Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-19, 00:34
  #1
Medlem
GormDenGamles avatar
Amfetamin, kokain, xanax, benzo och marijuana. På Twitter skriver Alexandra Wallin (M), ordförande för Muf i Kävlinge och nyinvald ledamot i fullmäktige, om hur roligt det är när hennes vänner lyckas lura polisen och hur lätt hon kan få tag på droger.

Är detta Sveriges framtida politiker?
Vad anser pamparna i Stockholm om detta?
Kommer hon att få vara kvar?

Länk: https://www.sydsvenskan.se/2018-10-1...a-tunga-droger (betalartikel)
Facebook: https://www.facebook.com/alexandra.livet.wallin
Twitter: https://www.twitter.com/alaxendrawallin
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-10-19 kl. 00:40.
Citera
2018-10-19, 00:42
  #2
Medlem
Vad är en byråkratisk elitisk politiker utan sin narkotika? 😊

Skattebetalarna betalar!
Citera
2018-10-19, 01:10
  #3
Medlem
SkepticalHippos avatar
Vi går en hemsk framtid till mötes. En där 00-talisterna får börja sitta i Kommunfullmäktige.

Läste en del på hennes Twitter. Hon ser tydligen inte problemet att hon uttrycker sig så här som folkvald politiker. Hon förstår inte att "drogliberal" inte nödvändigtvis är detsamma som "efterbliven". Det är inte hennes inställning till narkotika som är mest provocerande, det är hur korkat hon uttrycker sig och att hon helt saknar finess. Man undrar hur hon ens blev inröstad.
Citera
2018-10-19, 01:17
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vi går en hemsk framtid till mötes. En där 00-talisterna får börja sitta i Kommunfullmäktige.

Läste en del på hennes Twitter. Hon ser tydligen inte problemet att hon uttrycker sig så här som folkvald politiker. Hon förstår inte att "drogliberal" inte nödvändigtvis är detsamma som "efterbliven". Det är inte hennes inställning till narkotika som är mest provocerande, det är hur korkat hon uttrycker sig och att hon helt saknar finess. Man undrar hur hon ens blev inröstad.

Det har jag inte tänkt på. Det är ju nu 00-talisterna gör entré. Nu kommer jag att sova dåligt.
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-10-19 kl. 02:14.
Citera
2018-10-19, 01:22
  #5
Medlem
Det här ser faktiskt fruktansvärt illa ut. Skulle tro att inget politiskt parti vill förknippas med henne, med tanke på hur illa hon uttrycker sig, och vad hon står för.
Citera
2018-10-19, 01:30
  #6
Medlem
MrSkargards avatar
Att en 18-årig pundarbrud tar plats i en beslutande församling visar hur efterbliven dagens demokrati är. Flashbacks knarkliberala "elit" lär dock gilla henne.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2018-10-19 kl. 01:48.
Citera
2018-10-19, 01:33
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Några fler korkade saker hon också säger:

”Jag tror inte att folk dör på grund av droger. Jag tror att de dör på grund av samhället.”

”Jag vill legalisera cannabis först och sedan avkriminalisera andra droger.”

Och på frågan vad hon tror att de som har röstat på henne tänker efter uttalandena:
”Det vet jag inte. Och jag tycker heller inte att det är så viktigt.”

Grattis, Kävlinge!
Grattis, Moderaterna!
Citera
2018-10-19, 02:08
  #8
Medlem
Överliggarens avatar
Vi får anta att hon är en typisk representant för den härskande klassens yngre representanter. Så här går det när det enda som krävs av unga människor är att de inte är "rasister", sedan är allt annat strunt samma.

Ett förljuget samhälle innebär att den härskande klassen förlorar sin heder, vilket leder till moralisk korruption, sedan till juridisk och ekonomisk korruption.
__________________
Senast redigerad av Överliggaren 2018-10-19 kl. 02:11.
Citera
2018-10-19, 03:40
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Hon måste väl åka ut? Det är ju lite väl over kill det hon skriver för tusan. Provocerar hon eller menar hon allvar?
Citera
2018-10-19, 04:06
  #10
Medlem
farfars avatar
Hon är 18 år. Visst, hon är korkad, men ändå en omogen tonåring och bara vuxen i formell mening.
Citera
2018-10-19, 04:30
  #11
Medlem
Grattis alla Curlingidioter som skapat det nya Sverige. Hon är bara en produkt av er könlösa kvinnor och kastrerade män. "Jag säger vad jag vill, ordet är fritt så håll käften", moderaternas nya frihet talar. Helt ok, men jag vill inte avlöna henne från mina skattepengar! Äckliga Sverige, det här är bara en viskning på kommande 00-stormbyar samt utbildning till nya terrorister i ett annat hörn.

/Utflyttad men påtvingad skatt i S
__________________
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-19 kl. 04:39.
Citera
2018-10-19, 05:33
  #12
Medlem
En 18-årig MUF-tjej på elfte plats på Kävlinges kommunlista för M. Moderaterna fick 15 mandat så grattis, hon kom in i Kävlinge kommunfullmäktige.

Hon kommer att försvinna ut åt sidan ett tag med sina drogfantasier och sedan, om hon orkar stanna kvar i politiken, så kan hon komma tillbaka om en 5-10 år när hon mognat lite grand.


Det måste ju finnas dussintals liknande fall där ungdomsförbundare tar i från tårna i tokigheter och ändå hamnar i något litet kommunfullmäktige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback