Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 02:34
  #1
Medlem
Hej!

Tyvärr så har jag Gynekomasti och vill gärna bli av med den men står inför många svåra val.

Lite om mig, jag är i tidig 20års ålder och har en del fett på kroppen då jag ej tränar. (Det ska jag dock börja med snart!) Om man känner på mitt vänstra bröst så känns det som endast fett, dvs inga knölar eller gynekomasti. Men mitt högra bröst har en knöl som ibland är öm osv.

Jag är sjukt rädd för operation då jag finner operationer och framförallt operationer runt bröstet sjukt obehagligt. Jag svimmar nästan över tanken på att dom ska in i bröstet och fixa.

Bifogat så finner ni bilder på mina bröst, vad tycker ni. Går det att träna så pass att det ej blir synligt eller är det ''helvetesoperationen'' som är min enda utväg?

https://imgur.com/a/tnDISqs
__________________
Senast redigerad av VilkenOsis 2018-10-20 kl. 02:39.
Citera
2018-10-20, 03:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Hej!

Tyvärr så har jag Gynekomasti och vill gärna bli av med den men står inför många svåra val.

Lite om mig, jag är i tidig 20års ålder och har en del fett på kroppen då jag ej tränar. (Det ska jag dock börja med snart!) Om man känner på mitt vänstra bröst så känns det som endast fett, dvs inga knölar eller gynekomasti. Men mitt högra bröst har en knöl som ibland är öm osv.

Jag är sjukt rädd för operation då jag finner operationer och framförallt operationer runt bröstet sjukt obehagligt. Jag svimmar nästan över tanken på att dom ska in i bröstet och fixa.

Bifogat så finner ni bilder på mina bröst, vad tycker ni. Går det att träna så pass att det ej blir synligt eller är det ''helvetesoperationen'' som är min enda utväg?

https://imgur.com/a/tnDISqs

Tycker inte att det ser farligt ut alls, men går att operera. Tror inte att det är en mardrömsoperation heller.
Citera
2018-10-20, 06:33
  #3
Medlem
Klart som korvspad att du skall ta bort bröstvävnaden. Ifall du väntar kommer du att få uttänjd hud när du senare i livet bestämmer dig.
Citera
2018-10-20, 07:49
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Den där lilla är det ju bara att lägga en bröstmuskel under så märks det inte alls.
Citera
2018-10-20, 12:37
  #5
Medlem
Ehhm... Jag tycker inte att det ser konstigt ut. Jag är själv kvinna, men jag har opererat mina bröst och kan säga att ärr är värre än ditt tillstånd. Du behöver bara få ligga med lite snygga tjejer så hämtar sig självförtroendet.
Citera
2018-10-20, 16:21
  #6
Medlem
Vasectomaters avatar
Det är ju inte så himla farligt men nog ser man lite ”bröst” på ena sidan. Ser ut som ett begynnande flickbröst. Eftersom knölen dessutom gör ont så tycker jag nog du lika gärna kan operera bort eländet. På så sätt kan det ju inte bli värre/större heller.
Du kommer ju inte vara vid medvetande så en op är ju inget du måste lida dig igenom. Och det är ju ett relativt väldigt enkelt ingrepp. Efteråt får du starka painkillers så då kommer du vara för flummig för att bry dig. Nåt vidare ärr kommer det inte bli heller eftersom jag antar de går in via bröstvårtan.

Det här kommer nog bara bli bra ska du se.
Citera
2018-10-21, 02:52
  #7
Medlem
Tack för alla svar!

Ärr bryr jag mig inte om, inte heller smärta. Utan det är just en slags fobi jag har för operationer runt bröstet

Har ni tips på vart jag kan vända mig för konsultation i Stockholm?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback