Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-21, 23:32
  #25
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Dock är det ingenting någon ska tacka för och i synnerhet ska inte männen av 2018 tackas då de inte hade någonting med det att göra. Beklaga sig
å tidigare kvinnors vägnar att det inte skedde tidigare däremot, det kan man göra.

Jajamen!
Citera
2018-10-22, 00:37
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Dock är det ingenting någon ska tacka för och i synnerhet ska inte männen av 2018 tackas då de inte hade någonting med det att göra. Beklaga sig
å tidigare kvinnors vägnar att det inte skedde tidigare däremot, det kan man göra.
Nej, varför skulle man tacka nån?
Då skulle vi väl tacka kungen också för att han inte utövar oinskränkt kungamakt. Vi ska även tacka militären för att de inte utövar militärdiktatur. Arbetarna ska tacka företagsägarna för att de tillåts strejka utan att bli skjutna.

Den som har makten släpper sällan ifrån sig den frivilligt utan rättigheter får man kämpa sig till, suffragetternas kamp för rösträtt var inget undantag.
Citera
2018-10-22, 00:51
  #27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ungefär som du och dina ”vi”-låtsaskompisar har varit schyssta nog att avstå från att spärra in kvinnor har någon varit schysst nog att avstå från att spärra in dig.

Du sitter ju bara och hittar på saker, jag har pekat på flera samhällen där män är riktiga as och kontrollerar allt vad kvinnor gör och du sitter och fantiserar att samma sak skulle kunna hända fast mot män. Män har ett större våldskapital och har kunnat dominera genom tiderna och gör det tyvärr fortfarande i delar av världen. För de är inte schyssta. Ref: Bamse, "den som är stark måste också vara snäll".
Citera
2018-10-22, 01:00
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Du sitter ju bara och hittar på saker, jag har pekat på flera samhällen där män är riktiga as och kontrollerar allt vad kvinnor gör och du sitter och fantiserar att samma sak skulle kunna hända fast mot män. Män har ett större våldskapital och har kunnat dominera genom tiderna och gör det tyvärr fortfarande i delar av världen. För de är inte schyssta. Ref: Bamse, "den som är stark måste också vara snäll".
Tur att folk är snälla mot dig då.

Vad har du att sätta emot om omvärlden bestämmer att din sort ska sättas i koncentrationsläger?
Citera
2018-10-22, 01:40
  #29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tur att folk är snälla mot dig då.

Vad har du att sätta emot om omvärlden bestämmer att din sort ska sättas i koncentrationsläger?

Nu har alla blivit nazister plötsligt alltså.

Jag tar fram min manliga lem och kör helikoptern och flyger ur lägret till en söderhavsö med latinska toplesstjejer.

Mod have mercy.
Citera
2018-10-22, 08:59
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nu har alla blivit nazister plötsligt alltså.

Jag tar fram min manliga lem och kör helikoptern och flyger ur lägret till en söderhavsö med latinska toplesstjejer.

Mod have mercy.
Nej, varför skulle alla vara nazister, vi är ju schyssta och generösa nog att låta dig rösta trots att vi inte måste.

Eller vem ser du som schysst i ditt fall?
__________________
Senast redigerad av Ipsi 2018-10-22 kl. 09:13.
Citera
2018-10-22, 09:54
  #31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, varför skulle alla vara nazister, vi är ju schyssta och generösa nog att låta dig rösta trots att vi inte måste.

Eller vem ser du som schysst i ditt fall?

Du är mentalsjuk, säkert farligt galen person, en sådan person det är berättigat att försvara sig mot med våld. Lås in dig själv istället.
Citera
2018-10-22, 09:59
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Du är mentalsjuk, säkert farligt galen person, en sådan person det är berättigat att försvara sig mot med våld. Lås in dig själv istället.
Varför skulle din rösträtt vara mer självklar och inte kräva att andra skulle vara schyssta nog att ge dig den än kvinnors?
Citera
2018-10-22, 10:21
  #33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Varför skulle din rösträtt vara mer självklar och inte kräva att andra skulle vara schyssta nog att ge dig den än kvinnors?

Ring polisen och säg att du och din armé ska låsa in Sveriges män, polisen hjälper dig till lämplig vård. Det är bättre än att du hamnar i gipsvagga.
Citera
2018-10-22, 10:21
  #34
Medlem
Finns inget system som är bättre! Önskvärt är om kvinnor inte agerar som de har en kuk och män inte som de har en fitta. Kanske det jämnar ut sig med tiden, vi får se om nyhetens #metoo galenskaper faller bort som gubbhyllan gjort. Vad gjorde jag för 18 år sedan och nu finns inga pengar till vad som hände igår? Det är galna feministpolitiker som är the shit och inte vanliga kvinnor. Att jmf med tidigare utan webben är meningslöst. Idag finns man med mobil, kvinna med mobil, barn med mobil och singel med mobil. Starta nu du...gogogo...
Citera
2018-10-22, 11:20
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ring polisen och säg att du och din armé ska låsa in Sveriges män, polisen hjälper dig till lämplig vård. Det är bättre än att du hamnar i gipsvagga.
Är det nån som har velat låsa in dig?
Citera
2018-11-08, 20:28
  #36
Medlem
Borde de politiska frågorna delas upp i frågor för kvinnor och män? Tillexempel barnomsorg och sånt är typiska kvinnofrågor men vapen och militär det är endast för män,om ni förstår vad jag menar
det skulle väl lösa problemet så det blir bättre för alla?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback