Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-09, 07:34
  #25
Medlem
Blanda bort korten så fungerar västmedia och Danskarna får blått band i lydnad.

*klip* A statement that would stun anyone who's ever been in a hotel and gone channel cruising: RT's in there somewhere along with CNN, MSNBC, Fox, BBC, DW, France Télévisions, Rai and so on. A tiny voice in a bellowing crowd. But, after all, these are the people who tell us that Russia affected the US election with one FB message per 400 million others

https://www.zerohedge.com/news/2018-...n-another-step
Citera
2018-12-26, 09:12
  #26
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Tack så mycket!


Här verkar det som att det inte alls räcker med vissa åsikter, som Fria Tider påstår?

Här står det väl att endast de som aktivt och medvetet hjälpt en utländsk underrättelsetjänst skulle kunna dömas?

Handlar man i god tro så föreslås det alltså inte bli olagligt. Detta stärker ytterligare min känsla av att Fria Tiders artiklar är skräp.

Det handlar om systematisk spridning av propaganda som skader landets säkerhet, där spridaren arbetar på uppdrag av utlänska myndigheter, dvs en så kallat landsförräddare.
Citera
2019-01-12, 00:25
  #27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
http://www.friatider.se/putinv-nligh...else-i-danmark

Frågor, exempel

1. Rätt? Fel?
2. Kommer förslaget accepteras?
3. Är detta censur?
4. Vilka typer åsikter kan förbjudas?
5. Kommer svenska regeringen också göra detta?

Tramsig lag. Dess egentliga syfte är nog att plantera ett av marxismens narrativ - "vi måste ha förbud och grejer eftersom det finns ett stort hot mot Danmark och det hotet är Ryssland". Detta narrativ tjänar syftet att folk minskar sin oro över den verkliga fienden - islamiseringen.

Lär för övrigt vara svårbevisat om ett rykte härrör från utlandet och därför är olagligt, eller härrör från inom landet. Vad händer om jag t.ex. helt sanningsenligt säger något som gagnar Ryssland, exempelvis "Ryssland har faktiskt inte alls förbjudit gayklubbar", riskerar jag då dömas som spion av EU?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback