Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-04-08, 00:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winter87
Välfärden måste ju finansieras på nåt sätt. Här finns det ju möjlighet att få in fina summor till skattkistan
*Invandringen.

Av den anledningen är jag emot en cannabislegalisering i Sverige, trots att jag har sett igenom skräckpropagandan och röker det själv.

Men visst har du rätt i sak, i att det inbringar klirr i skattkistan och många arbetstillfällen. Se vad som sker här och nu i Odense.
Citera
2019-04-09, 09:46
  #26
Medlem
senaps avatar
Politiker bryr sig bara om en sak av två följande: att ta makten eller behålla den. För att så ska ske verkar alla (utom möjligen V) redo att vända kappan efter vinden, men ingen kommer ta risken så länge stiltje i frågan råder.

Det enda parti som mig veterligen vill legalisera är Piratpartiet. Jag har själv aldrig röstat på dem men om alla knarkare enas under samma flagg kan det kanske fläkta nog för att partierna som slickar 4%-spärren ska tänka om, något som i sin tur kan väcka en seriös diskussion.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback