Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 22:42
  #1
Medlem
HnSomFngadeBlixtens avatar
Den gamla blev tappad och dog på alla vis. Behövs snabbt en ny, antingen helt ny eller refurbad med garanti. Krav Android Marshmallow men ännu hellre Oreo. Den ska vara OK att surfa på, bra kamera inte så viktigt. Ska inte ha för lite utrymme för appar men behövs inte jättemycket plats heller. Och snabb nog att klara vanliga vardagsappar. Men behöver inte vara snabb för att klara de mest krävande apparna.

Vad köper man?

Alla tips blir jag glad av!

Inte så bra ekonomi på grund av den tappade mobilen var dyr och tydligen inte värd att laga.
Citera
2018-10-19, 22:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HnSomFngadeBlixten
Den gamla blev tappad och dog på alla vis. Behövs snabbt en ny, antingen helt ny eller refurbad med garanti. Krav Android Marshmallow men ännu hellre Oreo. Den ska vara OK att surfa på, bra kamera inte så viktigt. Ska inte ha för lite utrymme för appar men behövs inte jättemycket plats heller. Och snabb nog att klara vanliga vardagsappar. Men behöver inte vara snabb för att klara de mest krävande apparna.

Vad köper man?

Alla tips blir jag glad av!

Inte så bra ekonomi på grund av den tappade mobilen var dyr och tydligen inte värd att laga.



Kolla på Xiaomi Redmi 5 Plus.. ligger på 1890 på netonnet
Citera
2018-10-19, 23:05
  #3
Medlem
https://www.inet.se/produkt/2000147/...i-6a-32gb-guld
Citera
2018-10-20, 01:15
  #4
Medlem
HnSomFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Kolla på Xiaomi Redmi 5 Plus.. ligger på 1890 på netonnet

Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
https://www.inet.se/produkt/2000147/...i-6a-32gb-guld

Tack och tack.
Citera
2018-10-20, 12:51
  #5
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HnSomFngadeBlixten
Den gamla blev tappad och dog på alla vis. Behövs snabbt en ny, antingen helt ny eller refurbad med garanti. Krav Android Marshmallow men ännu hellre Oreo. Den ska vara OK att surfa på, bra kamera inte så viktigt. Ska inte ha för lite utrymme för appar men behövs inte jättemycket plats heller. Och snabb nog att klara vanliga vardagsappar. Men behöver inte vara snabb för att klara de mest krävande apparna.

Vad köper man?

Alla tips blir jag glad av!

Inte så bra ekonomi på grund av den tappade mobilen var dyr och tydligen inte värd att laga.

Jag har en Moto G5 Plus. Köpte i början på året och är nöjd. Mycket bra batteri, snabb och bra kamera. Jag gav 1600 för den. Frun har en Moto G5 som jag också gav 1600 för i Maj. Bra batteri där med. Snabb o lättnavigerade är de båda. Har inte haft några bekymmer med någon av dem. Jag vet inte vad de kostar idag, köpte båda på "rea".
Citera
2018-10-22, 14:42
  #6
Medlem
HnSomFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har en Moto G5 Plus. Köpte i början på året och är nöjd. Mycket bra batteri, snabb och bra kamera. Jag gav 1600 för den. Frun har en Moto G5 som jag också gav 1600 för i Maj. Bra batteri där med. Snabb o lättnavigerade är de båda. Har inte haft några bekymmer med någon av dem. Jag vet inte vad de kostar idag, köpte båda på "rea".

Tack återigen.
Citera
2018-10-22, 15:14
  #7
Medlem
Det blir pengar över. Sony Experia L1 endast 995 kr i Telia-butiken.

https://www.telia.se/privat/telefoni...sony-xperia-l1
Citera
2018-10-22, 15:17
  #8
Medlem
neuron-drones avatar
Det blev bara lite fel med kompis vid datorn.

Kan inflika att sistnämnda Sony kör Nougat tydligen, det funkar med BankID.
__________________
Senast redigerad av neuron-drone 2018-10-22 kl. 15:23. Anledning: snavfel
Citera
2018-10-22, 15:19
  #9
Medlem
HnSomFngadeBlixtens avatar
Kollade bland trådar och hittade Nokia 1. Den verkar uppfylla personens krav. Nu har jag flera att välja på i tråden (och blir fortfarande snurrig av specifikationer). Är det någon större skillnad mellan dessa, eller är det hugget som stucket? Det ska bara vara en ringa, SMS:a och surfa-telefon och måste fungera med vanliga vuxenappar som bank, bank-id och resor.
Citera
2018-10-22, 15:37
  #10
Medlem
neuron-drones avatar
Xperian har dubbelt minne mot Nokian. Båda verkar ha hyfsat luddig skärm om man ska tro recensionerna. Moton och Redmin verkar ligga lite utanför budget.
Citera
2018-10-22, 19:21
  #11
Medlem
HnSomFngadeBlixtens avatar
Är valt nu. Tack alla!
Citera
2018-12-05, 00:13
  #12
Medlem
Cubot x18 plus, 4gb ram, 64rom Hd skärm. Stockandroid, gorilla glas etc, för 12-1700 beroende vart du köper ifrån. Lätt bästa budget luren just nu. Finns 2/3gb varianter av cubot för en femhundring om du vill snåla mer. Xiaomi och cubot äger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback