Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 10:22
  #1
Medlem
Hej.

Jag undrar vad det finns för program som t ex telefonförsäljarbolag använder sig av (för IP-telefoni, i en/flera datorer), som ringer flera personer (dvs med flera linjer samtidigt) samtidigt (och där säljarna kan vara allt från 1-10 säljare i samma system. Det fungerar bäst med 3 säljare och uppåt samtidigt)?

Poängen med detta är att, så fort en säljare avslutar ett samtal med en kund (eller den presumtiva kunden lägger på i örat på säljaren), så ska det snabbt komma in en ny kund på linjen.

Om någon vet vad dessa typer av program kallas för, och gärna vet specifika namn på sådana typer av program också, så blir jag väldigt tacksam. Om någon vet något iptelefoni-företag (Sverige eller utomlands?) som man enkelt kan köpa/hyra sådana här tjänster av, så tar även den informationen tacksamt emot.

(Om någon också vet ett bra personuppgifts-system, med namn och adress och telefonnummer osv, som man kan kombinera/integrera med ett sådant här s k "dialer"-program, så tar jag tacksamt gärna även emot den informationen).

Jag vill poängtera att jag INTE är någon datakille och att jag INTE kan programmera, så, ju mer användarvänliga och enkla programmen är, desto bättre.

Tack på förhand för ev hjälp o tips.

Mvh
Citera
2018-10-19, 11:31
  #2
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Telefoni: allmänna diskussioner
/Moderator
Citera
2018-10-19, 13:07
  #3
Medlem
Lägg ner din affärs idé. Ingen köper över telefonen längre. Samt vilken ingen heller jobba på 100% provision.
Citera
2018-10-19, 14:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Lägg ner din affärs idé. Ingen köper över telefonen längre. Samt vilken ingen heller jobba på 100% provision.

Jodå, detta köper dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback