Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-10-25, 16:25
  #73
Medlem
Blaobars avatar
För att upprätthålla pyramidschemet.
Citera
2018-10-25, 16:30
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Det går att lämna heltidsnormen. Att slita flera timmar varje dag åt nån stroppig mellanchef eller sitta och kröka rygg framför en datorskärm på ett kontor är inget tvång, det är ett val.
Gör dig fri från samhällets förväntan på meningslös konsumtion och löjlig ytlig "status" och gör dig fri från den korkade normen att den enda vägen till framgång är slaveri åt en kapitalist större delen av ditt vakna dygn, och sök istället den äkta lyckan.


Tänk vad gött livet är när en slipper springa till jobb och slita hela dagarna i ända. En kan vandra i naturen, läsa böcker, filosofera, umgås med vänner, spela instrument, göra produktivt arbete hemma för en själv, ta hand om sina barn eller vila istället för att slita och stressa.

Och sluta tänk på pengar och kostnader hela tiden! Det bästa i livet är alldeles gratis!
Du är klok du Lite jobb anser jag behövs göra fall man ska ha barn och bostad. Går ju att leva så om man har en stuga och självförsörjer sig för det mesta själv om man har turen att ärva. Men du har helt rätt att denna ständiga jakt efter status, massa materiella saker osv kan vara ett hinder för ens glädje
__________________
Senast redigerad av laughing 2018-10-25 kl. 16:43.
Citera
2018-10-25, 18:08
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Ja alla är olika. Vissa älskar att leva i full fart och andra inte. Jag föredrar att leva mer lugnt och vantrivs ute på landet osv Man ska inte behöva lida och känna press. Det väljer man själv så det gäller att medveten.

Sant!
Rc
Citera
2018-10-26, 01:10
  #76
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Jag har ett slött jobb eller jag har gjort det till slö jobb.
Kör taxi för taxi stockholm loggar in på datorn o taxameter. Sätter mig gör inte ett skit. Vissa dagar. O då menar jag att jag jobbat så jag har råd med hyra. Resten e skitsamma kläder mat vem orkat bry sig.
Citera
2019-01-04, 18:45
  #77
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
vi jobbar ju för att försörja mena-folket...

Kan fan inte annat än att hålla med!!

Hur många av somalierna och Araberna och tälten jobbar??

För ett par år sedan hade jag ett ärende tidigt på morgonen en vinter.
på väg hem passade jag på köra genom dom ökända segrerade kvarterern/ flerfamiljshyreshusen runt kl 06.00-06.30..... slutsats 95 % av fönsterna var helt mörklagda.
Har man jobb man skall till är man uppe vid denna tid.
Bidragsfolk ligger till 10-11 minst......
Citera
2019-01-04, 19:22
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
För ett par år sedan hade jag ett ärende tidigt på morgonen en vinter.
på väg hem passade jag på köra genom dom ökända segrerade kvarterern/ flerfamiljshyreshusen runt kl 06.00-06.30..... slutsats 95 % av fönsterna var helt mörklagda.
Har man jobb man skall till är man uppe vid denna tid.
Bidragsfolk ligger till 10-11 minst......

Jag brukar sova till 7 och har jobb. Finns många jobb där man inte går upp 6.30
Citera
2019-01-05, 00:38
  #79
Avstängd
Hagsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
För att de rika kan bestämma att det ska vara så.
Ja du har rätt.
Citera
2019-01-05, 00:52
  #80
Medlem
chiliislifes avatar
Helst vill dom att vi jobbar 24 timmar per dygn, 7 dagar i veckan. Noll kronor i lön. Ett knäckebröd till lunch, middag och mellanmål. Blir vi sjuka och dör kan vi ersättas.
Citera
2019-01-05, 01:49
  #81
Medlem
Jag har oerhört svårt att jobba bara för att jag måste jobba, däremot när jag har ett roligt projekt på jobbet kan jag utan problem jobba 70-80 timmar i veckan bara för att det är kul/utmanande.

Mitt råd är, skit i karriären och satsa på projekt som roar dig, jag försöker ständigt så projektideer hos projektledare och chefer för projekt som roar mig, för det mesta blir det inget, men jag lyckas iaf tillräckligt ofta för att nästan bara jobba med roliga projekt, några projekt har jag tom tvingats ge bort till kollegor pga tidsbrist.

Finns det inget roligt projekt suger jobbet balle och jag brukar då utnyttja kompbanken maximalt dvs ta ut den tid jag jobbade in när jag jobbade 70-80 timmar i veckan på det roliga projektet.
Citera
2019-01-05, 02:34
  #82
Medlem
Jag hatade mitt enformiga jobb på slutet så jag var tvungen att sluta, har haft självmordstankar i flera år. Först nu ca ett halvår in som arbetslös har jag börjat hitta tillbaka till mitt gamla jag även om det är dagar som suger ibland också, men att sluta jobbet kanske var det bästa jag har gjort även om framtiden är mer osäker.
Citera
2019-01-05, 02:57
  #83
Medlem
KonungHonungs avatar
Vore onekligen intressant att se hur många som skulle sluta jobba om man befriade socialbidraget från massa själsdödande möten med soc-kärringar och skit.
Citera
2019-01-05, 08:30
  #84
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegget
Ditt inlägg är ganska slarvigt komponerat, vet inte riktigt vad du pratar om. Men i frågan om produktivitet så har du fel. Produktiviteten har aldrig varit högre än vad det är idag, globalt såväl som i Sverige. Fördelningspolitiken är en annan sak men generellt sett så är skattetrycket något lägre i Sverige än vad det varit under de senaste 20-30 åren.

Holmium slarvade inte och han har rätt i sak. Västeuropeerna må ha blivit mer produktiva iochmed teknisk utveckling. Men de ökade intäkterna har samlats inte hos dem själva. Och i Sverige ska du gå i pension vid 75. Hur rimligt är det iochmed den produktivitetsökning som skett? Förstår du inte vad det är holmium beskriver?

Du är lurad. Du lever dessutom i ett land där kommunerna allaesamman befinner sig i ekonomisk kris om bara några år och din krona kommer utvecklas åt helvete såvida inte räntorna stiger.

https://www.youtube.com/watch?v=xkrvNxpaT20

Verklig BNP-tillväxt är faktiskt noll sedan några år men det där är svårt för många att fatta. Bättre förbli regimlojala idioter. Enklare så.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2019-01-05 kl. 08:32.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback