Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-03-05, 09:41
  #49
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Du är fan sjuk på riktigt. Vit man? De är väl för fan lika radistiskt som " svart man" färgen på huden har i min värld inget med människovärde att göra.
Det är hur man uppträder som är det viktiga, så du hamnar nog vääääldigt långt ner på den listan
Bland överblivet och rester.
Jaha - du har inte lyckats komma med ett enda sakargument i det här inlägget! "Radistisk" föresten! Vilken nolla du är! Alla skrattar åt dig.

Men - "ras" är lika mycket som "kön" en social konstruktion. Den "vite mannen" ser sig som överordnad och diskriminerar och förtrycker andra. Det finns alltså därför inte någon "rasism mot vita" eller "sexistiskt förtryck mot män". Det är de vita männen som är förtryckarna - och rasförtryck och kvinnoförtryck hänger ihop.
Citera
2020-03-05, 10:27
  #50
Medlem
Enjoyers avatar
Vita män hela tiden? Japaner som höll vita kvinnor som sexslavar uner ww2. Rika oljearaber som köper vita prostituerade? Förtryck och slaveri historiskt i Afrika, Amerika och Asien genom tiderna helt oprovocerat av vita män?
Enögda teoribyggen blir inte annat än enfaldiga.
Visst spelar makt roll men att prostitution ALDRIG skulle ha med sex att göra är även det enfaldigt.

Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Prostitution har ju - som forskningen visat - egentligen väldigt lite med sexualitet att göra - på liknande sätt som våldtäkter egentligen inte är grundade i sexualitet. Prostitutionen/våldtäkterna är ett sätt för (de vita) männen att manifestera sin överordning över kvinnorna. Liksom den sociala konstruktionen "man" har ett misogynt inslag - i det att "mannen" vill överordna sig och förtrycka kvinnan, så har den sociala konstruktionen "vit man" dessutom ett rasistisk inslag - som vit kropp vill hen förtrycka och överordna sig kvinnor med färgade kroppar. Prostitution där offren (kvinnorna) har färgade kroppar har därför ett rent rasistiskt våldsinslag förutom det misogyna/sexistiska. Utnyttjandet av icke vita som sexslavar är kanske det allra grövsta exemplet på våld från den vita mannens sida, och bör bekämpas hårt och konsekvent.
Citera
2020-03-07, 08:21
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Jaha - du har inte lyckats komma med ett enda sakargument i det här inlägget! "Radistisk" föresten! Vilken nolla du är! Alla skrattar åt dig.

Men - "ras" är lika mycket som "kön" en social konstruktion. Den "vite mannen" ser sig som överordnad och diskriminerar och förtrycker andra. Det finns alltså därför inte någon "rasism mot vita" eller "sexistiskt förtryck mot män". Det är de vita männen som är förtryckarna - och rasförtryck och kvinnoförtryck hänger ihop.

Du visar bara vilken hjärndöd rasist du är. Vita män är de minst rasistiska och sexistiska människorna i världen, ni kvinnor borde lyssna och försöka lära er av vita män. Jag förstår dock att du är avundsjuk och önskar att du också vore det, det är normalt för svaga människor som dig.
Citera
2020-03-07, 10:35
  #52
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
han skulle verkligen bli arg ifall han läste min tråd/förslag om att subventionera sexköp i sverige.

sanningen är att 99% av fallen så är sexköpare normala människor där en del

- inte kan få en tjej pga tjejer är väldigt selektiv, det är en tuff marknad
- är porr skadade och vill uppleva sina sexuella fantasier
- är gift men har inte lekt av sig och tycker om spänningen

Du har rätt, så skriver inte följande för att sätta dit dig... Fast ogillar att du klassar punkt 2 som om porr/porrskada skulle vara någon slags generell orsak till varför folk vill uppleva sexuella fantasier. Fantasier är ju något människor alltid har haft, oavsett om porr hade existerat eller ej. En person som har starka sexuella fantasier kan således fortfarande vara motsatsen till porrskadad. Så för korrekthet skulle jag skriva:
"är porr skadade eller vill uppleva sina sexuella fantasier"

Angående din förstnämnda punkt, det behöver inte nödvändigtvis handla om att det är på grund av att tjejer är väldigt selektiva, utan om att folk har svårt att träffa varandra till att börja med (samhällsklimatet). Det har alltså inte med selektivitet i sig att göra, utan snarare att de inte träffar kvinnor i vardagen så som vissa gör på grund av ett socialt liv. Det kan rendera den allra mest attraktiva killen till resultatlös, gentemot en kille som är åt andra hållet.
Min poäng där är att det inte har med marknadsvärde att göra, utan mer ett utanförskap i samhället. Finns många killar med lågt marknadsvärde som träffar tjejer för att de känner folk. Är själv en av dem som har högt sexuellt marknadsvärde fast känner få människor så att träffa tjejer är en uppförsbacke. Även om jag personligen får resultat, så får de flesta inte det i såna lägen.

Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Du visar bara vilken hjärndöd rasist du är. Vita män är de minst rasistiska och sexistiska människorna i världen, ni kvinnor borde lyssna och försöka lära er av vita män. Jag förstår dock att du är avundsjuk och önskar att du också vore det, det är normalt för svaga människor som dig.

Ni borde verkligen utveckla er trollradar. Vissa troll är subtila, fast troll som vederbörande är så uppenbar att jag nästan blir frustrerad över att se er besvara individen gång på gång.
__________________
Senast redigerad av Brunbevern 2020-03-07 kl. 10:37.
Citera
2020-06-17, 00:34
  #53
Medlem
Lyssnade på hans bok thailandsvenskar, fan vad han tjatar om Sverigedemokraterna... boken borde kanske byta namn!?!
Citera
2020-06-17, 07:03
  #54
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Jaha - du har inte lyckats komma med ett enda sakargument i det här inlägget! "Radistisk" föresten! Vilken nolla du är! Alla skrattar åt dig.

Men - "ras" är lika mycket som "kön" en social konstruktion. Den "vite mannen" ser sig som överordnad och diskriminerar och förtrycker andra. Det finns alltså därför inte någon "rasism mot vita" eller "sexistiskt förtryck mot män". Det är de vita männen som är förtryckarna - och rasförtryck och kvinnoförtryck hänger ihop.
Du har aldrig funderat på att han har blivit " lurad" av paddan"
Och jag undrar vem folk skrattar mest åt, dej eller FindAway?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback