Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-20, 10:50
  #37
Medlem
Om hon nu inte har lång tid kvar så se för bövelen till att fria till henne och teckna en rejäl livförsäkring. Dagens ungdom alltså
Citera
2018-10-20, 15:41
  #38
Medlem
Bob Luntas avatar
Hittar folk partners via Tinder nuförtiden? Jag trodde det var en uppenbar knull-app.

Swipea vidare och släpp den här fågeln fri, tycker jag.
Citera
2018-10-20, 18:31
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
Ingen annan än jag som reagerar på att hon "är sjuk och inte har lång tid kvar"?

Då är vi två !

Det där kräver sin förklaring, hur gammal är hon ? vad är det i så fall för sjukdom ? Hur långt är "inte lång tid kvar" ? etc etc
Citera
2018-10-20, 18:35
  #40
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Borderline troligtvis

Exakt det jag skulle skriva, mild variant av borderline, skit i tjejen helt, släpp det bara ingen ide att försöka.

Man kan tänka att ne men jag kan hjälpa henne så hon blir normal men det kommer aldrig gå tro mig.
Citera
2018-10-20, 18:52
  #41
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Du skrev att om hon berättar om att hon haft en svår uppväxt eller varit mobbad ska man springa för livet.
Då menar du att det är pga att hon är öppen och ärlig om sitt förflutna?
Jag ser inte varför det skulle vara hela världen.

Nej men läs inlägget i det hela. Försök inte tolka ord för ord.
Visst förstår du innebörden av texten jag skrev

"För det första, När en tjej berättar att hon haft en tuff uppväxt, stormiga relationer,
Varit mobbad eller män som slagit henne." = spring

Innebörden i denna mening är inte att:
Alla som är mobbade = borderline
Alla som haft tuff uppväxt = borderline
Alla som haft stormiga....................osv

Men om du träffar någon som beter sig som henne, eller liknande, som tar upp att hon haft stormiga relationer, varit mobbad och / eller upprepat ska nämna sin tuffa uppväxt. Då är det SPRING som gäller.
Och som jag nämner, det behöver inte vara något problem. Men av någon anledning är det i stort sett alltid det. Det är tallrikskastare, borderline, uppmärksamhetsjuka, maniskt otrogna, ska flörta med kompisar, de söker konflikter och ställer till med jävulskap.
Själva skyller de på en hård uppväxt och att de har starka känslor.
Men det är bara ursäkter för de gillar att bete sig på detta sätt.

Hönan och ägget.
Om man ofta råkar ut för skit. Vad är troligare. Att man har väldigt otur eller att man själv är orsaken till det.
Citera
2018-10-20, 21:33
  #42
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Bakgrund:
Jag träffade en tjej via Tinder för ca. 3 veckor sedan och vi har tillbringat den största tiden av dessa dagar tillsammans, fram till för ca 1 vecka sedan. Hon fick mig att känna glädje och meningen med livet på väldigt, väldigt länge och i min värld fanns bara hon. Alla problem i mitt liv kändes helt plötsligt oväsentliga.
Hon öppnade upp sig ganska snabbt för mig, men gick inte in på djupet av sitt liv, vad hon varit med om exakt. Jag fick nästan gissa mig fram.
Men allt eftersom delgav hon mer information och det framkom att hon varit i destruktiva förhållanden, både med psykisk och fysisk misshandel. Hon är även "sjuk" och har inte långt kvar att leva.
Allt detta säger hon ligger till grund till eller är orsaken att hon har svårt att visa känslor och vara närgången. Ibland var hon där och ibland inte. Jag som är kärleksfull, en väldigt snäll och lugn person hade svårt att hantera all denna information på så kort tid. När jag var hos henne kunde hon helt plötsligt börja prata med andra personer, hennes killkompisar, eftersom de kände verkligen henne och kunde förstå hennes problem. Jag påpekade att hon borde fokusera på att mig/oss, att jag är där hos henne. Hon lyssnade väl lite på mig, men det kändes samtidigt som om hon viftade bort det.

Nutid:
Så för en vecka sedan bestämde jag mig för att vara själv, ta en paus och tänka. Allt hade gått väldigt snabbt fram och det kändes inte som om att allt stod rätt till med allt som hon berättat. Det tog inte lång tid innan hon började umgås med andra(full dessutom) och jag kunde inte sluta att skriva dumma sms och förklara hur jag känner och varför hon gör som hon gör. Jag fanns ju där för henne om hon inte mådde bra och var ledsen. Hon började direkt att hugga tillbaka och säga "Kan du inte acceptera mitt förflutna och leva med att jag gör som jag gör, så kan du inte. Jag öppnade upp mig för dig, släppte in dig i mitt liv, det är inte många som får göra det längre".

Frågeställning:
Den stora frågan är; Är allting sant som hon sagt, eller något som ska få mig att tycka synd om henne och minska min självkänsla?

Jag har pratat med många personer i min närhet och alla säger att jag borde backa och verkligen fundera på om hon gör mig lycklig eller tvärtom. Jag har googlat "manipulativ" och fått svar på en del frågor som verkligen stämmer överens på henne.

  1. Deras ord och handlingar överrensstämmer inte
    Får mig att tro mycket bra om henne och att hon vill göra saker som sedan inte händer. Vi ska ha sex då och då, göra det och det men inte mycket händer och det är bara jag som ska få henne att njuta.
  1. De får dig att tro att allt är ditt fel
    Skyller på att jag inte kan acceptera hur hon är och vad hon varit med om, att det är mitt fel att jag tänker som jag gör.
  1. De tar offerrollen
    Inget är hennes fel, allt är mitt som inte kan leva med vad hon varit med om och vad hon gör.
  1. De är för mycket, för snart
    Det tog 1-2 veckor och jag visste det mesta om henne. Man brukar i normala fall kanske hunnit med upp till 3 dejter här i normala fall.

Träffade en tjej för långe sedan som påstod dig vara döende och hon lever fortfarande trots att det var runt 15 år sedan nu. Håll dig borta, garanterat problem med allt annat du berättar om henne.
Citera
2018-10-20, 23:56
  #43
Medlem
Det är över nu... Hon reagerade ganska kraftig när jag sa, vad jag tyckte, vad jag ansåg att hon hade för problem och led av. Då var det helt plötsligt inte samma ignorans mot mig som senaste dagarna.

Nu har jag lite ångest, för kanske stämmer det att hon har cancer, kanske inte. Måste snabbt gå vidare och träffa någon i alla fall ett ligg.
Citera
2018-10-21, 07:52
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Det är över nu... Hon reagerade ganska kraftig när jag sa, vad jag tyckte, vad jag ansåg att hon hade för problem och led av. Då var det helt plötsligt inte samma ignorans mot mig som senaste dagarna.

Nu har jag lite ångest, för kanske stämmer det att hon har cancer, kanske inte. Måste snabbt gå vidare och träffa någon i alla fall ett ligg.
Bra gjort, hoppas du har lärt dig något du borde tacka henne för att du fick reda på allt efter så kort tid, hade nog blivit värre för dig om hon hade droppat all info under typ ett halv år.
Citera
2018-10-21, 08:13
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Jag läste lite mer ingående om borderline och det stämmer också väldigt bra inne på henne. Någon personlighetsstörning finns där. Hennes självbild är inte vad andra uppfattar den, hon säger ofta att hon inte gillar sin egen kropp m.m m.m

Hon vill "mjölka" dig på uppskattning och självbekräftelse när hon säger så för det är då hon vill höra hur fin kropp hon har,hur mycket du uppskattar henne och att i dina ögon är hon helt perfekt.
Det är så fint upplagt som ur en handbok.
Citera
2018-10-21, 09:36
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Bra gjort, hoppas du har lärt dig något du borde tacka henne för att du fick reda på allt efter så kort tid, hade nog blivit värre för dig om hon hade droppat all info under typ ett halv år.

Både jag och nej. Hon sa att hon öppnade upp sig för mig redan från början, men samtidigt kom allt som en chock för mig och jag visste inte hur jag skulle hantera allting, på så kort tid. Det var kanske det bästa ändå, allt eller inget.
Samtidigt dök en kompis till henne in i bilden och var först snäll och glad för våran skull, men började sedan skriva mycket till mig om hur hon kan vara, bete sig osv. Hennes information plus kompisens gjorde allt bara värre. Jag har aldrig varit med om något liknande innan. Känslorna gick upp och ner som en berg och dalbana.

Hennes sista ord var i alla fall att jag är en jätte fin kille och hon hoppades jag hittar någon som kan göra mig lycklig. Detta tar jag med mig
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback