Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-23, 06:18
  #13
Medlem
Mastifmeisters avatar
Drog på mig en fraktur på hälbenet under kur i våras, Testo E 250 E5D, under 16 veckor.
Vet inte om läkningen gick så mycket snabbare men samtidigt har jag inget att jämföra med.
Ortopeden verkade inte heller direkt överraskad att det hade mirakelläkt på kortare tid än vanligt.

Hepp!
Citera
2018-10-23, 08:01
  #14
Medlem
Loafees avatar
Det man även bör ha i åtanke är att ledbandsskador och dylikt förmodligen behandlas med andra typer av ämnen än just AAS. Har man råd med stamceller verkar ju det, som tidigare nämnts, vara en jävla mirakelsörja tillsammans med ett rehabprogram.
Citera
2018-10-23, 15:56
  #15
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Nu vet jag inte riktigt vad ni menar med lekmän osv. Jag försöker ju göra efterforskning, läsa på och fråga. Det är långt ifrån att jag beställer hem lite diverse steroider och laborerar lite, utan jag är på riktigt intresserad och det är därför jag frågar. Här är ett helt forum fullt av "lekmän" som använder steroider för muskelbyggning och jag ser att du själv har en kurrapport, antagligen utan att jobba som androlog. Det är ju inte så att det inte finns tillräckligt med information att få tag på så att man kan göra en informerad riskbedömning.


För att ta frågeställningen vidare. Om jag bara kollar på de studierna jag länkade in så ser jag att man har kollat på läkningen typ 14-20 dagar efter. Om man antar att man skulle göra en testosteron injektion, 250mg var 5e dag i 2-3 veckor för att ge en start i den akuta fasen efter skadan, och sen lägger ner. Hur skulle kroppen svara på det, hinner egenproduktionen regleras ner på en så kort tid?

Med lekmän menas att man inte har någon utbildning i ämnet, vilket givetvis precis som du påpekar leder in även mig i samma kategori. Dock har jag (tyvärr) bättre och mer djuptgående kunskaper om just detta än 99% av allmänläkarna i Sverige och ibland även läkare som delvis jobbar med endokrina systemet.
Får lite vibbar av att du tagit illa upp av det jag/vi skrev men det är nog inget illa menat från någon här. Precis som du är inne på är bara att forska. Din frågeställning matchar dock dåligt med det uttalandet eftersom att man mer får intrycket av att du vill ha en föreläsning i ämnet. Tyvärr är det helt orimligt att anta en sådan uppgift, iaf utan heltidslön, men annars hade jag gärna tappat mig på min kunskap för din skull.
Jag har varit skapligt detaljerad kring mina journaler och delvis är det rehabaspekter som behandlas i min kurrapport så läs igenom den så får du säkerligen uppslag på sätt att söka vidare.
Att sikta in sig på enbart testo kan jag dock genast avfärda som effektivt behandlingsupplägg.
Fass.se och BengtZz steroid-register är bra ställen att hitta preparat att göra vidare research på för dina syften.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Nja vissa sporter kanske man är mer försiktig beroende på om det är Wada eller liknande hårt kontrollerat. Men det används även där.

Men NFL, NHL där sköter ju organisationerna sina egna tester, vilket innebär att det är fritt fram.
Och de har även ofta obegränsat med pengar i sammanhanget.
Betalar man miljonbelopp i spelarlön för en enda match. Då tar man det som fungerar för att få upp spelaren på plan fortast möjligt. Det är bara logiskt.
Tro inte ens spelarna har något att säga till om i detta i många fall

Detta är helt korrekt. Spelare på den nivån är enbart en minimal kugge i ett större maskineri som enbart existerar för att omsätta/tjäna pengar och hålla folket sysselsatta. Precis som "back in the day" när Colloseum uppfördes i Rom för att medborgarna inte skulle få spelet på hur makteliten hade satt sig över dem och starta statskupp/våldsamma upplopp. Vilket för övrigt visade sig enormt effektivt. (Allt detta finns ju dokumenterat som vedertagen historisk fakta så bara att googla upp)

Vidare är det inte testo som används för behandlingar utan långt mer avancerade rehab-program som gör att man kan avsluta en NFL-säsong med att bryta benet för att sen lagom till försäsongsträningens start börja rehabträna benet och när det är dags för gameday står de stadigt med båda benen på planen. Återigen något som är dokumenterat och vedertaget som fakta, kanske inte exakta rehabmetoder men det är inga supermänniskor som återhämtar sig 300% snabbare och bättre än vanliga människor. Det är superatleter men samma villkor gäller för skaderehab i princip även om ett visst försprång finns iom starkare muskulatur, sundare kropp och längre träningserfarenhet.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-23, 16:06
  #16
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Drog på mig en fraktur på hälbenet under kur i våras, Testo E 250 E5D, under 16 veckor.
Vet inte om läkningen gick så mycket snabbare men samtidigt har jag inget att jämföra med.
Ortopeden verkade inte heller direkt överraskad att det hade mirakelläkt på kortare tid än vanligt.

Hepp!

Efter min senaste operation var jag ärlig med min kirurg om mina förehavanden och jag fick enbart ett illa dolt smajl utan opponering till mina resonemang, dock ej heller direkt bekräftande av min strategi pga juridiska aspekterna, men ingen anmälan eller uppmaning om att tänka om förekom.
Däremot fick jag höjda ögonbryn vid återkoll då jag gjorde en anmärkningsvärt snabb och kvalitativ rehab. Det hela klassades som ett fall av god rehabkandidat då jag äter sunt och har koll på träningen sedan länge och i övrigt är i god form.
Enbart testo är dock som sagt inte vad man tittar på i dessa syften. Faktum är att vid en viss dos testo, någonstans runt 125mg i veckan eller runt 30nmol fritt testo serumvärde, försämras kollagensyntesen vilket innebär att rehabförmågan blir försämrad. Under denna dos förbättras dock kollagensyntes.
Vidare kan jag även passa på att poängtera att det finns preparat såsom t.ex. boldenone (aka EQ)som uppreglerar proteinsyntesen vilket kan leda en till att tro att rehabtakten ökar och kvalitén på resultat likaså men gräver man vidare i farmakologin bakom boldenone ser man att även om kollagensyntes uppregleras så förändras även kvaliten på kollagen vilket enkelt uttryck innebär att du bygger flera fibrer men svagare fibrer. Med andra ord långtifrån det man vill åt om man nu skall stötta sin rehab med medicinska preparat.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Det man även bör ha i åtanke är att ledbandsskador och dylikt förmodligen behandlas med andra typer av ämnen än just AAS. Har man råd med stamceller verkar ju det, som tidigare nämnts, vara en jävla mirakelsörja tillsammans med ett rehabprogram.

Precis. Detta är en "vanlig" metod i dessa sammanhang och något som inte ens hymlas särskilt mycket om egentligen, det är ju inte direkt AAS eller preparat från WADA's lista vi pratar om.
Hur denna behandling eventuellt kompletteras eller till fullo ersätts av något mer modernt och effektivt sätt att behandla på kan man ju enbart spekulera om. Tids nog lär vi alla få veta hur det gick till.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-23, 22:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Med lekmän menas att man inte har någon utbildning i ämnet, vilket givetvis precis som du påpekar leder in även mig i samma kategori. Dock har jag (tyvärr) bättre och mer djuptgående kunskaper om just detta än 99% av allmänläkarna i Sverige och ibland även läkare som delvis jobbar med endokrina systemet.
Får lite vibbar av att du tagit illa upp av det jag/vi skrev men det är nog inget illa menat från någon här. Precis som du är inne på är bara att forska. Din frågeställning matchar dock dåligt med det uttalandet eftersom att man mer får intrycket av att du vill ha en föreläsning i ämnet. Tyvärr är det helt orimligt att anta en sådan uppgift, iaf utan heltidslön, men annars hade jag gärna tappat mig på min kunskap för din skull.
Jag har varit skapligt detaljerad kring mina journaler och delvis är det rehabaspekter som behandlas i min kurrapport så läs igenom den så får du säkerligen uppslag på sätt att söka vidare.
Att sikta in sig på enbart testo kan jag dock genast avfärda som effektivt behandlingsupplägg.
Fass.se och BengtZz steroid-register är bra ställen att hitta preparat att göra vidare research på för dina syften.

Mvh,

-Alfred

Nejdå, jag tar inte alls illa upp . Tycker bara det var synd om man diskvalificerar en frågeställning för att lekmän inte ska hålla på med sånt. Även vi lekmän får ju intressera oss och läsa på om vad vi vill.

Jag kräver definitivt inte att du ska vara skyldig att undervisa. Utan jag ställer de frågor jag har, så som man kan göra på ett forum också får de som vill och har tid deltaga. Jag anser mig väl generellt vara ganska påläst medicinskt, inte så mycket specifikt om steroider och dopning dock. Tar gärna emot både föreläsning eller diskussion av de som vill eftersom det är ett intressant ämne. Jag är så klart t.ex väldigt nyfiken på varför enbart testo kan avfärdas med sån säkerhet.
Citera
2018-10-24, 08:09
  #18
Medlem
Fenjal888s avatar
En baksida jag ser med preparat efter t ex operation är dippen man får efteråt. I min erfarenhet är att om man genomgått en operation med sjukskrivning ~3 månader, så tar det upp emot 9-12 månader innan man kan köra all-in på gymmet igen. En kur i det främsta rehabstadiet lämnar en PCT / dipp i den senare fasen. Jag körde själv en kur och i efterhand var resultatet föga imponerande. Läkte väl OK, men hade nog gått bra utan också. Inte skitkul att få en dipp i sina värden under sin riktiga träning senare utan att ha kört något annat än rehab innan.
Citera
2018-11-07, 00:41
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
När jag googlar lite snabbt hittar jag t.ex

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18324583



Så helt värdelöst verkar det inte vara. Rent generellt känns det inte helt omöjligt att testosteron skulle ge en ökad återhämtning efter ett operativt ingrepp, när det känns välkänt att aas just hjälper till att reparera och bygga upp kroppen efter hård nedbrytande träning.

Testo är amazing! Alla mina ledproblem (knän, armbågar och fingrar) försvann inom någon vecka på T! Det är som en olja för lederna, dessutom mår man som en kung på det 😊 men det gäller att passa östrogenet!
Citera
2018-11-07, 08:19
  #20
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamachoman
Testo är amazing! Alla mina ledproblem (knän, armbågar och fingrar) försvann inom någon vecka på T! Det är som en olja för lederna, dessutom mår man som en kung på det 😊 men det gäller att passa östrogenet!

Tyvärr men detta är nog snarare placebo, eller så hade du inte så värst mycket till ledproblem.
Testosteronet försämrar till och med dessa aspekter gradvis i doser över 200mg i veckan enligt den kunskap som verkar vara allmänt vedertagen.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-11-09, 01:08
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Tyvärr men detta är nog snarare placebo, eller så hade du inte så värst mycket till ledproblem.
Testosteronet försämrar till och med dessa aspekter gradvis i doser över 200mg i veckan enligt den kunskap som verkar vara allmänt vedertagen.


Mvh,

-Alfred

Jag tar "bara" 125mg i veckan och sköter allt runt i kring. Har tränat hela mitt liv, på senare år har jag haft värk lite här och där samt varit energilös. Är inne på andra kuren och jag kan säga att det inte är placebo! Orkar 5+ pass i veckan och "värken" är bortblåst. Det ska sägas att jag inte har några stora ledproblem utan mest småskador.
Citera
2018-11-09, 13:15
  #22
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamachoman
Jag tar "bara" 125mg i veckan och sköter allt runt i kring. Har tränat hela mitt liv, på senare år har jag haft värk lite här och där samt varit energilös. Är inne på andra kuren och jag kan säga att det inte är placebo! Orkar 5+ pass i veckan och "värken" är bortblåst. Det ska sägas att jag inte har några stora ledproblem utan mest småskador.

Detta finner jag mer trovärdigt. Det jag reagerade på var att du hävdade att inom en vecka från första test e-injektion så är ledproblem borta. Detta är en rejäl skillnad på det du skrev ovan så vi låter det vara ett case av att du kanske uttryckte dig dåligt. Det är dock väldigt viktigt att poängtera så att andra som kanske har riktiga ledproblem inte går och tror att en vecka på testo så är ledproblemen borta.

Din dos är kanon och vid den dosen förbättras även protein/kollagen-syntes, gläder mig att höra att det fungerar toppen för dig!

Mvh,

-Alfred
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback