Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 20:07
  #1
Medlem
Efter att man har lärt sig all (eller det mesta) syntax; det betyder inte att man bara kan sitta och programmera saker. Visst om man tittar på kod på nätet så känner man igen mycket, men man vet inte hur man ska programmera, eller vad att programmera.

Vilka nybörjarprojekt kan man ladda ner från github, och börja felsöka, eller att lära sig mer utav? Har ni några att tipsa om? Helst i C++, men kanske också i JS.
Citera
2018-10-19, 21:14
  #2
Medlem
Implementera datastrukturer och algoritmer, lär dig om hur man reducerar problem. Lär dig dynamisk programmering.
Citera
2018-10-19, 22:53
  #3
Medlem
När jag höll på att lära mig programmera byggde jag en desktop app i Electron där man kunde göra egna filter till PNG bilder som man sedan kunde använda som en Photoshop extension. Byggde detta i JS och C++ och det var ytterst lärorik. Kanske något att fundera på ifall du är intresserad av foto och datorgrafik? Du kan ju börja väldigt simpelt, typ bara ladda upp en bild som du kan ändra rgb kanalerna i och sedan applicera mer och mer avancerade funktioner till appen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback