Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 17:59
  #1
Medlem
Har en app där man kan koppla ihop 2 mibiler och använda ena som övervaskameta och den andra ser man allt på skärmen.

På mitt wifi drar det kring 700 kb per sekund.
Har testat med simkort och det funkar inte eftersom hastigheten är för hög .

Söker alltså något som klarar dessa hastigheter. Abonnemang ellr simkort. Eller något annat som funkar på en mobil.
Citera
2018-10-18, 19:52
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Har en app där man kan koppla ihop 2 mibiler och använda ena som övervaskameta och den andra ser man allt på skärmen.

På mitt wifi drar det kring 700 kb per sekund.
Har testat med simkort och det funkar inte eftersom hastigheten är för hög .

Söker alltså något som klarar dessa hastigheter. Abonnemang ellr simkort. Eller något annat som funkar på en mobil.
Varför skulle det inte fungera mobilt menar du? Med 4G surfar du normalt i en hastighet på 20-40 Mbit/s
Citera
2018-10-18, 20:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Varför skulle det inte fungera mobilt menar du? Med 4G surfar du normalt i en hastighet på 20-40 Mbit/s

Problemet är väl kostnaden isf. När jag streamade lågupplöst på telia gjorde jag av med 8 gb på nån minut
Citera
2018-10-18, 20:29
  #4
Medlem
Telia har 10 gb flr 250 kr.

Om streaningen tar 1 mb per sekund skösar man 1 gb per 16 minut.

10 gb räcker då i runda slänga 2.5 timme.

Inte hållbart om man vill använda som övervakningskamera i stugan tex där man ibte har internet
Citera
2018-10-18, 21:02
  #5
Medlem
deadhead.s avatar
Använder Tele2 Unlimited utan problem.
Citera
2018-10-18, 21:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Använder Tele2 Unlimited utan problem.
Intressant.

Dock såg jag detta. Istället för att fylla på 5gb i taget så är det väl lika bra att fylla 5 gb direkt efter varandra? Gör man det 100 gånger i rad har man 500 gb. Eller man kanske måste surfa slut på sina 5 gb och sen fylla på 5 gb igen?
Citera
2018-10-19, 07:26
  #7
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Problemet är väl kostnaden isf. När jag streamade lågupplöst på telia gjorde jag av med 8 gb på nån minut
Du lär väl inte sitta hemma och titta på din sommarstuga 24/7 eller hade du tänkt att spara det du streamar på din lokala hårddisk? En mycket bättre lösning än att streama är att ta en bild med en viss intervall och skicka den om det dessutom är rörelsestyrt så skickar du inga bilder så länge som inget händer, när något rör sig får du ett sms och en massa bilder... Istället för att använda en mobiltelefon som streamar konstant skulle jag installera ett larm som har videoövervakningsfunktion.
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-10-19 kl. 07:28.
Citera
2018-11-11, 16:09
  #8
Medlem
Vad använder alla som livestrramar? Tex svt när dom livestreamar från ett fågelberg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback