Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 17:51
  #1
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Det här är tråden för oss som spenderar stor del av vår fritid på landet och i skogen men fortfarande inte vill se ut som skit till vardags. Vi som tycker det är ett helvete att behöva byta om varje gång man ska lämna staden och inte trivs i "moderna" mode-trender

Hur klär ni er?
Exempel på rejäla märken?
Citera
2018-10-19, 18:00
  #2
Medlem
Tungsmets avatar
Själv bär jag kängor, underställ, jeans och någon jacka med luvtröja under om det är kallt

Annars kängor, jeans och t shirt.
Citera
2018-10-19, 18:11
  #3
Medlem
bax88s avatar
Då är det väl bara att knalla in på naturkompaniet eller någon sådan butik som dammsuger börsen på dig så kan du få ett par röda Fjällrävenbyxor, nån Merinoullströja från Ivanhoe, ett färglatt underställ i merinoull från Kari Traa. En skaljacka från Haglöfs. Nå Ullsockar från Fjällräven och så nå underkläder och tshirt i funktionsmaterial från nått annat dyrt märke där inne så kan du må gott när du grillar en korv och ändå se proper ut när du ska in på Ica och handla efter turen.
Citera
2018-10-19, 18:48
  #4
Medlem
Ger fullständig han i folk tycker om mitt kläd val.
Det jag brukar tänka på är färgen, ett par svarta fritidsbyxor ser bättre ut på stan, en ett par i camo.
Citera
2018-10-19, 22:28
  #5
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Det här är tråden för oss som spenderar stor del av vår fritid på landet och i skogen men fortfarande inte vill se ut som skit till vardags. Vi som tycker det är ett helvete att behöva byta om varje gång man ska lämna staden och inte trivs i "moderna" mode-trender

Hur klär ni er?
Exempel på rejäla märken?

frågan är ju vart du vandrar isf?
när jag varit i Skottland har alla samma klädsel oavsett om man är på puben eller på ljungheden.
Citera
2018-10-19, 22:35
  #6
Medlem
Vem fan orkar bry sig om vad andra tycker? Tacka vet jag en skitig HellyHansenteddy-tröja med ett par gamla sköna jeans till och ett par rejäla kängor..... 🌲 i skogen som inne i stan...
Citera
2018-10-19, 22:39
  #7
Medlem
bax88s avatar
Hur fan kan man vilja ha jeans när man är ute och rör på sig i naturen? Det låter lika lockande som att springa ett maraton i jeans.

Skaver i sömmarna, blir dem blöta torkar dem aldrig. oelastiska. Vad är fördelarna?
Citera
2018-10-19, 22:57
  #8
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Hur fan kan man vilja ha jeans när man är ute och rör på sig i naturen? Det låter lika lockande som att springa ett maraton i jeans.

Skaver i sömmarna, blir dem blöta torkar dem aldrig. oelastiska. Vad är fördelarna?

Fungerar om man har stretch och bara plockar svamp eller utför nåt enkelt arbete
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback