Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-11-15, 12:52
  #85
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Givet att inlägget är OnT och inte innehåller några andra regelbrott så tycker i alla fall jag att det är helt okej. Så länge man berättar vad länken innehåller.

Sen ibland så är det nån som efterfrågar speciella klipp, låtar och så vidare. Då är det ju okej att i citeringen bara posta länken. Men då framgår det ju också av sammanhanget vad det är för länk.
Så man får alltså göra både 1) och 2)
?
Citera
2018-11-15, 13:09
  #86
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Så man får alltså göra både 1) och 2)
?
Ja, det anser jag. Dock är det ju 2 ett bättre alternativ än 1, men 1 bör vara godkänt. I ditt exempel så får man ju relevant information om vad länken innehåller, även om det bara är en mening.
Citera
2018-11-15, 13:17
  #87
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, det anser jag. Dock är det ju 2 ett bättre alternativ än 1, men 1 bör vara godkänt. I ditt exempel så får man ju relevant information om vad länken innehåller, även om det bara är en mening.
men du och Ruskigbuss verkar tycka olika i saken.

Ruskigbuss inlägg #79 i denna tråd:
"Detta är ett diskussionsforum. Vi diskuterar. VI skriver argument, bra eller dåliga, men vi försöker övertyga varandra om vår ståndpunkt.

En länk är något man använder för att stödja sitt argument. Det är inte argumentet i sig.
"
Citera
2018-11-15, 13:45
  #88
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
men du och Ruskigbuss verkar tycka olika i saken.

Ruskigbuss inlägg #79 i denna tråd:
"Detta är ett diskussionsforum. Vi diskuterar. VI skriver argument, bra eller dåliga, men vi försöker övertyga varandra om vår ståndpunkt.

En länk är något man använder för att stödja sitt argument. Det är inte argumentet i sig.
"
Det tror jag nog inte riktigt att vi gör. Det vi motsätter oss är när man bara postar en naken länk utan att skriva något om den alls.

Det är också givetvis en smula kontextberoende men tumregeln är att man ska berätta vad länken innehåller och om det behövs, varför den är relevant för trådens topic.
Citera
2018-11-15, 13:50
  #89
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det tror jag nog inte riktigt att vi gör. Det vi motsätter oss är när man bara postar en naken länk utan att skriva något om den alls.

Det är också givetvis en smula kontextberoende men tumregeln är att man ska berätta vad länken innehåller och om det behövs, varför den är relevant för trådens topic.
Okej, då hänvisar jag till dig nästa gång jag får inlägg borttagna som enbart har citerat material, länk och beskrivning. Tack för input BFC!
Citera
2018-11-15, 14:22
  #90
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Okej, då hänvisar jag till dig nästa gång jag får inlägg borttagna som enbart har citerat material, länk och beskrivning. Tack för input BFC!
Du kan om inget annat använda min argumentation.
Citera
2019-01-20, 20:13
  #91
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
För mycket random ointressant skit där, och för blandade ämnen.

Jaha, ok. Du är intresserad av att nå alla de människor som finns i ett forum för att läsa diskussionerna, men du tycker inte att du ska behöva leverara material nog för en diskussion?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback