Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-19, 17:16
  #1
Medlem
Skogismyras avatar
Flashback skryter ju om att här finns det yttrande och åsiktsfrihet på riktigt.
Som det är nu så är det snarare tvärtom.
Varför?
För att var och varannat inlägg tas bort utan någon anledning alls egentligen (enligt mig).

Exempel:
När jag postar länkar till videor som är fulla med bra information. (Dock utan någon bra beskrivning av innehållet i videon, men jag tycker inte att det är grund för att kasta yttrande och åsiktsfriheten i papperskorgen genom att ta bort hela inlägget.)

När jag postar verser från Bibeln. (I denna tråd: (FB) Liknelser mellan nondualism och Kristendom )
Tråden kommer att dö ut helt tack vare detta problem, jag kan inte längre skriva i den eftersom allt tas bort.

När jag överhuvudtaget postar någon länk utan en beskrivning.
Vissa kanske inte är så bra på att skriva en sammanfattning av ett innehåll? Det blir en orimlig arbetsbörda att skriva en jävla uppsats om varenda liten grej som man postar.
Det är inte grund för att kasta yttrande och åsiktsfriheten i papperskorgen.
Om en läsare ser en länk utan beskrivning så är det ju hans/hennes eget val att klicka på länken eller inte, det är på egen risk.
Det borde räcka med att innehållet i länken är on topic. Den som är tillräckligt nyfiken om ämnet kommer att klicka på länken oavsett om den har en beskrivning eller inte.
Personligen känns det extra jobbigt eftersom jag alltid postar saker som handlar om stora existensiella frågor. Jag kanske postar något som har viktigt innehåll/ett viktigt budskap och sen någon trött moderator klampar in och nonchalant tar bort inlägget utan stark anledning. Jahapp, där rök svaret på meningen med livet. Jahapp där rök svaret på vad som händer efter döden. Jahapp där rök svaret på hur Big Bang uppstod. Jahapp där rök Sanningen om vem/vad Gud är. O.s.v.

Alltså är mitt förslag:
Höj yttrande och åsiktsfriheten enkelt på Flashback genom att sluta ta bort var och varannat inlägg. Höj ribban för när ett inlägg ska tas bort.
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2018-10-19 kl. 17:37.
Citera
2018-10-19, 17:22
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Följdfråga:

Vad är din definition av yttrande och åsiktsfrihet?
Citera
2018-10-19, 17:26
  #3
Medlem
PsychoChillers avatar
Man ska inte behöva klicka på länkar för att hänga med i diskussionen.
Citera
2018-10-19, 17:28
  #4
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Följdfråga:

Vad är din definition av yttrande och åsiktsfrihet?
Att ord får stå kvar. Att allt inte tas bort hela tiden. Att ta bort något är höjden av censurering.
Citera
2018-10-19, 17:31
  #5
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Att ord får stå kvar. Att allt inte tas bort hela tiden. Att ta bort något är höjden av censurering.


Men om du inte följer regelverket som finns, och många då skulle börja posta skräp...eller Off Topic, hur skulle det då se ut?
Vilda västern är nog inget Admin eller vi medlemmar strävar efter.
Men det är bara min åsikt.
Citera
2018-10-19, 17:33
  #6
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Man ska inte behöva klicka på länkar för att hänga med i diskussionen.
Varför utgår alla hela tiden om att det måste ske en diskussion?
Jag utgår från att dela med mig av information, och ta emot information. Diskussioner brukar ändå aldrig leda någonstans. I 99% av fallen blir det bara en tävling mellan egon, lönlöst.
Det är minst lika bra att utbyta information genom att dela "matnyttiga" länkar med varandra.
Citera
2018-10-19, 17:34
  #7
Medlem
Om TS anser att det är en orimlig arbetsbörda att beskriva vad det är för en länk denne postar så föreslår jag en åtgärd som besparar TS allt arbete. Starta inga nya trådar eller gör inga inlägg överhuvudtaget.
Se vad tid jag har frigjort åt dig nu.

Varför ska folk behöva klicka på en länk för att få reda på vad det handlar om?
Citera
2018-10-19, 17:34
  #8
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Men om du inte följer regelverket som finns, och många då skulle börja posta skräp...eller Off Topic, hur skulle det då se ut?
Vilda västern är nog inget Admin eller vi medlemmar strävar efter.
Men det är bara min åsikt.
Jag sa ju att det borde räcka med att innehållet är on topic.
Citera
2018-10-19, 17:41
  #9
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Varför utgår alla hela tiden om att det måste ske en diskussion?
Jag utgår från att dela med mig av information, och ta emot information. Diskussioner brukar ändå aldrig leda någonstans. I 99% av fallen blir det bara en tävling mellan egon, lönlöst.
Det är minst lika bra att utbyta information genom att dela "matnyttiga" länkar med varandra.

Flashback är ju ingen blogg där man kan skriva sina tankar. Det är ämnat för diskussion och att föra fram olika atällningar inom ett visst ämne.
Citera
2018-10-19, 17:49
  #10
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Flashback är ju ingen blogg där man kan skriva sina tankar. Det är ämnat för diskussion och att föra fram olika atällningar inom ett visst ämne.
Så så fort man inte debatterar så är man off topic?
Inte konstigt att jargongen på Flashback är hård, och är full med rasister o.s.v.
Verkar ju som att Flashback bara är menat som ett nöje för stora egon.
Citera
2018-10-19, 17:54
  #11
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Så så fort man inte debatterar så är man off topic?
Inte konstigt att jargongen på Flashback är hård, och är full med rasister o.s.v.
Verkar ju som att Flashback bara är menat som ett nöje för stora egon.


Bara en liten komisk sak bara:

Så enligt din egna utsago och genialiskt tänkande så får alltså "rasister" inte komma med vare sig åsikter eller ens vara medlemmar här?
Citera
2018-10-19, 17:54
  #12
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Varför utgår alla hela tiden om att det måste ske en diskussion?
Om du postar dina länktips i delfora som är till för diskussion blir det ju galet. Posta dem i länktips i stället. Det går att posta i princip vad som helst här så länge man gör det på rätt plats.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback