Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-22, 22:44
  #49
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Helt korrekt, jag sover ofta dåligt.

Långvariga sömnproblem kan ju i princip visa sig som vilka psyko-somatiska problem som helst. Försök att sova bättre
Citera
2018-10-22, 22:48
  #50
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det beror på hur fort man dricker. 5 folköl inom en timme och garanti för bakfylla inom 3 timmar inte så mycket.

Nä. Spelar inte ett piss roll.
5 folköl är inte mycket alkohol oavsett hur snabbt du dricker den. Har du ätit och sovit så bör man inte bli bakfull på det.
Citera
2018-10-23, 00:34
  #51
Medlem
JustZlatans avatar
Borde det inte funka lika bra med popcorn?
Citera
2018-10-23, 12:49
  #52
Medlem
KLOPPITEs avatar
"08:00 på kvällen"

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag kan aldrig dricka fem öl utan att vakna upp dagen efter och vara slut i huvudet och må ganska dåligt. Jag provade äta majs och nu mådde jag jättebra då jag vaknade, skarp i huvudet och mådde fysiskt mycket bra. Varför?

Jag vet majs ibland benämns som "bra" vid intag av alkohol men jag vet ej varför. Jag åt majs från en konservburk 08:00 på kvällen, sedan drack jag 5 öl, 0.5 liter på 3.5% alkohol i.
Citera
2018-10-23, 23:14
  #53
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Nä. Spelar inte ett piss roll.
5 folköl är inte mycket alkohol oavsett hur snabbt du dricker den. Har du ätit och sovit så bör man inte bli bakfull på det.

Det är lika mycket alkohol som en 750 ml flaska med 11,7 %igt vin. Det är inte tillräckligt för att bli tokfull men full blir man.
Citera
2018-10-24, 11:27
  #54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det är lika mycket alkohol som en 750 ml flaska med 11,7 %igt vin. Det är inte tillräckligt för att bli tokfull men full blir man.

Nej, full blir man inte av en lättpåk.
Särskilt inte om man som TS verkar vara van vid ett stadigt men minimalt alkoholintag.
Och man blir garanterar inte bakfull om man är i hyfsad fysisk form.
Citera
2018-10-24, 19:55
  #55
Medlem
Frestande att tro att majsen gjorde sitt.
Du drack motsvarande 3.9 cl av t.ex ( 45 vol procent vodka)..Det är en såndär stadarddrink på baren. Om du dricker måttligt kam man nlg få en baksmälla för mindre. Har själv fått lote tungt huvud efter 1 cl Whisky
Citera
2018-10-24, 19:59
  #56
Medlem
Eller 19.5 cl å det är ju en jävla skillnad...det blir man full av
Citera
2018-10-31, 08:27
  #57
Moderator
Gromguttens avatar

Drycker -> Medicin och hälsa

/Mod
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback