Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 23:39
  #1
Medlem
Funderar att köpa skäggtrimmer till min skägg men frågan är om de är nå skillnad från hårtrimmer som man har hemma? Hårtrimmer som finns hemma tar enda ner till 0,4mm utan kam går de att klippa ännu kortare med skäggtrimmer? Vad som är bättre till skägg med skäggtrimmer jämfört mot hårtrimmer till skägg?
Citera
2018-10-19, 01:18
  #2
Avstängd
zapatistens avatar
Skäggtrimmer är för skägg eftersom skägg består av harts och en vanlig hårtrimmer tål inte det. Eftersom hår består av hornämne.
Citera
2018-10-19, 01:24
  #3
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Den största skillnaden är nog att en skäggtrimmer generellt sett har ett mindre skär än en hårtrimmer. Hårtrimmern blir lite klumpigare att använda i anisktet. Jag har använt en hårtrimmer till mitt skägg i över sex år, så de håller gott och väl till skäggansning.
Citera
2018-10-19, 01:33
  #4
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Funderar att köpa skäggtrimmer till min skägg men frågan är om de är nå skillnad från hårtrimmer som man har hemma? Hårtrimmer som finns hemma tar enda ner till 0,4mm utan kam går de att klippa ännu kortare med skäggtrimmer? Vad som är bättre till skägg med skäggtrimmer jämfört mot hårtrimmer till skägg?

Generellt kan man säga att skillnaden ligger i bredden på munstycket, inställningar för längd och allt som oftast är skäggtrimmern lite mer optimerad för grövre hår.

I princip så är det skit samma, handlar mest om komfort, vilket i sin tur underlättar om du ska trimma till någon linje eller liknande. Så länge du inte köper den på dollarstore så är grovleken irrelevant också.

Och lyssna inte på han andra, skägg är självfallet inte gjort av kåda...
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-10-19 kl. 01:35.
Citera
2018-10-19, 06:05
  #5
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapatisten
Skäggtrimmer är för skägg eftersom skägg består av harts och en vanlig hårtrimmer tål inte det. Eftersom hår består av hornämne.
Harts?!
Hår består till 95 % av keratin, oavsett om det växer på skalpen eller överläppen. Den enda skillnaden är att skäggstråna är grövre.
Citera
2018-10-19, 16:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Och lyssna inte på han andra, skägg är självfallet inte gjort av kåda...

Beror på hur mycket hasch man röker
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback