Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-06, 12:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Att rösta på SD har ju visat sig att inte fungera alls. Dom får ju inget som helst inflytande. Bortkastad röst TYVÄRR.
Tvärtom de styr dagordningen. Alla andra parti har ändrat sin politik efter dem.
Citera
2019-02-06, 13:45
  #14
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Hej alla på flashback, har jag fel avdelning så hoppas jag att moderator flyttar tråden.

Hur som haver:

Jag har varit en borgerlig vän de flesta år. Är runt 50 tyvärr. Men i all fall. När jag var ung så var jag vänster. Iaf del av solodarisk tanke. Man fick fitta på universitetet (ett verkligt argument som 19-åring).

Sedan började jag arbeta och blev förfärad över skatter och hur staten slösade bort det. Röstade M.

Men nu... nu har jag nått en personlig mognad och enligt min uppfattning en sundare syn på politik.

Jag är en sosse, jag tror på att värna om sina medborgare. Folk som är arbetare, lägger asfalt eller spikar för sitt levnadsbröd är inte längre plebs. De är mitt folk.

Det jag däremot som vän av ordning motsäger är denna utspädning på arbetsmarknaden som Annie Lööf (höger om Djenghis Khan) dikterar tack vare denna jävla mediaelit. Samma mediaelit som får påverkar sossarna i knäet på C i den mån att jag inte kan rösta på partiet.

Om du inte är en SDare som trollar så skulle jag säga att det du beskriver låter väldigt likt SD.

SD är som sossarna var förr i tiden fast lite mer till höger i ekonomiska frågor.

Jag ska inte hymla med att jag har bra jobb, bra boende, är frisk och inte drabbas så mycket av multikulturen personligen förutom via skattesedeln. Så för egen del skulle jag egentligen kunna skita i att engagera mig men jag har vänner släkt och bekanta som inte har det lika bra och jag vet inte hur det kommer bli för mina barn så det är egentligen för deras skull jag engagerar mig i politiken.

Jag har inget emot viss invandring men då helst arbetskraftsinvandring eller kvinnor och barn som behöver skydd. Invandring av stora fullvuxna män som kommer hit för att leka moralpoliser och förtrycka de som flytt hit är jag inte mycket för.
Sedan tycker jag att man tar hand om de sina först och blir det pengar över, ja då kan man hjälpa andra. Dränker man sig själv kan man vare sig hjälpa sina egna eller andra.
Citera
2019-02-06, 19:53
  #15
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Om du inte är en SDare som trollar så skulle jag säga att det du beskriver låter väldigt likt SD.

SD är som sossarna var förr i tiden fast lite mer till höger i ekonomiska frågor.

Jag ska inte hymla med att jag har bra jobb, bra boende, är frisk och inte drabbas så mycket av multikulturen personligen förutom via skattesedeln. Så för egen del skulle jag egentligen kunna skita i att engagera mig men jag har vänner släkt och bekanta som inte har det lika bra och jag vet inte hur det kommer bli för mina barn så det är egentligen för deras skull jag engagerar mig i politiken.

Jag har inget emot viss invandring men då helst arbetskraftsinvandring eller kvinnor och barn som behöver skydd. Invandring av stora fullvuxna män som kommer hit för att leka moralpoliser och förtrycka de som flytt hit är jag inte mycket för.
Sedan tycker jag att man tar hand om de sina först och blir det pengar över, ja då kan man hjälpa andra. Dränker man sig själv kan man vare sig hjälpa sina egna eller andra.

Jag är allvarlig. Emellertid ser jag allting med cynisk humor. Inte med vanliga människors vardag dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback