Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-21, 22:11
  #25
Medlem
maxatdunders avatar
Tror väl bara att ni båda är blyga eller har svårt att förstå hur eran relation ser ut, brukar va så ibland för vissa och hänt mig själv också där jag det var lite mixade feelings så att säga. Konkret kan jag väl säga att ta några risker eller skapa situationer som bäddar för det du vill, ta några drinkar, säg något vågat m.m va inte rädd för att misslyckas.
Citera
2018-10-21, 22:29
  #26
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicGirl775
Jag tycker också det är sjukt märkligt.
Vi är båda 20+ så helt klart vuxna människor. Till en början hade jag bara för avsikt att umgås med honom "som en vän" men eftersom han verkade vilja något annat gjorde det mig intresserad. Sen nu vettefan alltså.

Jag fattar då inte vad nån av er håller på med. Hur kan man "mysa" med någon i flera månader utan att det leder vidare någonstans? Ingen av er verkar kunna läsa kroppsspråk eller signaler. Alternativt är ni båda extremt oerfarna, det bästa kanske är att ta lärdom av situationen och gå vidare.
Citera
2018-10-21, 22:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ni har alltså träffats i flera månader och umgås som att ni dejtar fast varken haft sex eller ens kysst varandra? Låter sjukt märkligt. Hur gamla är ni? Vad är poängen med ert "dejtande"?

Har man inte sex på tredje dejten (vilket är det mest normala), så kan man lika gärna lägga ned dejtandet. Och något förhållande kan man bara skipap direkt.
Citera
2018-10-21, 22:43
  #28
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Jag fattar då inte vad nån av er håller på med. Hur kan man "mysa" med någon i flera månader utan att det leder vidare någonstans? Ingen av er verkar kunna läsa kroppsspråk eller signaler. Alternativt är ni båda extremt oerfarna, det bästa kanske är att ta lärdom av situationen och gå vidare.

Hon förklara ju att hennes kännslor var på en vänskaplig nivå och därför tog hon inte steget längre.Och nu som jag uppfattat det så vill hon mer och hans intresse verkar ha svalnat.

Jag tror att han helt enkelt vill ta ett steg tillbaka och att han inte är helt hundra på vad han vill.

Ts:Hör inte av dig,Om han vill investera så hör han av sig tro mig.Snubbar går genom lik när dom verkligen vill ha en tjej.
Citera
2018-10-21, 23:17
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicGirl775
Så jag ska ha tydligare intentioner? :P Han verkar väldigt osäker på vad det exakt är han vill också.

Och stalker-varning? xD Det var han som började skriva med mig varenda dag inte tvärtom. Förstår inte vad jag gjort som kan klassas som stalker.
Du skrev i ett annat inlägg här nu att det är du som oftast frågar om att träffas. Du håller ständigt på att läsa in saker mellan er. Tror du jag håller på såhär med mina vänner?

Aldrig.

Du, det låter som att du är van att killar springer efter dig, nu är du ställd pga. att karln inte bryr sig om dig tillräckligt mycket. Så fort han ger dig den uppmärksamhet/energi du kräver kommer du tröttna.

Kan se det hela framför mig. Wonderful.
Citera
2018-10-22, 03:51
  #30
Medlem
Kickexs avatar
Vad är det du väntar på om du är intresserad?
Citera
2018-10-22, 04:01
  #31
Medlem
Disko-Bosses avatar
Han har berättat om tjejen han är intresserad av till sin polare och nämnt att tjejen är svår som fan, verkar inte riktigt veta vad hon vill, det trots att jag har gjort närmanden, skickat hjärtan (lol) osv. Hon vet vart hon har mig liksom!
Polaren säger; Ähh, skit i henne ett tag och är hon intresserad så kommer du märka det för då kommer hon anstränga sig lite..

Ungefär där är du nu.

Eller så har han helt enkelt bara ruttnat på dig och eventuellt hittat någon som är mer intresserad.
Citera
2018-10-22, 07:47
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Du skrev i ett annat inlägg här nu att det är du som oftast frågar om att träffas. Du håller ständigt på att läsa in saker mellan er. Tror du jag håller på såhär med mina vänner?

Aldrig.

Du, det låter som att du är van att killar springer efter dig, nu är du ställd pga. att karln inte bryr sig om dig tillräckligt mycket. Så fort han ger dig den uppmärksamhet/energi du kräver kommer du tröttna.

Kan se det hela framför mig. Wonderful.

Nej jag håller inte alls på såhär med mina vänner heller men jag tror väl inte att någon skulle säga att vi är vanliga kompisar, så vad som gäller för "vänner" kan jag inte riktigt applicera i den här situationen.
Citera
2018-10-22, 08:19
  #33
Medlem
Alla kan behöva lite time off då och då (och jag menar inte att ligga med andra).

Anyway om du är verkligen intresserad av killen och är redo att gå vidare i ert förhållanden då kanske du borde fråga honom om detta?
Om han säger nej well... du blir inte yngre och om du vill bilda familj då borde du kanske satsa på nån annan.
Citera
2018-10-27, 21:25
  #34
Medlem
Tänkte jag skulle göra en liten update på denna tråd, ifall någon är intresserad av att veta hur det gick och/eller är i en liknande situation själv.

Så efter att då inte ha hört av John alls på en vecka beslutade jag mig att göra ett sista försök att träffa honom. Mestadels bara för att kunna snacka om hur vi egentligen har det och ifall han ens vill umgås med mig något mer. Skickar ett meddelande på torsdag förmiddag och får slutligen svar ca 7 timmar senare. Hade förväntat mig bara nånting kort men får en smärre novell där det bland annat står "Jag får en känsla av att jag kan ha råkat skicka blandade signaler som att jag vill vara mer än vänner". Och lite senare i texten "Jag säger inte att du är en dålig människa eller liknande, jag är bara inte kapabel för nånting mer." Ok. Så han har alltså då bara råkat göra alla dessa flörtiga beteenden mot mig under flera månaders tid??

Jag frågar honom ifall han gör detta med många av sina kompisar eller ifall det var så att han hade känslor för mig i början men att de försvann. Som svar får jag att "I början så tänkte jag väl att det kan ha blivit något men ju mer jag tänkt efter ju mer har det blivit nej. Mest för mitt eget psyke."

Ja det var väl egentligen det. Han säger att han vill fortsätta ses som vänner men att vi bör kanske inte träffas på ett tag, vilket jag fullständigt håller med om. Dock är jag osäker ifall jag faktiskt vill träffa han i framtiden "som vän". Jamenar när jag lärde känna snubben så hade jag inga som helst avsikter att bli något annat än vänner. Det var han som började stöta på mig, och sedan backar han ur när jag börjar bli intresserad tillbaka. Jävligt nice. Fick aldrig någon direkt förklaring till varför dock men ja, det är då över nu iaf. Jag kan äntligen bara släppa allt och slippa bry mig mer.
Citera
2018-10-27, 21:34
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicGirl775
Tänkte jag skulle göra en liten update på denna tråd, ifall någon är intresserad av att veta hur det gick och/eller är i en liknande situation själv.

Så efter att då inte ha hört av John alls på en vecka beslutade jag mig att göra ett sista försök att träffa honom. Mestadels bara för att kunna snacka om hur vi egentligen har det och ifall han ens vill umgås med mig något mer. Skickar ett meddelande på torsdag förmiddag och får slutligen svar ca 7 timmar senare. Hade förväntat mig bara nånting kort men får en smärre novell där det bland annat står "Jag får en känsla av att jag kan ha råkat skicka blandade signaler som att jag vill vara mer än vänner". Och lite senare i texten "Jag säger inte att du är en dålig människa eller liknande, jag är bara inte kapabel för nånting mer." Ok. Så han har alltså då bara råkat göra alla dessa flörtiga beteenden mot mig under flera månaders tid??

Jag frågar honom ifall han gör detta med många av sina kompisar eller ifall det var så att han hade känslor för mig i början men att de försvann. Som svar får jag att "I början så tänkte jag väl att det kan ha blivit något men ju mer jag tänkt efter ju mer har det blivit nej. Mest för mitt eget psyke."

Ja det var väl egentligen det. Han säger att han vill fortsätta ses som vänner men att vi bör kanske inte träffas på ett tag, vilket jag fullständigt håller med om. Dock är jag osäker ifall jag faktiskt vill träffa han i framtiden "som vän". Jamenar när jag lärde känna snubben så hade jag inga som helst avsikter att bli något annat än vänner. Det var han som började stöta på mig, och sedan backar han ur när jag börjar bli intresserad tillbaka. Jävligt nice. Fick aldrig någon direkt förklaring till varför dock men ja, det är då över nu iaf. Jag kan äntligen bara släppa allt och slippa bry mig mer.
Bra att du iallafall fick svar, bättre killarna gör så än drar sig undan.
Det där med vän kan man ju undra om han bara sa för att han är lika konflikträdd där, för efter några månader hör du väl knappast av dig.
Gå vidare som du sa att du ska göra och hoppas han inte hör av sig i framtiden när han får lite tråkigt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback