Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-23, 11:22
  #49
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag förvånas alltid över dessa vansinnigt enerverande popup-fönster som ofta blockar tidningarnas hemsidor och är svåra att stänga. Men uppenbarligen fungerar även denna avart, annars skulle inga pengar slösas på det.

TS kan ju fundera över följande frågor och varifrån man eventuellt kan ha fått svaren ifrån:

Är Yes drygt eller odrygt?
Stoppar Extra syraattacken i munnen efter måltiden?
Är Ö&B billigt eller dyrt?
Ger BMW körglädje?
Vilken kaffesort bjuder man på vid oväntat besök?
Är Volvo en säker bil?
fast det är ju payoffs som existerade "före internet", dvs på den tiden när gemene man inte hade dator och man var tvungen att glo på tv, klart som fan man memorerade dessa.

däremot är det inte sagt, som tidigare nämnts, att man faktiskt köper varan.
jag kan nynna nanana im lovin it, men inte fan äter jag på macdonalds för det, kanske 1 gång om året om jag är tvungen.
Citera
2018-10-24, 00:50
  #50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mix127
Reklamen skulle inte finnas om den inte fungerade. Dåligt utformad reklam sänker förväntad försäljning, bra utformad reklam gynnar företagets ekonomiska utveckling. Om toyota lanserar em ny bilmodell och den inte säljer som den ska (enligt beräkningar från marknadsföringen) så studerar man och jämför sökningar och reklam på nätet, hur ser det ut för en lyckad kampanj, hur såg den reklamen ut, kan vi ta det konceptet och anpassa till oss.
Om just den hamburgerkedjan du beskriver slutar med reklam "alla vet ju redan att vi finns" så är det faktiskt så att försäljningen minskar.
Reklamen kostar miljarder, företagen skulle aldrig investera i något som inte fungerar, säljer du dåligt så byter du reklambyrå.
Reklam fungerar uppenbarligen, särskilt, den som bankas in i skallen så det första man tänker på bil=Volvo, burgare=donken, billgt käk att laga=Willys, semester och läsk=Coka osv.
Men ibland blir det lite fel, Ifs. skiter nog företagen om en liten klick får avsmak mot företagen, när kanske massan blir skitsugna på tex. burgare när en snubbe rider in på en käpphäst och har cowboyhatt, kaske är han en känd kock (jag har dock aldrig hört talas om karln förr) sen visar han i åtta minuter hur man gör hans ultimata burgare, efter andra gången jag såg det i rutan blippade jag bort den kanalen och sket i att se vidare på programmet.

Eller den klassiska, man kollar på nåt skit man kanske smågillar (alla gillar ju olika skit, men men) och så blir det reklampaus och LJUDNIVÅN FORMLIGEN SKRIKER!!!!! Antingen sån jättehög skitmusik eller någon ADHDADDDHDEDEDE som formligen vrålar vad man borde äta/drick/spela på/se på eller göra.
Man kastar sig på fjärrkontrollen och trycker sönder knapparna i ren desperation.. sånt glömmer man inte, det sätter sig så att man får en kräkig smak i munnen så fort man ens ser företagets namn skrivet i tryck!
Sen minns man ju med glädje slaskpressens reklambanners från sent 90tal/tidigt 20tal som blinkade, bloppade, pep, tjöt, tutade och till slut fick webbläsaren att hänga sig och kracha.

En dåtida känd porrsida hade en särskild sorts reklam som helt plötsligt öppnade en ny sida som formligen VRÅLADE: Är du kåt? Ring blablabla för jag vill så gärna prata med DIG!

Allt detta är kontraproduktivt och till slut försvann både annonsörerna och en del av sidorna men vissa kommer man att komma ihåg för evigt
Citera
2018-10-24, 14:16
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyCuteLittleHorse
Troligen Polloelectric!
Polloelectric är inte så dåligt som folk tror.
Citera
2018-11-10, 04:06
  #52
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vad känner du när du kollar på en video och mitt i allt poppar en video för en (jävla) hamburgare upp?

Personligen blir jag förbannad. Åtminstone irriterad. Och det gör inte att jag köper den hamburgaren eller ens har lust att gå till kedjan i fråga.

Förr (90-tal, ca) var reklam fyndiga inslag; som en välplacerad paus med lite extra till. Vi kan alla nämna klassiker.

Idag ser vi inte på TV längre på samma sätt som förr. Vi kollar Netflix, Youtube och en och annan nerladdad torrent.

Vi är inte vana vid reklam. Och när den dessutom är helt värdelös ("Ny hamburgare - den har ost!") vill man(?) ju bara bojkotta företaget.

Vi lever i ett info-samhälle. Vi har Internet med div. forum. Vi köper inte saker pga reklam. Vi vet vad vi vill ha, kollar en pris-sida (Pricerunner, Prisjakt etc) och köper.

Done.

*När ska företagen förstå att reklam gör mer skada än nytta?

*Eller har jag fel? Är reklam bra?

*Behövs reklam?

*Hur kan man utveckla reklam?

Tala fritt om reklam. Gav er ett par frågeställningar och scenarion som grund, men spåna fritt.
Lever vi i ett informations samhälle?
Ja nåt jävla flöde är det. Och reklam gör mig irriterad och arg.
Jag betalar inte en viss summa för kanaler för att dom sen ska baka in 1 tredjedel reklam i utbudet.
Jag har Comhem förresten, jag rekommenderar dom inte.
Jag betalar då hellre extra för att slippa den helt och hållet.

"Hur kan man utveckla reklam"?
Hur får vi bort den helt?

I forna tider så var reklam kul att titta på på biografer.
Nu är den en plåga bara.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback