Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 11:47
  #1
Medlem
Tänkte ta tag i det här med skovård. Från att tidigare ha nöjt mig med "torka av med fuktig trasa", tänkte jag nu vara lite mer seriös med behandligen. Ingen besatthet eller pedantisk överdrift, utan mer just skötsel och förlänga livslängden på dem.

Vad behövs för att komma igång? Gäller främst läder-, nubuck- och mockaskor. Har kollat lite på Skolyx och Thegoodthings, men tips emottas gärna på vad som rekommenderas. Finns ju en uppskö av varianter...
Citera
2018-10-19, 12:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunt2009
Tänkte ta tag i det här med skovård. Från att tidigare ha nöjt mig med "torka av med fuktig trasa", tänkte jag nu vara lite mer seriös med behandligen. Ingen besatthet eller pedantisk överdrift, utan mer just skötsel och förlänga livslängden på dem.

Vad behövs för att komma igång? Gäller främst läder-, nubuck- och mockaskor. Har kollat lite på Skolyx och Thegoodthings, men tips emottas gärna på vad som rekommenderas. Finns ju en uppskö av varianter...

På skolyxs guider hittar du allt du behöver för att igång.
Citera
2018-10-19, 12:54
  #3
Medlem
Jellohs avatar
Bra skokräm, borste och en gammal strumpa och saliv.
https://www.thebalancecareers.com/ho...-boots-3332626
Citera
2018-10-19, 16:01
  #4
Medlem
Roxanas avatar
Glöm inte att använda skoblock och skohorn. De har också inverkan på skornas slitage och utseende. Som kvinna använder jag även skaftstöd till mina stövlar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback