Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-10-20, 22:06
  #73
Medlem
Det går på försäkringen, bara lugn, självrisk typ 3000
Citera
2018-10-20, 22:18
  #74
Medlem
Jadu bara att du försöker prata med din hemförsäkring, alternativ att ägaren gör det eller har enkom båtförsäkring.. Hur som helst så måste du säga att du körde på en grynna, vilket jag antar du gjorde, men i fyllan, det kan man lämna utanför
Citera
2018-10-20, 22:22
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Varför skulle man nämna det i samtal med försäkringsbolaget??
När det gäller att punga ut pengar så är försäkringsbolagen experter på att hitta sätt o komma undan.
De har folk som inte gör annat än att undersöker fall hela dagarna.
Med en sökmotor och ett datum så kan man leta reda på alla inlägg som rör en båtskada i 80000 kronors klassen.
Då får de reda på att föraren var full.
Hur många skador på småbåtar hände i mitten/slutet av oktober 2018 tror du?
Dessutom skador som är över en meter stora.

Försäkringsbolaget får nog reda på detta ska du se
Citera
2018-10-21, 00:36
  #76
Medlem
kommer inte gå på hemförsäkringen iaf. finns vissa hemförsäkringar som man kan ha småbåtstillägg på men tror inte de täcker en så stor summa. har det på min så inga problem om jag skrotar i någonstans men inte troligt att jag gör dock då jag är ansvarsfull. är om han har den försäkrad men det hoppas jag inte så du får lära dej en läxa. är man så korkar så man framför ett fordom stupfull ska man inte komma undan lätt. ända du kan göra för att försöka slingra dej ur detta är att sänka båten o anmälda den stulen.
Citera
2018-10-21, 01:22
  #77
Medlem
Drozds avatar
TS måste hitta ett varv med erfarenhet av att laga ABS-plastbåtar, ta ett foto på skadan och fråga om den överhuvudtaget kan repareras. Om de (mot förmodan) kan laga en så pass omfattande skada lär det nog braka loss på minst 15 kkr, om inte är det bara att kassera båten.

Jag skulle vara mycket försiktig i kontakten med båtförsäkringsbolaget, de har en enorm erfarenhet att "sniffa" upp fylla och vårdslöshet. Får de vittring på fyllekörning är det såklart kört (och kan bli polisutredning), anar de vårdslöshet till sjöss kan du nog också glömma ersättning.

En dyrköpt men nyttig läxa för TS...
Citera
2018-10-21, 05:14
  #78
Medlem
Sunimods avatar
Ofattbart vad massa idioter här som uppmanar till försäkringsbedrägerier.
Är det bara för att det är en båt ni tycker det är ok?

Hade ni gett samma råd om det varit en fyllekörning med bil och fyllot hade kört på eran bil?
Kört ihjäl eran flickvän, barn eller annan anhörig.

TS, se det positiva och det är att den båten kör du inte mera och kanske slipper köra ihjäl dig på fyllan.
Citera
2018-10-24, 02:43
  #79
Medlem
Jag har hållit mig borta från den här tråden för jag vill inte se allt skit som jag skrivit efter händelsen.
Det mesta jag skrivit efter händelsen är rena lögner, jag var ju rejält skärrad och sökte empati som den patetiska jävel jag är. Hur mycket skit det skrivits om mig vågar jag inte heller se, men jag vill göra ett sista någorlunda sansat inlägg när jag inte är i chock och klargöra lite saker och berätta hur man kan må efter något sånt här.

Det viktigaste att återigen klargöra är ju förstås att jag inte var stupfull. Jag vet det är 0,2 som gäller och det var jag inte under, men i fortsättningen kommer jag alltid vara det!
Inte heller har jag några alkoholproblem som är värda att skriva om, herregud hur lågt kan man sjunka för att någon ska tycka synd om en.
Dessutom har jag ju fått det att låta som att jag kört på grund med en jävla lyxkryssare. Ännu ett sorgligt försök får att ni skulle tycka lite extra synd om mig.

Jag är normalt sett väldigt ordningssam och försiktig, rent av feg så det här har tagit något helt sjukt hårt på mig. Att jag stack iväg där i mörkret är obegripligt, särskilt utan GPS. Det kunda ha gått illa, riktigt jävla illa. Jag kan fortfarande inte äta eller sova ordentligt, den där smällen bara vevas om och om i mitt huvud och jag bara tänker på hur jag borde ha kört. Ingen hade kunnat rädda mig om jag hamnat i sjön, jag var helt ensam där ute.

Känns nästan som jag måste rösta vänstern i framtiden och bygga ett altare med bilder på Sjöstedt att tillbe för att få känna mig som en god människa igen.

Nu vore jag tacksam om ni inte ställer mer frågor. Jag vill bara glömma och inte se skiten mera! Jag måste få försöka finna ro i min själ igen.
Jag kommer aldrig mera att skriva på det här forumet heller, jag har skämt ut mig tillräckligt och mod får gärna stänga tråden, det finns inget mer att tillägga.
Ta gärna bort mitt användarkonto också. I'm done.

Var rädda om er.
Citera
2018-10-24, 16:35
  #80
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Jag har hållit mig borta från den här tråden för jag vill inte se allt skit som jag skrivit efter händelsen.
Det mesta jag skrivit efter händelsen är rena lögner, jag var ju rejält skärrad och sökte empati som den patetiska jävel jag är. Hur mycket skit det skrivits om mig vågar jag inte heller se, men jag vill göra ett sista någorlunda sansat inlägg när jag inte är i chock och klargöra lite saker och berätta hur man kan må efter något sånt här.

Det viktigaste att återigen klargöra är ju förstås att jag inte var stupfull. Jag vet det är 0,2 som gäller och det var jag inte under, men i fortsättningen kommer jag alltid vara det!
Inte heller har jag några alkoholproblem som är värda att skriva om, herregud hur lågt kan man sjunka för att någon ska tycka synd om en.
Dessutom har jag ju fått det att låta som att jag kört på grund med en jävla lyxkryssare. Ännu ett sorgligt försök får att ni skulle tycka lite extra synd om mig.

Jag är normalt sett väldigt ordningssam och försiktig, rent av feg så det här har tagit något helt sjukt hårt på mig. Att jag stack iväg där i mörkret är obegripligt, särskilt utan GPS. Det kunda ha gått illa, riktigt jävla illa. Jag kan fortfarande inte äta eller sova ordentligt, den där smällen bara vevas om och om i mitt huvud och jag bara tänker på hur jag borde ha kört. Ingen hade kunnat rädda mig om jag hamnat i sjön, jag var helt ensam där ute.

Känns nästan som jag måste rösta vänstern i framtiden och bygga ett altare med bilder på Sjöstedt att tillbe för att få känna mig som en god människa igen.

Nu vore jag tacksam om ni inte ställer mer frågor. Jag vill bara glömma och inte se skiten mera! Jag måste få försöka finna ro i min själ igen.
Jag kommer aldrig mera att skriva på det här forumet heller, jag har skämt ut mig tillräckligt och mod får gärna stänga tråden, det finns inget mer att tillägga.
Ta gärna bort mitt användarkonto också. I'm done.

Var rädda om er.

Hur gick det med båten då? Har du lagat den? Gick det på försäkringen?

Att du dementerar fylleriet nu förstår jag, nu när du kommit på att såväl din far som som försäkringshandläggaren läser Flashback.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback