Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-07-14, 10:50
  #49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Fick hjälpa henne att ta sig hem då jobbet i korea inte blev lika glassigt som hon hade tänkt sig. Så, hon rymde och tog tåget till Seoul efter att jag kollat upp hur hon skulle åka osv.

Nu har hon fått visa till sverige, och vi är just nu på semester i Tallinn.
Vad bra att det ordnade sig och att kom bort därifrån! Trevlig semester båda två!
Citera
2019-07-14, 11:00
  #50
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Eftersom jag tycker det är dyrt att skicka pengar till henne hela tiden så sa jag att hon måste försöka skaffa sig ett jobb.
Det kan ju nämligen ta upp till ett år innan vi får godkänt på UT, och hon måste ha mat och har räkningar och studieskulder att betala.

Jag sa också, att om jag kan spara lite pengar så kanske jag kan åka till thailand nästa år.


Hur många fler som dig tror du hon har krokat med det upplägget ?
Citera
2019-07-14, 11:04
  #51
Avstängd
mazedazes avatar
Ser nu att hon lyckast fått visum till sverige.
Ta vara på tiden. Tre år går fort.
__________________
Senast redigerad av mazedaze 2019-07-14 kl. 11:08. Anledning: Gammal tråd
Citera
2019-07-14, 15:21
  #52
Medlem
ShallowInfidels avatar
Sjukt sorglig tråd, vet inte ens vart jag ska börja. Hoppas det löser sig för dig mannen.
Citera
2019-07-14, 15:27
  #53
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Vi var precis klara med hennes UT visa, så nu var det bara att vänta på beslut.

Eftersom jag tycker det är dyrt att skicka pengar till henne hela tiden så sa jag att hon måste försöka skaffa sig ett jobb.
Det kan ju nämligen ta upp till ett år innan vi får godkänt på UT, och hon måste ha mat och har räkningar och studieskulder att betala.

Jag sa också, att om jag kan spara lite pengar så kanske jag kan åka till thailand nästa år.

Så det hon då gjorde vara att prata med kompis som skulle fixa jobb till henne i Korea (kompisen har nån släkt där).

Helt plötsligt så var resan bokad. Jag var kritisk till ideen tidigare, men hon körde på ändå.

Nu är det så att personerna som hon skall jobba för tydligen har betalt hennes flygbiljett och så skall hon jobba av skulden när hon kommer dit.

Hon kommer att arbeta illigalt i landet.

Jag känner mig väldigt ororlig för henne.
I värsta fall så är det nått skitställe där hon får jobba 12 timmar om dagen och bo i ett hönshus.

Vad tycker ni jag borde ha gjort? Bara gett henne 5000 i månaden och sagt åt henne att hon inte behöver jobba?

Jag tänkte att hon skulle hitta nått i thailand, nära där hon bor. Men det verkade inte finnas nått. Eller så har hon inte letat.


Är hon som alla andra där nere en fin flicka från landet?
Citera
2020-04-28, 10:12
  #54
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicNak67
Är hon som alla andra där nere en fin flicka från landet?
Har varit gift med min i 30 år nu och numera försörjer hon mig Blev precis pensioner men hon lagar fortfarande maten
Citera
2020-04-28, 22:39
  #55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ingen vettig man vill ha en svensk manhaftig feministkvinna. Svenskor är inte längre kvinnor, de är som män fast värre. Personligen skulle jag inte ta i en svensk kvinna med en tång. Fyfan för att få fjäska hela dagarna och hålla sig till värdegrunden utan att försäga sig för att få ”nöjet” att ligga och guppa i missionären med en manhaftig kvinna som vägrar raka benen. Alicia vikander är väl iofs ett undantag men annars är det i princip uteslutet.

Var ser du alla manhaftiga svenskor ?
Är du säker på du ligger samma tjej varje gång ens ?
Egentligen är du feminist iaf om tjejen råkat ut för något,, dvs dött, mord
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback