Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-20, 19:08
  #1
Medlem
Cannabis är en mirakelmedicin

Dags att vakna. Cannabis kan hjälpa mot nästan alla sjukdomar. Barn med epilepsi får tillbaka sina liv. Människor vittnar om att det botat deras cancer. Mot ätstörningar kan det hjälpa, även folk som inte kan bota sina svåre sjukdomar kan finna lindring, osv osv..

Msm har ljugit för oss, eliten håller det gömt för oss. Vi ska vara sjuka och förbli sjuka. Tänk om livet på denna planeten kunde var fint och harmoniskt, det är detta männen bakom NWO inte vill.

Vi har att tacka internet för vad som sker idag när information om cannabis sprids och människor vaknar till det faktum att vi bara är små myror och de som styr oss har ett förstoringsglas.

Jag undrar smått, vad kan man göra?

* Sprid information till alla du känner om du själv fått lindring av tex CBD-olja.
* Posta information på facebook
* Skriv på olika listor relaterade till cannabis
* Studera och hålla sig uppdaterad
* Gå med i demonstrationståg
* Skapa och sprid cannabis-relaterad konst

Det går för segt allting tycker jag, man märker hur svårt det är för folk att ta in cannabisrelaterad fakta och än mer hur jobbigt det är att prata med anställda inom vården. Jag vill inte behöva flytta till Kanada jag vill se en explosion av missnöje vakna i Sverige.
Citera
2018-10-20, 19:13
  #2
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Chilla med rökat lite va. Låter som du precis har tagit din första spliff.

Det är olagligt i sverige och kommer vara det ett bra tag framöver, gillar du det inte? Flytta till Kanada för det kommer absolut inte bli lagligt här inom de närmsta 30åren.
Citera
2018-10-20, 19:15
  #3
Medlem
Cannibalizations avatar
Det är större chans att det blir legaliserat i Nordkorea än i Sverige.

Lycka till!
Citera
2018-10-20, 19:16
  #4
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det är större chans att det blir legaliserat i Nordkorea än i Sverige.

Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Chilla med rökat lite va. Låter som du precis har tagit din första spliff.

Det är olagligt i sverige och kommer vara det ett bra tag framöver, gillar du det inte? Flytta till Kanada för det kommer absolut inte bli lagligt här inom de närmsta 30åren.
Håller med om att TS låter aningen nyfrälst, men alla initiativ är bra initiativ.

Sen så ska man aldrig säga aldrig. Sverige har fastnat i sin gaggiga och utdaterade syn på Cannabis, men runt omkring så sker förändringar i rasande fart. Så även i våra närmsta grannländer.

Ärligt talat tror jag inte att Sverige kan fortsätta i sina gamla spår länge till. Då är vi snart ensamma kvar tillsammans med Kina och Ryssland.
Citera
2018-10-20, 19:27
  #5
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Sen så ska man aldrig säga aldrig. Sverige har fastnat i sin gaggiga och utdaterade syn på Cannabis, men runt omkring så sker förändringar i rasande fart. Så även i våra närmsta grannländer.

Ärligt talat tror jag inte att Sverige kan fortsätta i sina gamla spår länge till. Då är vi snart ensamma kvar tillsammans med Kina och Ryssland.

Underskatta inte Socialdemokratin.

Jag är övertygad om att vi inte kommer se en legalisering av Cannabis i det här landet under våran livstid, oavsett vad Danmark, Norge och andra grannländer gör.

Sverige är ett svårt sjukt extremist land rent politiskt sett. Ett korrupt och dunkelt träsk utan dess like.

När man ser Kim Jong-Un skaka hand med Moon Jae-In medans Jan Björklund inte ens kan vistas i samma rum som Jimmie Åkesson knappt så inser man hur djävla illa det är här egentligen.
Citera
2018-10-20, 19:40
  #6
Avstängd
Densvartadildons avatar
Jag är hög i precis detta nu och självklart skall det vara lagligt (tillsammans med villkor naturligtvis). Vägen dit är dock inte att svamla på Flashback och tiden är heller inte mogen. Jag vet inte hur vi ska göra men det finns helt enkelt för få som vill lyssna på resonemang i ämnet. Man måste ju börja någonstans, men att gå ut öppet och säga att man röker cannabis kan man inte göra i Sverige. Polisen griper dig, du blir av med körkort och jobb samt barn om du har några sådana. Wow tack Sverige, nu vet jag att jag ska dricka alkohol istället!

Att USAs myndigheter en gång i tiden skrev ut varningar som innehöll texten "VITA KVINNOR SOM RÖKER CANNABIS BLIR MER ATTRAHERADE AV NEGRER" bevisar allting för mig. Hade man sagt liknande idag så hade man blivit antingen utskrattad eller utstött. Vad bevisar det? Jo, att det resonemanget var helt åt helsike så korkat. Jaha? Kan varför funkar inte det tankesättet på övriga resonemang också?

Varning: "VITA KVINNOR SOM RÖKER CANNABIS BLIR MER ATTRAHERADE AV NEGRER"
Antidrog-Mamman420: Nej men Gud så rasistiskt, sexistiskt och verklighetsfrånvända åsikter!

Varning: "CANNABIS HAR INTE NÅGRA BEVISADE MEDICINSKA EFFEKTER"
Antidrog-Mamman420: Nej det är ju en drog!

Nänänä, hörrudu Antidrog-Mamman420, nu har du precis dementerat ett påstående som du tyckte var helt verklighetsfrånvänt. Varför gör du inte det med nästa påstående??

Antidrog-Mamman420: Mm du kan inte ett skit grabben, 9/11, Breivik, Trump och Hitler, alla rökte cannabis. Om du tar vilken missbrukare som helst så började ALLA med cannabis!!! Det börjar med en joint, och det går över till hasch!

Men alltså det är inte relevant! Det handlar om att cannabis visat sig kunna bota cancer! Möss i Mexiko lyckades ta bort hela tumörer med hjälp av THC! Wow!

Antidrog-Mamman420: Ja men vem tror du kommer med dom forskningarna? Det är ju tobaksbolagen! Det är fake news! Egentligen så dör folk varje dag men knarkligorna censurerar detta för att få barn att röka cannabis!

Nej nu orkar jag fan inte skriva längre fan vilken dryg morsa, blir bara helt jävla förbannad
Citera
2018-10-20, 20:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det är större chans att det blir legaliserat i Nordkorea än i Sverige.

Lycka till!

LOL - Det är redan lagligt med cannabis i Nordkorea.
Citera
2018-10-20, 20:20
  #8
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
LOL - Det är redan lagligt med cannabis i Nordkorea.

Case in point, men ändå. Ja, du ser...
Citera
2018-10-20, 20:39
  #9
Medlem
Det måste finnas massa kreativa grejjer man kan göra, om man har många Människor som kan sluta upp, crowd founding tex. Smäll upp en reklam här på flashback tex.
Citera
2018-10-20, 20:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannabisRevolution
Cannabis är en mirakelmedicin

Dags att vakna. Cannabis kan hjälpa mot nästan alla sjukdomar. Barn med epilepsi får tillbaka sina liv. Människor vittnar om att det botat deras cancer. Mot ätstörningar kan det hjälpa, även folk som inte kan bota sina svåre sjukdomar kan finna lindring, osv osv..

Msm har ljugit för oss, eliten håller det gömt för oss. Vi ska vara sjuka och förbli sjuka. Tänk om livet på denna planeten kunde var fint och harmoniskt, det är detta männen bakom NWO inte vill.

Vi har att tacka internet för vad som sker idag när information om cannabis sprids och människor vaknar till det faktum att vi bara är små myror och de som styr oss har ett förstoringsglas.

Jag undrar smått, vad kan man göra?

* Sprid information till alla du känner om du själv fått lindring av tex CBD-olja.
* Posta information på facebook
* Skriv på olika listor relaterade till cannabis
* Studera och hålla sig uppdaterad
* Gå med i demonstrationståg
* Skapa och sprid cannabis-relaterad konst

Det går för segt allting tycker jag, man märker hur svårt det är för folk att ta in cannabisrelaterad fakta och än mer hur jobbigt det är att prata med anställda inom vården. Jag vill inte behöva flytta till Kanada jag vill se en explosion av missnöje vakna i Sverige.

Jag håller helt och hållet med om att det är en mirakelmedicin som troligen fungerar bra mycket bättre än piller i någon form 9/10 gånger - weed (olika för olika strains) hjälper mot bl.a stress, ångest, insomnia, depression, aptit, nedstämdhet, smärta, migrän, spasmer, mardrömmar, trötthet, självmordstankar, träningsvärk, ja listan kan skrivas hur lång som helst egentligen. Som du skrev också har det hjälpt människor med epilepsi, cancer, PTSD, Parkinsons och många andra sjukdomar. Finns en film som heter the legend of 420 (på Netflix) som du kan se och tipsa andra om att se!

Men tror ändå inte att det lär bli lagligt i Sverige på bra länge oavsett vad, men däremot får man väl ändå vara jävligt glad anser jag att det trots allt är hyfsat accepterat här. Vill du röka så kan du röka (och få tag på det) ganska fritt ändå så länge du inte gör det under näsan på polisen eller precis mitt i stan. Enda kruxet är om du jobbar med någonting där de tar slumpmässiga drogtester, då kan du bli av med jobbet men där ska sägas att det inte är bättre alla gånger även där det är lagligt - har läst t.ex. om att brandmän i Colorado inte tillåts röka på och kan få sparken om de blir testade positivt då det anses olämpligt att röka på med tanke på arbetet de måste utföra. Men som sagt, jämför du Sveriges syn på cannabis gentemot Filippinerna, Thailand, Saudiarabien och många andra länder i Asien t.ex. så kan du tacka Gud för att du lever i Sverige om du älskar weed och inte där - du får bokstavlien fängelse om du så blir haffad med 1 gram på dig, är det höga mängder (även för personligt bruk) riskerar du långa, långa fängelsestraff eller t.o.m dödsstraff i framförallt Mellanöstern.
Citera
2018-10-20, 21:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det är större chans att det blir legaliserat i Nordkorea än i Sverige.

Lycka till!
Det är redan lagligt i Nordkorea
Citera
2018-10-20, 21:08
  #12
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Det är redan lagligt i Nordkorea

Jag lärde mig det ikväll. Otroligt ironiskt och kul.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback