Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 23:47
  #13
Medlem
Vindpinads avatar
Dessa plötsliga massinvandringsvågor som alltid siktar mot vita länder är givetvis organiserade. Av vilka kan man undra? Titta på lastbilsdörren vid 0:29 in i klippet.

https://youtu.be/NKap4n_KGbQ
Citera
2018-10-19, 23:57
  #14
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Afrika förväntas t.ex. öka sin befolkning från 1 miljard till 4 miljarder detta århundrade. Det finns inte vatten nog för ett jordbruk som kan försörja en så stor befolkning, och det finns inte skog kvar på kontinenten för att förse dem med byggmaterial. Dessutom är halva befolkningen barn; eftersom föräldrarna inte kan försörja dem så att de kan gå i skolan kommer många växa upp till analfabeter, och vi ser hur svårt dessa har att försörja sig i vår moderna tid.
Jag kommer aldrig att förstå negrernas behov av att skaffa massor av barn, trots att de knappt klarar av att fixa mat på bordet. Det är något djuriskt över det hela..

Jag tror det krävs biologiska metoder / vapen för att lösa detta. Sterilisera varenda man på hela kontinenten.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-10-20 kl. 00:00.
Citera
2018-10-20, 01:02
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag skulle säga att vi absolut inte har behov av outbildade människor. Jag antar att du inte orkade läsa det jag skrev mer än första radernaeftersom jag fick detta svar.

Jag läste absolut allt du skrev och ser man till den invandring vi haft och de invandrare som kan förväntas komma så är det i ofantligt hög grad just obildade människor från u-länder. Hur kan man då påstå att invandring i framtiden kommer att vara något bra?
Först gör du ett generellt påstående om att invandring är bra. Sedan lägger du in en brasklapp om att det ska vara i lagom takt och dessutom helst lite bättre kvalitet på de som kommer, men så ser ju verkligheten inte ut eller hur?


Vad du gör är att påstå att någonting som de facto är dåligt är bra, om det är bra... suck
Citera
2018-10-20, 07:17
  #16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Problemet är fattigdom. När ett land når ett BNP/capita på över 5000 dollar så brukar utvandringen där ifrån minska. Men ligger man strax under 5000 dollar så når utvandringen sitt maximum. Då har många råd att utvandra, men landet är ännu för fattigt för att skulle vilja stanna. Det är därför fler mexikaner nu flyttar från USA än de som försöker komma in i USA. Mexiko har nu ett BNP/capita på över 8000 dollar.

Problemet är inte fattigdom, det är sekundära effekter av överbefolkning. Överbefolkning är inget nytt det har funnits i 1000 år men den är alltid relativ till människans landvinningar i form av uppfinningsrikedom och utveckling. Man tar steg mot att den beboeliga ytan kunnat försörja fler.

Skillnaden nu är att man nått vägs ände. När oljan tar slut hur ska vi kunna få mer energi? Ersätta det med mer kol och ännu mer koldioxidutsläpp? En omöjlig väg. Klimathotet på grund av alla koldioxid och gasutsläpp är mycket påtagligt. Naturligtvis syns även spåren av människans alla andra utsläpp som förorenar haven. Haven har sett som en enorm reningsanläggning som tal att allt dumpas där. Allt som kunna buffra människans utsläpp av skräp gifter och bajs är nu fulla.

Migrantströmmarna måste strypas, fattiga länder måste vakna inse att de inte kan ha 8 barn. Man tycker information borde vara enkelt men det är tydligen mycket mycket svårt.
Under tiden de vaknar till insikt måste de tvingas att leva i sin egen misär. Det som hotar vår planet är alla dessa människors totala brist på insikt om att alla har ett slut en ände, sedan kommer man inte längre.

"Humanisterna" (mycket relativt begrepp när man ser till vad deras verksamhet leder till) och liberalerna bär i princip hela ansvaret för om det går åt helvete för planeten.

Synd att inte Trump hunnit få upp muren men han får kalla ut nationalgardet, bemanna gränsen med soldater, kulsprutor och granatkastare. Säga till Mexarna att rensa en 5 km zon närmas USA;s gräns att alla som befinner sig där riskerar livet.
Citera
2018-10-20, 08:13
  #17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Problemet är inte fattigdom, det är sekundära effekter av överbefolkning. Överbefolkning är inget nytt det har funnits i 1000 år men den är alltid relativ till människans landvinningar i form av uppfinningsrikedom och utveckling. Man tar steg mot att den beboeliga ytan kunnat försörja fler.

Skillnaden nu är att man nått vägs ände. När oljan tar slut hur ska vi kunna få mer energi? Ersätta det med mer kol och ännu mer koldioxidutsläpp? En omöjlig väg. Klimathotet på grund av alla koldioxid och gasutsläpp är mycket påtagligt. Naturligtvis syns även spåren av människans alla andra utsläpp som förorenar haven. Haven har sett som en enorm reningsanläggning som tal att allt dumpas där. Allt som kunna buffra människans utsläpp av skräp gifter och bajs är nu fulla.

Migrantströmmarna måste strypas, fattiga länder måste vakna inse att de inte kan ha 8 barn. Man tycker information borde vara enkelt men det är tydligen mycket mycket svårt.
Under tiden de vaknar till insikt måste de tvingas att leva i sin egen misär. Det som hotar vår planet är alla dessa människors totala brist på insikt om att alla har ett slut en ände, sedan kommer man inte längre.

"Humanisterna" (mycket relativt begrepp när man ser till vad deras verksamhet leder till) och liberalerna bär i princip hela ansvaret för om det går åt helvete för planeten.

Synd att inte Trump hunnit få upp muren men han får kalla ut nationalgardet, bemanna gränsen med soldater, kulsprutor och granatkastare. Säga till Mexarna att rensa en 5 km zon närmas USA;s gräns att alla som befinner sig där riskerar livet.

Nicaragua, Honduras och El Salvador har emellan 2000 och 3600 dollar i BNP/capita ( Atlas metoden). Min uppgift angående gränsen på 5000 dollar i BNP/capita som, grovt, påverkar viljan att emigrera, bygger på vetenskaplig forskning.

Saker och ting blir inte mer sanna bara för att du tror något. Kom ut ur din lilla internetbubbla!
Citera
2018-10-20, 08:23
  #18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nicaragua, Honduras och El Salvador har emellan 2000 och 3600 dollar i BNP/capita ( Atlas metoden). Min uppgift angående gränsen på 5000 dollar i BNP/capita som, grovt, påverkar viljan att emigrera, bygger på vetenskaplig forskning.

Saker och ting blir inte mer sanna bara för att du tror något. Kom ut ur din lilla internetbubbla!

Du uppehåller dig som alla andra som vägrar se de grundläggande problemen, vid sekundära bevis på fattigdom. Allt för att undvika att ta frågan om överbefolkning på allvar.

Skulle du stå utanför bubblan då? Du befinner dig i med idioterna i deras ogenomskinliga bubbla, ni kan inte ens se ut!
Citera
2018-10-20, 08:33
  #19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du uppehåller dig som alla andra som vägrar se de grundläggande problemen, vid sekundära bevis på fattigdom. Allt för att undvika att ta frågan om överbefolkning på allvar.

Skulle du stå utanför bubblan då? Du befinner dig i med idioterna i deras ogenomskinliga bubbla, ni kan inte ens se ut!

Jag befinner mig i en väldigt stor "bubbla" där argument bygger på vetenskapliga rön, inte tro. Tyvärr så kan jag dock inte undvika att se alla okunniga och ideologiskt förblindade sk. "argument" som florerar här på Flashback.
Citera
2018-10-20, 08:42
  #20
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Problemet är inte fattigdom, det är sekundära effekter av överbefolkning. Överbefolkning är inget nytt det har funnits i 1000 år men den är alltid relativ till människans landvinningar i form av uppfinningsrikedom och utveckling. Man tar steg mot att den beboeliga ytan kunnat försörja fler.

Skillnaden nu är att man nått vägs ände. När oljan tar slut hur ska vi kunna få mer energi? Ersätta det med mer kol och ännu mer koldioxidutsläpp? En omöjlig väg. Klimathotet på grund av alla koldioxid och gasutsläpp är mycket påtagligt. Naturligtvis syns även spåren av människans alla andra utsläpp som förorenar haven. Haven har sett som en enorm reningsanläggning som tal att allt dumpas där. Allt som kunna buffra människans utsläpp av skräp gifter och bajs är nu fulla.

Migrantströmmarna måste strypas, fattiga länder måste vakna inse att de inte kan ha 8 barn. Man tycker information borde vara enkelt men det är tydligen mycket mycket svårt.
Under tiden de vaknar till insikt måste de tvingas att leva i sin egen misär. Det som hotar vår planet är alla dessa människors totala brist på insikt om att alla har ett slut en ände, sedan kommer man inte längre.

"Humanisterna" (mycket relativt begrepp när man ser till vad deras verksamhet leder till) och liberalerna bär i princip hela ansvaret för om det går åt helvete för planeten.

Synd att inte Trump hunnit få upp muren men han får kalla ut nationalgardet, bemanna gränsen med soldater, kulsprutor och granatkastare. Säga till Mexarna att rensa en 5 km zon närmas USA;s gräns att alla som befinner sig där riskerar livet.

Vissa av oss tror inte på det där och skiter i det, "klimatfrågan" alltså. Problemen med överbefolkning är andra. Naturen stryker ju på foten som i fullsmockade Rwanda, Bangladesh och Egypten. Det suger att leva i Bangladesh så att dess folk börjar ge sig av därifrån till mer jungfruliga delar av världen, som Sverige. Egyptierna har ett vattenproblem. Rwanda torde ha svårt att utveckla jordbruket för frågan är, vad fan ska folk leva av när de inte är bönder? Ska hela mänskligheten till slut bestå av egendomslösa med låtsasjobb?
Citera
2018-10-20, 08:54
  #21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag befinner mig i en väldigt stor "bubbla" där argument bygger på vetenskapliga rön, inte tro. Tyvärr så kan jag dock inte undvika att se alla okunniga och ideologiskt förblindade sk. "argument" som florerar här på Flashback.

Du har absolut rätt i att ni är väldigt många i den stora bubblan för de dumma som förtränger verkligheten och ägnar sig åt att undvika väsentligheterna. Ni sitter inte i samma båt som de okunniga Honduranerna ni är mycket värre, ni är ignoranta. Klimatkonsekvenserna är inte ytliga det handlar inte om att sluta äta kött eller köra mindre bil eller att några tjänar några dollar mindre än den genomsnittlige fattigjonen. Något måste radikalopereras bort men ni vågar inte inse det för obehagligt, otrevligt kör på låt USA ta emot folk de inte behöver så ordnar det sig.

Jag tror Johan Rockström har gett upp. Han inser som många andra forskare också att om han pratar allvar om vad som måste göras så blir han idiotförklarad. Bubblan vill inte höra, det är alltför skrämmande.

Skulle er bubbla vara betydligt mindre skulle mänskligheten, kanske kunna räddas men nu går det mot avgrunden i allt snabbare takt.
Citera
2018-10-20, 09:04
  #22
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vissa av oss tror inte på det där och skiter i det, "klimatfrågan" alltså. Problemen med överbefolkning är andra. Naturen stryker ju på foten som i fullsmockade Rwanda, Bangladesh och Egypten. Det suger att leva i Bangladesh så att dess folk börjar ge sig av därifrån till mer jungfruliga delar av världen, som Sverige. Egyptierna har ett vattenproblem. Rwanda torde ha svårt att utveckla jordbruket för frågan är, vad fan ska folk leva av när de inte är bönder? Ska hela mänskligheten till slut bestå av egendomslösa med låtsasjobb?

Folk i Bangladesh ger sig av skriver du? Det är från hundratals länder som folk ger sig av om de kan. Från en majoritet av världens länder som folk lämnar om de kan. Bara att kolla vilka som är i Sverige och varför. Garanterat finns alla etniciteter som finns på jorden representerade i Sverige och skälet är att de kan försörja sig lättare här.

Oftast kan dom inte resa till annat land annars skulle vi haft en total utjämning, en form av fattigdomsbalans. Välfärdssystem spelar naturligtvis roll, liksom gränspoliser och hur otrevlig man är mot migranter.
Citera
2018-10-20, 10:49
  #23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vissa av oss tror inte på det där och skiter i det, "klimatfrågan" alltså. Problemen med överbefolkning är andra. Naturen stryker ju på foten som i fullsmockade Rwanda, Bangladesh och Egypten. Det suger att leva i Bangladesh så att dess folk börjar ge sig av därifrån till mer jungfruliga delar av världen, som Sverige. Egyptierna har ett vattenproblem. Rwanda torde ha svårt att utveckla jordbruket för frågan är, vad fan ska folk leva av när de inte är bönder? Ska hela mänskligheten till slut bestå av egendomslösa med låtsasjobb?

Nu är ju inte invandringen ifrån dessa länder till Sverige inte speciellt stor. Dock ökade den kraftigt ifrån Bangladesh mellan 2016 och 2017.

http://www.statistikdatabasen.scb.se/sq/58341

Återstår att kolla om det, i huvudsak rör sig om flyktinginvandring eller arbetskraftsinvandring.

Från Bangladesh 2017:

150 ansökningar om asyl
195 arbetstillstånd.

Jag rotar vidare:

Beviljade uppehållstillstånd 2017, Bangladesh

Av 1705 beviljade uppehållstillstånd så var

437 gäststudenter
183 anhöriga till gäststudenter
257 anhöriga övriga.

Nä, jag orkar inte sitta och mickla med telefonen, du får ta reda på detaljerna själv.
Citera
2018-10-20, 10:54
  #24
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
USA är till stor del ansvarigt för kaoset i Centralamerika. Förutom alla statskupper, revolutioner och inbördeskrig som USA har sponsrat i den delen av världen är kriget mot narkotikan en bidragande orsak till allt våld som regionen plågas av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback