Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 08:23
  #1057
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Nog för att vänsterns moralpanik kring rasism gör mig spyfärdig, men era kommentarer är inte mycket smartare.

Om artikeln stämmer är det inget mindre än vidrigt. Skötsamma invandrare förtjänar inte den här sortens behandling.

Vill ni att blattarna ska känna sig hemma hos islamister, eller svenskar? Sättet ni beter er på i vardagen gör skillnad. På samma sätt som blatterasism mot svenskar i förorten kan skapa framtida NMR-aktivister, kan rasistiska svenskar forma framtida shariapoliser. Rasism existerar inte i ett vakuum.

Så ironiskt att babbla om "divide and conquer" dagarna i ända, för att sedan spela in i just den leken.

Vilken tur då att det är högst ovanligt att de toleranta svenskarna inte går runt och rasisthatar invandrare. Det handlar om ett fåtal fall och det hela är tämligen obekräftat.
Citera
2018-12-07, 09:10
  #1058
Medlem
Asklords avatar
På dom apotek jag varit på så har kompetensen på invandrarna varit sådär. Det finns dom som faktiskt kan bra svenska och är utbildade. Sen har vi dom som inte kan någonting. Dom frågar om dom kan hjälpa men så kan dom ingenting. Eller så står dom bara och hänger. Vissa har ju sina förbannade mussedukar.
Citera
2018-12-07, 09:43
  #1059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Fullkomligt naturligt. Vi är nog ganska många som inte litar på muslimer och när det gäller att köpa läkemedel så vill man ha hjälp av någon som är pålitlig. Deras religion kan de utöva i hemmet och inte på Apoteket.

Tror du verkligen på att de utövar sin religion på apoteket? De fritt land man får klä sig hur man vill. Du kan klaga bäst du vill men du kommer ingenstans
Det är roligt att läsa sådana kommentarer för du är fylld av hat
Sverige skulle inte klara sig utan alla invandrare, det är redan brist på flera branscher och i varje bransch finns det muslimer så skicka iväg dom så får du se vad som händer i detta land.
Citera
2019-08-09, 00:58
  #1060
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag är inte någon rasist så jag vet inte riktigt vad det är jag ska förklara för dig. Hur ska jag förklara något jag inte är? Dessutom MÅSTE jag inte förklara någonting. Är du en vit man som gillar att dominera?

Jag är inte någon element. Jag är en människa.

Är hudfärg viktigt för dig? Om så, varför får det inte vara det för mig/vita/svenskar?

Dina inlägg andas hat mot svenskar, och du sitter förvånansvärt ofta och domderar om vad svenskar ska se dig som och varför du ska vara här som en rättighet, och varför fler invandrare ska få komma hit. Du ursäktar våldsblattar hela tiden och skriver floder av gråtande inlägg om invandrare har råkat illa ut.

Ni invandrare är tämligen förvirrade och hycklande. För ni har två tankegångar i huvudet, som lyder:

Tack ska du ha för stödet! Det är viktigt att komma ihåg att det är bara rasisterna på Flashback som hatar oss, och de är egentligen få, andra svenskar ser oss som individer och är varma och omtänksamma. Jag gillar svenskar!

Jaså? Du gillar inte invandrare, men vi gillar inte svenskar heller. Ni är falska, fega och har ingen kultur. När vi tar över kommer svennarna lämna med svansen mellan benen. Svenskar är patetiska!


Vilket svar ni ger beror helt på diskussionen och vem ni diskuterar med. Du tar dig dessutom rätten i Sverige att rösta på en politik som främjar din politiskt och påstådda rätt att vara här, och som erkänner din kulturetniska grupp som svenskar, men en etnisk svensk får inte göra detsamma om det påverkar din ställning som "svensk". Då blir ni väldigt hatiska. Men varför skulle inte svenskar ha egenintressen när du och din grupp har det? Svenskar är Sveriges första folk, vem är du eller din grupp att tala om för dem vad de måste i förhållandet med invandrade grupper som genomförts rent politiskt av en tveksam elit som inte ens frågat oss officiellt?

Har du någonsin reflekterat över din grupps extrema dominanskriminalitet och övergrepp mot svenskar, eller varför invandrare från Mena och Afrika är så sannolika att utnyttja systemen? Sannolikt inte. För invandrare tenderar att göra alla sådana personer till absolut autonoma och enskilda individ medan svenskar får gruppstämplar på sig ideligen av er, politiker och media.

Vänsterns narrativ är just det, en idé, som inte harmoniserar särskilt väl med mänsklig natur, därför blir det det vi ser. Rationellt tänkande inser att vi inte är skyldiga er någonting. Du är fri att fantisera ihop varför svenskar som grupp har livslångt ansvar för sådana som du eller varför din grupp får tära på samhället som i sin hudfärg som vapen, och varför vi förväntas acceptera vad som helst i massinvandrarnas effekt och vågor. Men kom då ihåg vad mycket skuld vi kan lägga på er, för konkreta händelser närmare i tid och i minnet hos många, medan vänstern lärt dig vad du ska referera till för att komma undan förklaringen.

Jag börjar med arvsynden om ni följer efter. Men spelet är inte lika roligt då, va?

Du verkar vara en lättstyrd människa och arg på alla som inte bekräftar din uppfattning om dig själv eller din etniska grupp. Vad som faktiskt händer reducerar du ner till ingenting, om det skulle komplicera saker för din grupp eller innebära att chimären om invandrare som självklara svenskar ifrågasätts allt mer, medan ord på internet är fulare och hemskare. Att du har problem med att svenskar existerar är ingenting som vi kan ta hänsyn till.
__________________
Senast redigerad av -GG 2019-08-09 kl. 01:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback