Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-21, 15:12
  #37
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Unga och högfertila kvinnor kan välja och vraka på dejtingmarknaden. Ingen nyhet. En sak jag undrar över är hur ni äldre kvinnor (35 år och uppåt) ser på dejtingsituationen. Är det lätt att träffa nya män? Har era preferenser ändrats? Fördelar och nackdelar?

Jag har sökt igenom forumet, men hittar inget om detta. Därav min fråga.

Hört på dansk radio, att unga danska män ska skaffa barn i tidig ålder, då spermkvaliteten försämras över tid, boven är skadliga ämnen som fostret har varit utsatt för i livmodern. Detta gäller antagligen också svenska män.

Angående topic; man är nästan osynlig på dejting sajts, som mogen kvinna, man är inte 'avlsko' längre. Själv lyckades jag hitta en', som viste sig vara oskuld. Så har man provat en sådan

Nackdelen är att han är SD'er och glad för Trump. Jag prover dock och ändra det, och göra honom klass bevist. Att ha en längre utbildning är ingen garanti för succé i 'allas kamp mot alla'.
Citera
2018-10-21, 15:25
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har inte "dömt alla män". Vad har du fått det ifrån?

Ålder har betydelse. Även om du inte vill tro det åldras alla människor.

jag menade inte dömt , mera att kvinnor i bland tvekar att lära känna någon , bara för att någon
parameter inte stämmer , första gången man ses

klart ålder har betydelse i vissa fall , man ska passa i hop och trivas med varandra
det är det kärlek går ut på , så välj män efter det du vill ha och inte efter siffran i personnumret
Citera
2018-10-21, 16:08
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
jag menade inte dömt , mera att kvinnor i bland tvekar att lära känna någon , bara för att någon
parameter inte stämmer , första gången man ses

klart ålder har betydelse i vissa fall , man ska passa i hop och trivas med varandra
det är det kärlek går ut på , så välj män efter det du vill ha och inte efter siffran i personnumret

Nu är inte jag "medelålders" men skriver ändå eftersom kvinnor blir gamla redan i 18 års åldern nuförtiden.

Det är klart att man tvekar, ligg en gång med fel karl och du är stämplad för livet som en hora, värt det? knappast.
Citera
2018-10-21, 17:26
  #40
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Om jag skulle bli singel igen skulle jag inte heller aktivt börja leta efter en ny man. Händer det, så händer det.
Tror att den stora skillnaden när jag blivit äldre är att män och förhållanden blir mindre centrala i livet. Jag är hellre singel än är i ett mindre bra förhållande och så kände jag det inte när jag var yngre.

Män i 50-årsåldern, ja Min erfarenhet av dem när jag dejtade var att många som varit gifta länge och hade familj på nåt sätt stannat i sin utveckling. De saknade nyfikenhet och var inte öppna mot världen utan gubbiga och trista. Ungefär som TS, som år efter år tjatat om samma sak här i forumet blind för sitt eget åldrande.
Guldkornen tror jag är de som inte dejtar men de blir å andra sidan upptagna snabbt efter skilsmässan.
Precis, händer det så händer det. Som du säger, hellre själv än med någon bara för att. Jag har inget stort behov av att vara med någon bara för att man ska eller för att jag mår dåligt av att vara ensam. Jag trivs kanske lite för bra ensam.

Jo, det känner jag igen lite också. En livsnyfikenhet kände jag ofta saknades. Sen fanns ju dom som överansträngde sig för "så skulle man ju göra för att utmärka sig".

Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
det är tråkigt att du känner dej jagad om någon visar lite intresse för dej
att vara nyfiken på varandra hör ju till detta med förhållanden eller djupare vänskap .
jag tror man måste vara öppen för nästan allt som erbjuds i livet , ge det en liten chans en liten
stund i alla fall

för annars så missar man lätt bra människor

sedan så gäller det så klart att leta på rätt ställe om man verkligen ska söka aktivt
Jag brukar vanligtvis ignorera sånt här och borde väl göra nu också, men nej det är inte tråkigt. Det finns inget i min önskan om att inte bli jagad att beklaga.
Du gjorde en tolkning utifrån dig själv och den får stå för dig.
Jag har inte sagt något om att visa intresse.
Citera
2018-10-21, 17:44
  #41
Avstängd
Vad avses med dejting? Personligen märker jag att lite äldre tanter blir mer och mer närgående i vardagen. Det är media säger till dem att de ska ha sig en ung man
Citera
2018-10-23, 12:19
  #42
Medlem
Jag vet om att män vill ha kvinnor under 25 så jag bryr mej inte om att nedvärdera mej själv och gå med på någon dejtingsida.
Det var enklare när jag var yngre då man gick på mer fester och hade mer vänner.

Idag tittar eller tafsar bara killar (dessa är ca 10 år yngre eller mer.) inte många som vågar prata, dessutom går jag nästan aldrig ut.

Men å andra sidan har man större åldersspann av eventuella partners, men märker även av att alla är upptagna.

Med åldern har man fått bättre självförtroende och faktiskt snyggare kropp än när man var yngre och formlös.
Citera
2018-10-27, 12:56
  #43
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag är inte riktigt medelålders ännu, är runt 30, och dejtar inte. Men jag tänkte dela med mig av insikten att jag uppfattar att det nästan blivit enklare nu mer. Jag har en fast relation men ändå visar män förvånansvärt ofta intresse för mig och jag kan snarare se det som en nackdel under rådande livssituation. Det blir så många olustiga samtal om att jag är nöjd som jag har det och inte vill byta.

Jag tror det visserligen delvis har att göra med det som alltid har varit min attraktionskraft - jag är lite knasig, har starka åsikter och mycket humor samtidigt som jag är genuint intresserad av andra människor. Samtidigt har jag med åren fått ett lugn och en trygghet i vem jag är och det verkar attrahera män i alla åldersgrupper.

Jag tror inte det är några konstigheter att träffa någon då man är en kvinna som lämnat tonår och ungdomen bakom sig. Det finns många män i samma ålder och äldre som attraheras av en kvinna som vet vad hon vill och som möter mannen med intresse och en öppen och rak attityd.

Om jag var singel så skulle jag skippa Tinder, krogen och sådan skit. Jag skulle inte ens aktivt leta. Men jag är säker på att jag skulle få flera chanser genom olika arenor där jag träffar andra, både på arbetet och i föreningar/grupper där jag utövar hobbies.
__________________
Senast redigerad av SkepticalHippo 2018-10-27 kl. 12:59.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback