Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-19, 06:12
  #1
Avstängd
Tror aldrig jag garvat så hårt åt en tvserie förut, iallafall inte på väldigt länge.

Ossan's Love är en Japansk tv serie från 2018 som skapade stora rubriker i det konservativa Japan. Ossan betyder på Japanska "man i medelåldern".

Serien handlar om en ung straight affärsman som stalkas av sin manliga chef i 50 årsåldern - som verkar vara förälskad i honom, samtidigt som andra män också börjar visa intresse... Den är så jävla rolig att jag nästan fick pausa ett par gånger för kunna andas från allt skrattande. Och tro nu inte att detta är någon tröttsam politiskt korrekt "gayhistoria" som Queers på netflix, det är Japan vi pratar om och där finns det ingen PK. De bara kör på i full fart.

Se serien här med engelska subs (lite grammatikmissar men fungerar helt klart):
https://kissasian.es/Drama/Ossans-Lo...e-001?id=46877

När han konfronterar honom i duschen mot slutet så finns det en mening som inte är översatt. Här har ni den "Jag vet att du gillar stora bröst... men... går det inte bra med en stor kuk istället?"

Slå på Ossan's Love med ett par öl!
__________________
Senast redigerad av JalleKalleBalle 2018-10-19 kl. 06:45.
Citera
2018-10-19, 06:33
  #2
Avstängd
Densvartadildons avatar
Fyfan TACK ts! Jag är precis på väg att röka gräs och behövde verkligen något att se. Jag återkommer! Slår på den runt 0700.

Hoppas någon vill vara med mig här inne så kan vi se & diskutera tillsammans
Citera
2018-10-19, 06:50
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Fyfan TACK ts! Jag är precis på väg att röka gräs och behövde verkligen något att se. Jag återkommer! Slår på den runt 0700.

Hoppas någon vill vara med mig här inne så kan vi se & diskutera tillsammans

Passar garanterat med gräs
Citera
2018-10-19, 07:18
  #4
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Får bli ett avsnitt för mig framåt kvällen. Gissningsvis i sällskap av en god öl och en pinne hasch.
Citera
2018-10-19, 07:48
  #5
Avstängd
Densvartadildons avatar
Jag är tio minuter in, Haruta håller på att kika i chefens dator. Inte riktigt en spoiler utan bara beskriver vart jag är, och helvete vad roligt det är! Haha jag trodde det skulle vara svårt med Japanskt ljud men det är ju nice?
Citera
2018-10-19, 08:00
  #6
Avstängd
Densvartadildons avatar
HAHA jag är hög och mitt rus synkade perfekt med scenen där dom äter och han upptäcker hur gott det var, när han skrek så gick det i slow motion, åh herregud.
Citera
2018-10-19, 08:03
  #7
Avstängd
Densvartadildons avatar
Herregud vad hans kärlek är genuin, det här är ju seriöst.
Citera
2018-10-19, 08:12
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Herregud vad hans kärlek är genuin, det här är ju seriöst.

Du kommer älska scenen med blombuketten när han förklarar sin kärlek... var ett av de där momenten jag var tvungen att pausa efter för att lugna ner min andning. Så jävla klockren
Citera
2018-10-19, 08:17
  #9
Avstängd
Densvartadildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Du kommer älska scenen med blombuketten när han förklarar sin kärlek... var ett av de där momenten jag var tvungen att pausa efter för att lugna ner min andning. Så jävla klockren
Jag ser fram emot det, för nu gråter jag. Dom är på sjukhuset och chefen gör den bästa kärleksscenen i historien.

Fy fan vad vackert
Citera
2018-10-19, 08:37
  #10
Avstängd
Densvartadildons avatar
A kiss between males is unacceptable in the first place.

Citera
2018-10-19, 08:43
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Jag ser fram emot det, för nu gråter jag. Dom är på sjukhuset och chefen gör den bästa kärleksscenen i historien.

Fy fan vad vackert

Kul att du tycker om den
Det bästa är också att det är 7 avsnitt så det roliga tar inte slut direkt, och alla avsnitt är lika underhållande! Blir faktiskt lite rörande också efter ett tag, tro det eller ej
Citera
2018-10-19, 09:34
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Får bli ett avsnitt för mig framåt kvällen. Gissningsvis i sällskap av en god öl och en pinne hasch.

Gör detta och återkom! Är du på rätt humör och som du själv skriver, njuter av något gott vid sidan om, så kommer du garanterat uppskatta den! Nu översäljer jag kanske men enligt mig så är den så välgjord och träffar precis helt rätt. Var verkligen längesedan jag skrattade såhär åt en serie.

Nu säger jag inte att man måste berusa sig på något sätt för att uppskatta serien, men Ossans Love är en sån där serie som bäst avnjutes med lite god dryck, kanske efter en lång arbetsdag, man bara släpper allt och varvar ner, och skrattar åt galenskapen
__________________
Senast redigerad av JalleKalleBalle 2018-10-19 kl. 09:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback