Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-10-26, 16:11
  #97
Medlem
"Trump admin pushing to remove references to 'gender' from UN human rights docs: report"
"Many of the changes U.S. officials have proposed include replacing the word “gender” with “women,”"
https://thehill.com/homenews/adminis...-from-un-human
Citera
2020-02-20, 12:38
  #98
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Känns som du hamnar väldigt rätt med analysen du gör i första stycket.

Och då blir det att dom jämställer sig med Gud, som vi ju inte längre tror på.
Och så kräver dom att vi nu ska tro på dom istället, lika blint som vi förr tvingades tro på Gud.

Det är ju en högt rankad synd inom kristendomen (Du ska inte ha några andra gudar, i synnerhet inte se sig själv som Gud får man ju förmoda) , och det håller man ju verkligen med om att det handlar om här, att det är en synd av Guds nåde.

(Kan hända att jag uttrycker mig fel i sista bisatsen, men jag tycker att det låter snyggt.)

Jo, man upplever naturen för mycket som ett misstag, som paradoxalt nog inte ska gälla människan, som frikopplat sig själv från den processen. Människan med sin självmedvetenhet har blivit en konstig fiende till sig själv. Därför blir den förändring utan förbättring. Men att de är medvetna om att det är där talar ju för att det finns en avgränsning och genuina skillnader. Samtidigt blir det skrattretande när politiken ska bestämma antal kön, men däremot finns inte fantasin för om t ex någon vill identifiera sig som en katt eller en sjöjungfru och anpassa samhället efter det. Så sett blir det uppenbart att det är mer "konstruerat" än vad det faktiskt är "naturligt" och som mer härleds till olika psykiska besvär/behov av uppmärksamhet (mänskliga behov som ändrat skepnad) än att de kommit på något "dolt" i naturens process och själ.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback