Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-20, 15:04
  #1
Medlem
Var nyligen på kompletterande förhör gällande drograttfylla.
Jag har recept på narkotikan men fick bara en vecka på mig att ta fram det innan ärendet går vidare från polisen.
Fick även en vecka att föreslå vilken försvarare jag vill föreslå.

Frågan är den, ifall man väljer en väldigt upptagen föravarare, kan detta dra på tiden för rättegång tills denne har tid, eller väljs det då en ofentlig försvarare åt mig som har tid när rättegången hålls?

Vart kan jag vända mig för att hitta passande advokat? Kan jag behöva betala själv eller hur funkar det?
Citera
2018-10-20, 15:16
  #2
Medlem
Varför skakar du inte fram receptet istället?
Det har du ju om du loggar in på 1177, eller säg till läkaren på måndag så kan du lämna in det måndag kväll.

Nånting säger mig att du inte kommer undan genom att enbart visa ett recept?

Om du googlar på advokat så hittar du flera som du kan ringa och prata med utan kostnad. (utan kostnad för konsultationen menar jag då)
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-10-20 kl. 15:19.
Citera
2018-10-20, 15:29
  #3
Medlem
note-its avatar
Hahaha, klart du får betala. Vem skulle annars göra det? Din mamma??
Citera
2018-10-20, 15:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Hahaha, klart du får betala. Vem skulle annars göra det? Din mamma??
Inte vet jag.. jag har inte gjort det tidigare..
Onödig kommentar.
Så om man låter dem välja ut en så kostar det inget men om jag kommer med ett namn så kostar det?
Citera
2018-10-20, 16:12
  #5
Medlem
Stockmokks avatar
Bäst jag vet så kan inte en advokat förhala en rättegång genom att säga att han inte har tid. Finns däremot nåt som heter laga förfall, sök på det.
Citera
2018-10-20, 16:16
  #6
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Inte vet jag.. jag har inte gjort det tidigare..
Onödig kommentar.
Så om man låter dem välja ut en så kostar det inget men om jag kommer med ett namn så kostar det?
Det kostar oavsett fattar du väl. Lär dig läxan och gör aldrig om det.
Citera
2018-10-20, 16:20
  #7
Medlem
Om du får en offentlig försvarare kostar den enbart om du blir dömd
Citera
2018-10-22, 13:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det kostar oavsett fattar du väl. Lär dig läxan och gör aldrig om det.
Helt värdelösa svar från din sida...
Hört från annat håll att det är baserat på inkomst.
Citera
2018-10-22, 13:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkat
Om du får en offentlig försvarare kostar den enbart om du blir dömd
Okej 👍

Tanken vart inte att just medvetet förhala en rättegång utan mer en fråga ifall det funka på det sättet.

Så det finns en stor risk att man inte får den försvarare man anger om det tex inte är tillgänglig vid rättegångsdatumet?
Citera
2018-10-22, 13:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Okej 👍

Tanken vart inte att just medvetet förhala en rättegång utan mer en fråga ifall det funka på det sättet.

Så det finns en stor risk att man inte får den försvarare man anger om det tex inte är tillgänglig vid rättegångsdatumet?
Kostnaden varierar också beroende på din förmåga att betala tillbaka den, har du ingen inkomst eller förmögenhet kommer staten att stå för kostnaden.

Rättegången kommer inte hållas inom två veckor i vilket fall, om du inte redan fått ett rättegångsdatum pga nya snabbspåren som domstolarna pysslar med. Det brukar dröja många månader.
Citera
2018-10-22, 21:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Var nyligen på kompletterande förhör gällande drograttfylla.
Jag har recept på narkotikan men fick bara en vecka på mig att ta fram det innan ärendet går vidare från polisen.
Fick även en vecka att föreslå vilken försvarare jag vill föreslå.

Frågan är den, ifall man väljer en väldigt upptagen föravarare, kan detta dra på tiden för rättegång tills denne har tid, eller väljs det då en ofentlig försvarare åt mig som har tid när rättegången hålls?

Vart kan jag vända mig för att hitta passande advokat? Kan jag behöva betala själv eller hur funkar det?

Varför vill du förhala rättegången?
Citera
2018-10-23, 06:22
  #12
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Helt värdelösa svar från din sida...
Hört från annat håll att det är baserat på inkomst.
Eh, det är väl precis samma sak i så fall? Eller är du bara dum nu?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback