Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-20, 14:53
  #25
Medlem
Det vanliga livet räcker så det blir över för mig, orkar inte med något dubbel arbete.
Citera
2018-10-20, 15:00
  #26
Medlem
jay.simpsons avatar
Ett sundhetstecken Varför finns det ett behov av att hålla sig uppdaterad vad andra gör och inte gör. Ingen lever heller ett perfekt liv varken den där Hollywoodstjärnan eller ens fd klasskompis som ser ut att ha allt.

Serien black mirror som är en anthology serie har ett avsnitt om sociala medier. Det är ett obehagligt avsnitt

https://youtu.be/R32qWdOWrTo
Citera
2018-10-23, 19:34
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Har väl varit flera stora nyheter gällande brister i sociala medier, senast om personuppgifter / cookies / reklam samt att Facebook blev hackat och flera miljoner användares data läcktes.

Finns t.o.m. tjänster där man anger sin mejl och sedan kollar tjänsten i flertalet hackade databaser om din mejl finns där. Tack vare att jag aldrig varit medlem så slipper jag allt sånt där.

Klart de finns brister på ett sådant stort nätverk. Förstår inte vad de har med saken att göra egentligen mer än att man alltid ska vara kritisk till vad man delar med sig oavsett om de är här eller på universums största nät. "Brister i sociala medier", "Personuppgifter", "Cookies", "Reklam", "Hackat". Inget utav de har ju med upplevelsen av facebook att göra. De är miljarder på fb, jämför snabbt med flashback. Brister i sociala medier = Antagligen, va de nu betyder... "Personuppgifer" = Absolut, "Cookies" = Absolut, "Reklam" = Mycket värre än FB och haft discussion om de, "Hackat" = Antagligen många gånger. Dom tjänster du säger pekar antagligen många gånger på små forum där säkerheten är noll. Så om du är så extremt kritiskt till fb eller andra tjänster så ska du definitivt inte vara på flashback
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback