Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-10-22, 11:24
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, då jag jobbar inom detta gebit så anser jag mig sitta på en mängd kunskap även om jag aldrig själv brukat eller missbrukat Heroin.




Vad har jag fel om då - din imbecilla kretin?!
Vet du vad, det förvånar mig inte ett dugg. Att du jobbar med detta och ändå så rigid i din hållning, alla drogterapeuter jag har träffat har visat samma tendenser. Enkelspåriga människor med nån sorts religiös livsåskådning och en tro att det bara finns ett sätt. 12-steg-tjafset gör mig så förbannat trött.

Frågan var vad heroin har för fysiska skador, inte om man blir överkörd av en buss när man är hög.
Citera
2018-10-22, 13:22
  #62
Medlem
Nu har jag läst igenom tråden.

Frågeställningen var om heroin var den minst skadliga drogen jämfört med tex alkohol och amfetamin. Man kan ju fråga sig vad den frågeställningen gör i drogrehab-delen. Men jag bara utgick ifrån att alla över 12 år vet att det oftast går jävligt illa för heroinister.

Nån som varit lika full på sprit som en annan varit berusad på heroin så kommer alltid alkisen att ha åsamkat sig större skador på organen ur ett substansperspektiv.

För att vara jättetydlig:
BÖRJA INTE MED HEROIN DET ÄR JÄTTEDÅLIGT.
Citera
2018-10-22, 13:27
  #63
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du diskuterar drogens farlighet som illegal. Om den vore tillåten skulle den inte ha de biverkningar du beskriver.

Hmm, så där alkohol är tillåtet finns ej fulsprit? Detta var något nytt! Kommer alltid finnas de som vill tjäna på andras olycka...
Citera
2018-10-22, 13:38
  #64
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Vet du vad, det förvånar mig inte ett dugg. Att du jobbar med detta och ändå så rigid i din hållning, alla drogterapeuter jag har träffat har visat samma tendenser. Enkelspåriga människor med nån sorts religiös livsåskådning och en tro att det bara finns ett sätt. 12-steg-tjafset gör mig så förbannat trött.

Frågan var vad heroin har för fysiska skador, inte om man blir överkörd av en buss när man är hög.


Vad härjar du om? Är du påtänd, eller något? Har inte sagt något som du kan tolka såsom varken rigid eller religiös hållning - du läser in ting för att jag inte håller med dig. Har ej heller nämnt något om något 12-stegs-program. Ser du syner?

Den sista raden har du också på något förvrängt av något du tolkat fel ur min text - gör om, gör rätt...
Citera
2018-10-22, 13:39
  #65
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, så där alkohol är tillåtet finns ej fulsprit? Detta var något nytt!
Vad jag förstår ger alkohol värre fysiska skador än heroin, oavsett om alkoholen är köpt på Systemet eller av en hembrännare.

Problemet med illegalt heroin är, förutom ett extremt beroende, att man hamnar i en kriminell miljö.

Jag säger inte att jag tycker drogen ska vara legal, absolut inte.
Citera
2023-10-20, 19:58
  #66
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad jag förstår ger alkohol värre fysiska skador än heroin, oavsett om alkoholen är köpt på Systemet eller av en hembrännare.

Problemet med illegalt heroin är, förutom ett extremt beroende, att man hamnar i en kriminell miljö.

Jag säger inte att jag tycker drogen ska vara legal, absolut inte.
Varför inte? Vi hade sluppit en hel drös av kriminalitet.
Citera
2023-10-20, 20:00
  #67
Medlem
Det enda skadliga med heroin är alla omgångar folk motvilligt ej får tag på det och går med avtändning. Hade du haft heroin livet ut hade ingen anat du är en pundare.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback