Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 01:34
  #1
Medlem
Jag har inte varit så engagerad i medias intresse ang denna persons förehavanden.
Men råkade lyssna på denna dokumentär från den 30 sept i år, och tänker att det nog finns en hel del tankar här på fb om den mannen!
* Vad anser ni som lyssnat på den om dokumentären ?
(Ni som inte lyssnat på den kan hemskt gärna hoppa över att svara endast utifrån gissningar)

*Vad tycker ni om hans sätt att resonera i den, och är den rättvisande vad gäller hans sätt och åsikter?

*Anser du att sd blev bättre eller sämre utan honom. Var han en tillgång eller belastning för partiet?

P1 Dokumentär - Arvet efter Kent Ekeroth

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=909

(Finns redan en tråd om detta så ber jag om ursäkt, hittade inte isf)
Citera
2018-10-21, 01:42
  #2
Medlem
Cannibalizations avatar
Kände inte till denna.

Tack för tipset! Skall lyssna med stort intresse!
Citera
2018-10-21, 03:12
  #3
Medlem
Citat:
*Vad tycker ni om hans sätt att resonera i den, och är den rättvisande vad gäller hans sätt och åsikter?

Hela hans resonemang går ut på att babbarna som mobbade honnom i skolan skall ut ur landet. Han är duktig på att ge svar på tal, men han har egentligen bara en rent rasistisk agenda i botten.

Citat:
*Anser du att sd blev bättre eller sämre utan honom. Var han en tillgång eller belastning för partiet?

Han var en belastning eftersom han var så reaktiv. Svårt att hantera en person som alltid måste slå tillbaka om han blir provocerad. I politiken behövs folk som kan tänka innan de agerar och talar, och som inte faller för enkla provokationer.

Att Ekeroth är så lätt provocerad var nog anledningen till att han blev retad i skolan.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-10-21 kl. 03:15.
Citera
2018-10-21, 03:43
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tyckte jag fick en närmare kontakt med honom, och gillar han lite bättre nu!
Citera
2018-10-21, 12:05
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag tyckte jag fick en närmare kontakt med honom, och gillar han lite bättre nu!

Samma här.
Han är helt ärlig och står för det han tycker - alltid. Inte falsk och ”hal som en hål”.
Jag blev väldigt imponerad av honom nu!

Och han har samma åsikter som mig. Men då blir man kallad för högerextrem och nazist, konstigt nog. Och detta bekräftade Morgan Johansson.
Citera
2018-10-21, 19:26
  #6
Medlem
En politiker med ryggrad. En skam att han blev utesluten.

SD borde utnyttja hans judiska rötter.

SR: Ett parti med nazistiska rötter. prova S och C! Rasbiologiska institutet Uppsala.
Citera
2018-10-24, 10:22
  #7
Medlem
Själv tänker jag när jag hör honom bara; herregud, är han på riktigt, en vuxen som resonerar som ett litet förorättat barn och alltid säger ”dom” precis som om invandrare från fjärran länder var en en homogen grupp, alla likadana. Å andra sidan resonerar han ju på liknande sätt om hur svenskar är också.

Dom är så, och dom är så. Undantag verkar vara extremt svårt att förstå, trots att han väl själv rimligen måste anse sig själv vara ett undantag från hur han beskriver oss svenskar.

Vidrigt.

Ingen förlust för Sverige om han utvandrar.
Citera
2018-10-27, 15:17
  #8
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ingen förlust för Sverige om han utvandrar.

Det krävs inte mycket negativt för att du ska önska folk ut ur Sverige. Räcker med generaliseringar som du säkert också sysslar med själv, förmodade hycklare där.

https://www.flashback.org/editpost.p...ost&p=65657254

Ovan länken till programmet. Det bästa med Ekeroth är att han är så ärlig. Det borde vara arvet att ta efter honom och ha honom som förebild.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-10-27 kl. 15:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback