Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-21, 19:11
  #1
Medlem
Jag inser att detta ämnet kommit upp förmodligen tusentals gånger i detta forum, men jag har aldrig varit med om det själv, och känner jag måste skriva av mig.

För att göra en lång historia kort så träffade jag en kille i somras. Vi kan kalla honom John. Tyckte han verkade väldigt trevlig så började att umgås med honom (som vän). Efter att vi hängt i några veckor la jag märke till vissa beteenden från hans sida som, iaf in min värld, inte klassas som bara "vänskapliga". Det började med att han ville ge mig en kram innan vi sa hejdå. Sedan blev det en till kram även när vi träffades och sa hej. Han chattade med mig varenda dag även om han inte direkt hade nånting att säga. En dag skrev han en ett hjärta i chatten, som sedan över tiden blev fler och fler hjärtan.

Vi träffades i princip varje vecka där det mesta vi gjorde var att se på film och chilla. Dessa filmkvällar blev med tiden mer och mer närgångna och det slutade med att han satt med armen om mig, lutade sitt huvud mot mitt, höll min hand och smekte mitt ben eller arm. Väldigt mysigt med andra ord. Efter han eller jag farit hem skrev han alltid ett meddelande (ibland minuten efter) för att säga så trevligt han haft, med ett hjärta såklart.

Var på fest med han en gång och då kom hans bästa väns flickvän (som helt klart var full) och sa nånting i stil med "Hahah, ja men vi diskuterade ju John om att ha dubbeldejt någon gång...". Och vid ett senare tillfälle sa hon "Det är ju bara en tidsfråga innan du flyttar in hos honom...". Varken jag eller John svarade någonting på detta då vi rent teoretiskt inte ens var ett par.

Tiden går och saker håller sig väl ungefär på samma nivå. Jag brukade ibland tänka att det var en smula underligt att det var han som tog initiativet till allt detta men sedan hände inget mer. Fast jag var ändå ok med det då han tidigare hade berättat att han inte ville rusha hans nästa förhållande pga dåliga erfarenheter.

Så helt plötsligt inom loppet av några dagar började han bete sig underligt. Började med att han en dag inte skrev till mig alls. Sedan for vi på bio och då tyckte jag att han inte var lika närgången som han brukade. Efter bion verkade han väldigt glad dock och sa att han helt klart ville ses till helgen. Det blev dessvärre inte av eftersom han blev sjuk (han var rätt krasslig under bion också) och då sa jag att han ju kunde höra av sig när han ville ses nästa gång. Tiden går och vi chattade en dag under kommande veckan. (Det var för övrigt jag som började den chatten och fick svar med typ 1-2 timmars mellanrum eftersom han blivit ivägdragen på nånting med hans kompis).

Sedan kom torsdag och eftersom John inte hade sagt någonting alls om helgen kände jag mig så illa tvungen att fråga. Han svarade att han tyvärr inte kunde då det kommit ut en beta till ett spel han väldigt gärna ville köra, och den betan var bara igång under helgen. Ok. Jag frågade rakt ut ifall det var någonting jag sagt/gjort den här senaste tiden då jag tyckte han verkat ganska "off". Han svarade att det inte var någonting utan att han bara blev så ibland.
Sen försvann han igen någon timme då han började spela. Skrev "gonatt" med ett litet hjärta vilket han inte såg förrän 2-3 timmar senare och då svarade han inte på det alls.

Det är ungefär där jag befinner mig nu. Och jag har ingen aning vad jag ska göra. Det kanske bör påpekas att han inte alls är "player"-typen så att han skulle göra detta bara för att jävlas tvivlar jag väldigt starkt på. Plus att vi varken haft sex eller ens kysst varandra än.

Jag tänker just i nuläget att jag ska "play it cool" och se vad som händer, men skulle uppskatta alla "tips" då det gäller detta. Om det är någon som varit med om något liknande och sedan vad som hände. Är det kört med detta "eventuella" förhållande eller har jag bara hakat upp mig på småsaker?
Citera
2018-10-21, 19:14
  #2
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Ni har alltså träffats i flera månader och umgås som att ni dejtar fast varken haft sex eller ens kysst varandra? Låter sjukt märkligt. Hur gamla är ni? Vad är poängen med ert "dejtande"?
Citera
2018-10-21, 19:20
  #3
Avstängd
Antagligen har han haft intresse i dig men du har inte visat lika mycket tillbaka. Detta har gjort att han börjat söka efter annat och funnit det, du är därmed körd och ska skita fullständigt i nollan.
Citera
2018-10-21, 19:21
  #4
Medlem
Håller med ovanstående. Är det här någon reverse friendzone eller vad? Nej du får ta ett seriöst snack med denne John. Om han håller på att vela sig är det bara att hitta någon annan, men det är fortfarande oklart vad du vill med allt det här.
Citera
2018-10-21, 19:23
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Som du skriver finns det två alternativ. Antingen har hans flickvän kommit på honom att vara för frispråkig med andra kvinnor på nätet och belagt honom med munkavle. Detta gör du inte mera! typ. Andra han finner dig inte intressant att fortsätta ha en konversation med.
Citera
2018-10-21, 19:26
  #6
Medlem
poxers avatar
Kanske var ett jävla bra spel.
Citera
2018-10-21, 19:26
  #7
Medlem
Ok, så du har berättat om vad som har hänt men jag förstår inte riktigt vad som är fel?
Att killen skulle lira nån spel under helgen?
Att han inte svarade lika snabbt som du hoppades?
Att han valde dator istället för dig under denna helg?
Citera
2018-10-21, 19:29
  #8
Medlem
Du är en typisk passiv tjej som tar noll egna iniativ
Citera
2018-10-21, 19:29
  #9
Medlem
Känns inte helt osannolikt att det är som någon skrev tidigare. Tjejer är ofta helt jävla värdelösa på att ta initiativ och förväntar sig att killen gör allt. Sedan undrar de varför man tappar intresset.

Citat:
Ursprungligen postat av Bear-hugs
Ok, så du har berättat om vad som har hänt men jag förstår inte riktigt vad som är fel?
Att killen skulle lira nån spel under helgen?
Att han inte svarade lika snabbt som du hoppades?
Att han valde dator istället för dig under denna helg?
Naturligtvis är det konstiga att saker förändras jävligt mycket jävligt plötsligt.
Citera
2018-10-21, 19:32
  #10
Medlem
Det är inte otänkbart att han är en gamer som fastnat i något nytt spel och därför inte längre är sugen på att chilla och titta på film.

Eftersom er relation inte verkar utvecklas alls så tröttnade han nog. Han kanske hittade en annan tjej eller bara gav upp hoppet om att det skulle bli mer än kramar och mys...

Att umgås med TS var soft, helt klart bättre än att titta på filmerna i ensamhet men utan framtidsutsikter kan det inte konkurrera med ett bra online-spel....
Citera
2018-10-21, 19:42
  #11
Medlem
dwgs avatar
Du träffade han som vän och tillät han va närgången han ville ha mer inte du..

Han tröttnade tillslut nu jakt på en flickvän och ingen kompis
Citera
2018-10-21, 19:47
  #12
Medlem
Skit i vad han vill. Vad vill du? Agera därefter.
Skriv att du kommer över lite senare ikväll för att knulla. Säger han nej är han bög och du kan lugnt gå vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback