Citat:
Ursprungligen postat av
sp1rit
Du utsätter dig för din rädsla i en så kontrollerad setting du kan få till, om och om igen, tills din hjärna tröttnar på att sända de här varningssignalerna".
Kommer det suga första 500 gångerna? Japp. Kommer det bli lättare och lättare? Japp där också.
Ett tips
Jag äter maoi . Inte nardil men den som e lika bra som nardil . Parnate.
Har testat allt nästan. Ingenting funkat , men detta är ju nånting helt annat . Slår då allt annat med råge i medicinväg när det kommer till social fobi å panik känslor kring folk osv osv.
Alla borde veta om mannen dr Ken gillman angående parnate, han har forskat om den medicinen väldigt många år ,30 år minst. Å skrivit böcker ..... han har en fantastisk sida där man kan läsa om medicinen å allt möjligt material som inte finns nån annanstans.
Www.psychotropical.info eller om det är com. Tyraminerna å allt det där är Inge svårt alls. På både nardil å parnate som e lika starka mediciner .jag äter nästintill som vanligt å det höjs aldrig mitt blodtryck. Och det som är så trist är ju att ingen jävla läkare nästan vet eller kan nånting om den. Allt som har med dessa två
Mediciner å göra,om att den e farlig eller vad dom nu säger vilket e bullshit, det hänger fortfarande kvar om nån incident på 50 å 60 talet när den kom å maten var ofta torkad å saker fermenterade osv . Då bildas tyraminer å på så
Sätt så var den farlig förr ,Samt dålig hantering av mat. I dagens samhälle så är det inte så överhuvudtaget . Visst finns det tyraminer men för att ge ett exempel. I vanlig processerad ost som inte lagras länge . Dom vanliga ostar man äter innehåller oftast ca 5 mg tyraminer på 1 kg. Och om man kommer upp i 25-30 mg tyraminer så är det Inge bra. Men liksom förstår ni perspektivet på saker å ting? Man kan äta det mesta om man äter humant å relativt nyttigt. Ingen fara alls.
Visst ska man strunta i vissa saker . Men det e få och det finns en grym diet lista med forskning å
Tester som e omfattande å exempel på hans hemsida. Dr Ken Gillman e ett geni. Alla läkare borde få läsa av hans material. Så dom vet nånting. Det e så trist att folk inte vet om att det finns bra saker och få. Å måsta må dåligt istället . Tragiskt. Jag känner mig lugn av parnate . Lugn i mig själv. Mer pratglad å allmänt glad i livet numera efter 9 år å inte klarat av att göra nåt. Handla ... träffa folk . Som dag å
Natt. Tack vare denna rödorangea lilla tablett.
Viktigt enligt mig e att man äter den sakta . Börjar på 10 mg i två veckor sen äter man 20 mg totalt varje dag i 4-6 veckor skulle jag säga. Sen kan man öka till 30 mg dosen som ska vara där man märker ännu mer markant skillnad. Jag e på 20 ännu efter 6 veckor å mår såhär bra redan. Rätt sjukt. Men ska öka nästa onsdag. Lycka till å kika upp Siten. Finns all info där å man får ett heeeeelt annat perspektiv på saker å ting å hur man ska tänka lite kring maten. Easy peacy.