Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-22, 09:56
  #13
Moderator
Sun Rulers avatar
Thomas Gür framförde följande poäng gällande detta debacle, om du aktivt väljer att flytta till en plats där kyrkoklockor ljuder så torde de inte ha någon argument att invända. Principen "först till kvarn..."
Citera
2018-10-22, 12:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Thomas Gür framförde följande poäng gällande detta debacle, om du aktivt väljer att flytta till en plats där kyrkoklockor ljuder så torde de inte ha någon argument att invända. Principen "först till kvarn..."
Vad menas med ”aktivt välja att flytta”?
Om inga andra bostäder fanns ledig när jag tog beslutet, har jag då rätt att klaga?
Citera
2018-10-22, 13:13
  #15
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad menas med ”aktivt välja att flytta”?
Om inga andra bostäder fanns ledig när jag tog beslutet, har jag då rätt att klaga?
Det är något du får fråga den gode Thomas Gür om men i detta fall är det högst osannolikt att Pekka Heino inte kunde finna en alternativ bostad med tanke på att bosätter sig i en av de mest eftertraktade delarna i Sverige.
Citera
2018-10-22, 13:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det är något du får fråga den gode Thomas Gür om men i detta fall är det högst osannolikt att Pekka Heino inte kunde finna en alternativ bostad med tanke på att bosätter sig i en av de mest eftertraktade delarna i Sverige.
Detta fall är ju irrelevant gentemot argumentet ”först till kvarn”, som borde gälla rent generellt i så fall.
Citera
2018-10-23, 07:47
  #17
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Detta fall är ju irrelevant gentemot argumentet ”först till kvarn”, som borde gälla rent generellt i så fall.
Utifrån ett personligt perspektiv så hade jag inte klagat på böneutrop om jag valt att bosätta mig intill en moské som uppfyller ljud- och bullerkraven, av någon anledning befarar jag att det hade inte Pekka heller hade gjort.
Om det är problem med bostadssituationen så är det en politisk fråga och jag hade inte använt den som en murbräcka mot t.ex. böneutrop.
Citera
2018-10-23, 07:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Utifrån ett personligt perspektiv så hade jag inte klagat på böneutrop om jag valt att bosätta mig intill en moské som uppfyller ljud- och bullerkraven, av någon anledning befarar jag att det hade inte Pekka heller hade gjort.
Om det är problem med bostadssituationen så är det en politisk fråga och jag hade inte använt den som en murbräcka mot t.ex. böneutrop.
Ja, det går att vinkla detta på många sätt.
Kanske det går att få ut sina meddelanden via en app eller liknande?
Böneutropet är ju även ett meddelande. Men det är nog OT i denna tråd.
Citera
2019-01-11, 12:11
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
Absolut. Somliga verkar tro att mängden kyrkklockor väger upp för minareter. Galet. Varför skulle kristendom bli mer legitimt för att islam vinner mark? Båda åskådningarna är ju lika tokiga.

Rörelser, byggnaders eller företeelsers rätt att överhuvudtaget finnas till beror inte på deras eventuella sanningsvärde eller tokighet. Det finns massa saker, många åskådningar, som är tokiga. Fördenskull ska de naturligtvis inte förbjudas och fråntas rätt att finnas till i vårt samhälle. Jag tycker att den människobild och världsåskådningar som basuneras ut i allehanda självhjälpsböcker, den här oerhört individcentrerade bilden av tillvaron de förkunnar, är fånig, dum och t om skadlig. Men att för att reglera dessa böckers publicering, eller t om att verka för att förbjuda dem, vore mer skadliggörande och antidemokratisk än den skada de utverkar såsom ett förytligande av människors bild av sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag håller med Pekka att har man gått ur kyrkan så då ska man inte behöva höra detta oväsen.Percy Nilsson hatar ju glassbilen också.

Anser du också att den person som väljer att sluta köra bil ska beredas rättighet att aldrig få se bilar eller känna lukten av bilavgaser? Bör människor som ogillar musik beredas rättighet att aldrig behöva höra musik spelande ute på stan eller på krogen? Hela samhället kan inte anpassa sig till enskilda människors ogillande av en företeelse eller ett föremål.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback