Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 23:02
  #337
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jo, de har samma grundvärderingar. "I sitt partiprogram delar Sverigedemokraterna (SD) in de som bor i Sverige i två typer av medborgare: nationstillhöriga, en exkluderande kategori som inte alla kan tillhöra och medborgare, en övergripande kategori som inkluderar alla medborgare. I partiprogrammet skriver man att »Sverigedemokraterna skiljer på medborgarskap i den svenska staten och tillhörighet till den svenska nationen […].«
Det är i stora delar samma syn på medborgarskap som i Adolf Hitlers Mein Kampf. "

Läs på här: http://www.dagensarena.se/innehall/s...ch-mein-kampf/

Varför tror du att jag sympatiserar med vänstern ?
Vad har religion att göra med detta ???
Du verkar efter tidigare postningar vara ett ryss-troll och jag förstår därmed din reaktion.
LOL ryss-troll? Lille vän, sluta bli rädd för din skugga.

En Expo-vän som du kommer aldrig kunna ta in vad som är på riktigt, ni har inte den förståelseförmågan och det är uppenbart. Så där sa socialdemokraterna för några år sedan och dom tycker du inte är nazister va?

För att förstå något så måste man gå till roten och där är det uppenbart för alla läskunniga att SD står så långt från nazismen som är möjligt.
Citera
2018-12-13, 20:34
  #338
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
LOL ryss-troll? Lille vän, sluta bli rädd för din skugga.

En Expo-vän som du kommer aldrig kunna ta in vad som är på riktigt, ni har inte den förståelseförmågan och det är uppenbart. Så där sa socialdemokraterna för några år sedan och dom tycker du inte är nazister va?

För att förstå något så måste man gå till roten och där är det uppenbart för alla läskunniga att SD står så långt från nazismen som är möjligt.

Jag är inte din "lille vän". Jag är däremot vänlig när jag påtalar dina felaktiga uttalanden.
Du är uppenbart inte läskunnig då du inte läste eller förstod länken jag skickade till dig om SD och Nazism.
Hur kan man ens påstå ett så fullkomligt befängt påstående: "SD står så långt från nazismen som är möjligt" ???
Det ENDA existensberättigandet som SD har är ju att vara grovt rasistiska. Finns det ens någon människa som missat detta. Ett tips sök på repatriering...
Citera
2018-12-13, 21:10
  #339
Medlem
Blot-Svens avatar
En sund injektion fascism vore det enda som kunde få mig att ens överväga en röst på sionist- och högerpartiet Sverigedumokraterna. Gubben är gaggig och vet inte vad han snackar om. Synd att det inte drabbar SD, och farbror får gärna bosätta sig någon annan stans. Tvi vale.
Citera
2018-12-21, 16:01
  #340
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag är inte din "lille vän". Jag är däremot vänlig när jag påtalar dina felaktiga uttalanden.
Du är uppenbart inte läskunnig då du inte läste eller förstod länken jag skickade till dig om SD och Nazism.
Hur kan man ens påstå ett så fullkomligt befängt påstående: "SD står så långt från nazismen som är möjligt" ???
Det ENDA existensberättigandet som SD har är ju att vara grovt rasistiska. Finns det ens någon människa som missat detta. Ett tips sök på repatriering...
Rasism är ett ord varken du eller de politiskt korrekta förstår. SD är långt mindre rasistiska än både dig och din vän Löfvén faktiskt.

Du är så imbecill att du till och med på allvar tror att en religion är en ras.

Och nej, ett parti som består i stora delar av judar i toppen och som är emot Islam kan inte vara Nazistiska då det är den EXAKT MOTSATTA mot vad Nazisterna stod för. För avancerat för dig eller, snöflinga?
Citera
2018-12-21, 22:13
  #341
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Rasism är ett ord varken du eller de politiskt korrekta förstår. SD är långt mindre rasistiska än både dig och din vän Löfvén faktiskt.

Du är så imbecill att du till och med på allvar tror att en religion är en ras.

Och nej, ett parti som består i stora delar av judar i toppen och som är emot Islam kan inte vara Nazistiska då det är den EXAKT MOTSATTA mot vad Nazisterna stod för. För avancerat för dig eller, snöflinga?

Varför skulle jag tro att en religion är en ras ?
Menar du att SD består av judar ? Några fakta för din tes ?
På vilket sätt är JAG eller Löfvén (nej han är inte min vän) rasistiska.
SD har tagit hjälp av en reklambyrå för att tvätta bort rasiststämpeln. De har gjort ett bra jobb (men det är svårt att vara Nazist och på samma gång politisk korrekt).
Citera
2019-02-04, 00:58
  #342
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Var vänlig och ändra rubriken, P.G Gyllenhammar är jude på moderns sida.

Och adlig på faderns.

En ovanlig kombination.
Citera
2019-02-08, 17:35
  #343
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Tydligen var ni för elaka mot den gamle mannen i denna tråd, gnm att hela tiden understryka att han minsann inte var "pursvensk", så nu har han flytt Sverige - igen...


Pehr G Gyllenhammar, 83, lämnar Sverige.
https://unv.is/expressen.se/dinapeng...lamnar-sverige
Citat:
Den tidigare Volvo-chefen, som är småbarnspappa på nytt, har i tysthet flyttat tillbaka Storbritannien och snart vidare till Kanada.

När den gamle näringslivsprofilen Pehr G Gyllenhammar flyttade hem till Sverige 2013 var det många som trodde att slog han sig ner för gott på svensk mark.

Han hade då flyttat fram och tillbaka mellan Sverige och Storbritannien ett antal gånger och som nästan alltid när det gäller "Mr Volvo" skapat rubriker i samband med varje flytt.

Men fredagen den 16 november förra året meddelade Pehr G Gyllenhammar Skatteverkets folkbokföringsenhet i tysthet att han och dottern Barret, 3, utvandrat. Hustrun Lee Welton Croll hade aldrig varit mantalsskriven i Sverige utan formellt bott i Storbritannien.

Pehr G Gyllenhammars flyttplaner sträcker sig längre än så. Hela familjen ska enligt planen bryta upp från Europa och bosätta sig i Kanada.

Familjens flytt från Europa över Atlanten är dock inte så sensationell som det kan verka.

Pehr G Gyllenhammars 38 år yngre hustru Lee Welton Croll är visserligen i dag brittisk medborgare med bostad i centrala London, där hon jobbar som internationell företagskonsult och psykolog, men hon kommer från Ottawa i provinsen Ontario i Kanada där hon har sina rötter.

[...]Trivdes inte i Stockholm

Stockholmslivet tycks emellertid inte ha varit allt för roligt trots alla bekvämligheter. Lite av det har Pehr G Gyllenhammar också signalerat i olika sammanhand.

– Stockholm är ganska förvaltningsstyrt och har en stor byråkrati, en inte särskilt vänlig stad. Inte så rolig och intressant. Turister tycker att Stockholm är härligt för att det är så vackert, men man lever inte länge på att det är vackert sa han i en intervju med GT i början av 2018.

[...]Pehr G Gyllenhammar har fortsatt att jobba i sitt eget bolag Pehr Gyllenhammar AB där även hustrun numera har tagit plats.

År 2016 omsatte bolaget drygt 19 miljoner med en vinst på knappt nio miljoner. 2017 hade omsättningen sjunkit till 9 miljoner och året slutade med en mindre förlust på 269 000 kronor.
Citera
2022-02-03, 13:50
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Var vänlig och ändra rubriken, P.G Gyllenhammar är jude på moderns sida.
Gyllenhammar föddes i Göteborg som son till verkställande direktören för Skandia Pehr Gyllenhammar Sr. och Aina Kaplan (1903–1995). Via sin mor, som var konsertpianist, har han judiskt påbrå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback