Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-21, 08:31
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Skulle inte rekommendera det, en av världens farligaste platser för en vit kvinna att befinna sig på. Det är som du släpper ner din tjej i tigerburen på zooet.

Det verkar faktiskt inte så. https://wikitravel.org/en/Zimbabwe

"Stay safe
The US, Japan and Germany lifted their travel warnings to Zimbabwe in April 2009; an indication that the security risk for visitors is low.

Zimbabwe is generally a very safe country however occasional robberies do occur like in any other nation, crime in Zimbabwe is probably one of the lowest in African continent."

Men det här är ju flashback så tippar att jag inte kommer någonstans med fakta.
Citera
2018-10-21, 11:42
  #38
Medlem
Jag känner en söt blondin som volontärat i Afrika flera vändor, minns dock inte vilka länder.

Hon säger att männen där alltid låtit henne vara. Det är som om skillnaden är för stor och de blir bara chockade över att se en blondin.

Till skillnad från i Indien där männen slänger sig över henne.
__________________
Senast redigerad av Karelin- 2018-10-21 kl. 12:00.
Citera
2018-10-21, 12:31
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Det verkar faktiskt inte så. https://wikitravel.org/en/Zimbabwe

"Stay safe
The US, Japan and Germany lifted their travel warnings to Zimbabwe in April 2009; an indication that the security risk for visitors is low.

Zimbabwe is generally a very safe country however occasional robberies do occur like in any other nation, crime in Zimbabwe is probably one of the lowest in African continent."

Men det här är ju flashback så tippar att jag inte kommer någonstans med fakta.

Afrika i sin helhet är världens farligaste plats.
Citera
2018-10-21, 13:38
  #40
Medlem
Ok, i hennes fall kommer hon vara del i en grupp gissar jag så det är säkert.

Dock så kommer hon vara runt Zimbabwesiska killar som vet att hon är biljetten till Sverige och dom kommer lägga in allt dom har i sina försök.

Prata med henne varje dag är mitt tips så kommer du nog börja känna om det går utför med förhållandet

EDIT: Vänta, vad fan jag tänkte på Mozambique.

Fortfarande säkert för gruppen hon åker med måste ha det i åtanke (om dom inte är helt dumma i huvudet) och det är en etablerad organisation.

Ovan som jag skrev om killarna X 10 i Zimbabwe
Citera
2018-10-21, 15:39
  #41
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
De flesta här vet inte vad de talar om.

Viktigast är att hon rör sig i grupp, vilket man gör på sådana här resor. Oftast blir man placerad i en mindre by och blir snabbt omtyckt av gruppen. Zimbabwe är mer farligt än andra vanliga volontärsländer i Afrika, som exempelvis Zambia.

Ledarna som åker med ber brukar vara extremt noggranna med att beskriva kulturen för att förhindra kulturkrockar. En erfarenhet jag kan berätta om var när en blond tös gick i kortkort till en marknad i sällskap av två andra damer.
Hon blev totalt utskälld av en äldre man och dennes fru tog in dem i sitt marknadsstånd, förklarade för dem att de omedelbart tar sig hem med bil då de blev förföljda av några andra infödingar.

Allt på grund utav hennes korkade beslut att inte täcka benen. Men inget hände. Inget farligt eller obehagligt alls under resans gång, förutom spindlar och ödlor krypandes i sängen på nätterna.
Citera
2020-06-22, 19:54
  #42
Medlem
Maackans avatar
Nå hur gick det? åkte din tjej till mörkaste Afrika?
och isåfall berätta hur gick det?
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2986285

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback