som jag kan komma på "det är taskig, elakt, osolidariskt "
För en person som skiter hur det går för andras liv eller känslor är det nog ganska låg motivation till att inte vara otrogen egentligen?

Jag har massa hedersfasoner för mig själv som att alltid komma i tid , och hålla vad jag lovar , att jag tar bara på mig uppgifter jag är säker på att jag kan leverera.
Det är inte så viktigt för andra som det är för mig, jag skulle kunna tackla någon mupp som grejar med sin mobil för att jag ska hinna på en buss för att komma fram med 10 minuters marginal.
De flesta skiter i om jag är sen, men inte jag! precis samma sak är det väl med otrohet och sånt.
Bara för det är viktigt för dig eller mig så kanske resten skiter i sånt, det kan bra att se helheten och ställa sig själv frågan "varför inte, och vad gör att jag står i frågan där jag står?".
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback