Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-28, 23:33
  #13
Medlem
Ni som tycker om att testa nya matupplevelser lägger ni någon värdering i hur slakten utförs?
Citera
2018-10-29, 12:13
  #14
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetiteAndFit
Ni som tycker om att testa nya matupplevelser lägger ni någon värdering i hur slakten utförs?

I den mån det går att få insikt, så absolut.
Dock ofta svårt.

´
Citera
2018-10-29, 16:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Nån som käkat padda eller groda ? Bra eller bedrövligt ?

Groda är vanlig mat i Asien. De flesta fransmän är väl uppfödda med grodlår?
Citera
2018-10-29, 16:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Nån som käkat padda eller groda ? Bra eller bedrövligt ?

Kryddiga grodlår stekta i olja med en massa peppar var gott i Beijing. Smakade som kyckling. Om jag fattade rätt så är det inte riktigt vardagsmat men heller inte ovanligt eller dyrt.

Mycket att den exotiska maten i Kina kan vara snordyrt, något utrotningshotat djur som ska ge bra ståfräs etc.
Citera
2018-10-29, 18:11
  #17
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikSuperSwede9
Kryddiga grodlår stekta i olja med en massa peppar var gott i Beijing. Smakade som kyckling. Om jag fattade rätt så är det inte riktigt vardagsmat men heller inte ovanligt eller dyrt.

Mycket att den exotiska maten i Kina kan vara snordyrt, något utrotningshotat djur som ska ge bra ståfräs etc.


Smakar inte all konstig mat "som kyckling"?

Citera
2018-10-29, 23:39
  #18
Medlem
mjukmjukares avatar
Vidare så kan jag ha stor förståelse för och icke kräva att asiater, sydamerikaner m.fl. turister
inte bara för sakens skull vältrar sig i Surströmming, Matjesfile m tillbehör, Kroppkakor alt Palt, Isterband, Blodpudding, Böckling, etc.

Självklart krockar något kulturellt där.
Likväl som jag krockar ibland i t.ex. Asien.
Och det räcker då inte med att säga "du lever bara en gång".... det som smakar illa enligt mig är illa.
Punkt.

Sak samma för mig i annan del av världen.

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback